شناسهٔ خبر: 17375345 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تولید گاز از سکوی فاز ۲۱ پارس جنوبی افزایش یافت

مجری فازهای ۲۰و۲۱ پارس جنوبی گفت: با نصب و راه‌اندازی سکوی فاز ۲۱ پارس جنوبی به دست متخصصان داخلی تولید گاز این سکو روزانه به ۲۷ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

علیرضا عبادی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه تولید گاز از سکوی فاز 21 پارس جنوبی افزایش یافته است، اظهار داشت:  برای تامین گاز مورد نیاز مناطق مختلف سردسیر کشور تولید و برداشت گاز از سکوی 21 پارس جنوبی روزانه به 27 میلیون متر مکعب افزایش یافته که از طریق 4 فاز پالایشگاهی شیرین‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه گاز برداشتی از سکوی 21 پارس جنوبی از طریق 4 فاز شیرین‌سازی و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود تصریح کرد:  روزانه از 27 میلیون متر مکعب گاز دریافتی از سکوی فاز 21 پارس جنوبی  18 میلیون متر مکعب برای فرآوری به پالایشگاه فازها 15 و 16 ارسال و 9  میلیون متر مکعب هم به ردیف نخست شیرین سازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی منتقل و به خط سراسری تزریق می‌شود.

مجری فازهای 20و21 پارس جنوبی  از آماده سازی ردیف سوم شیرین‌سازی پالایشگاه دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی خبر داد و افزود:  تلاش ویژه‌ای برای آماده‌سازی ردیف سوم شیرین‌سازی دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی تا نیمه بهمن  امسال انجام شده است.

عبادی با بیان اینکه  تولیدات سکوی فاز 21  توسط ردیف اول و سوم پالایشگاه این فازها  به خط سراسری ارسال شود افزود: پیش بینی می‌شود ردیف دوم شیرین سازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی تا دو ماه دیگر بطور کامل در مدار تولید قرار می‌گیرد.

 

نظر شما