شناسهٔ خبر: 17375412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

استمرار شرایط ناسالم جوی برای گروه‌های حسّاس

معاون پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به تعطیلات آخر هفته و ناپایداری هوا گفت: یش‌بینی می‌شود که کماکان فردا و پس‌فردا نیز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس تکرار شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

محمد رستگاری با اشاره به اینکه میانگین شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون عصر امروز بر روی عدد 124 قرار گرفت اظهار داشت: امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشتیم و پیش‌بینی می‌شود که کماکان فردا و پس‌فردا نیز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس تکرار شود.

وی با توجه به استمرار چنین شرایطی تأکید کرد: توصیه می‌شود در چنین شرایطی بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

معاون پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران  با اشاره به تغییرات جوی فردا گفت: از فردا عصر ناپایداری‌های جزیی داریم که همین مسأله به کاهش آلاینده‌ها کمک می‌کند، البته وضعیت به شرایط سالم نمی‌رسد.

رستگاری در مورد احتمال تشکیل جلسه کارگروه آلودگی هوا خاطرنشان کرد: با توجه در پیش بودن پنجشنبه و جمعه و تعطیلات آخر هفته شدّت آلاینده‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ از اینرو نیاز به برگزاری جلسه نیست. با این حال اعضای کارگروه این آمادگی را دارند که در صورت بالا رفتن اعداد و ارقام مربوط به آلودگی جلسات موردنیاز را برگزار کنند.

 

نظر شما