شناسهٔ خبر: 17375173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شرایط بهره‌مندی از سنوات ارفاقی برای دانشجویان مشمول اعلام شد

- همشهری آنلاین: معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دانشجویانی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، می‌توانند حداکثر به مدت یک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نجف حمید زاده تاکید کرد: شرط اصلی بهره‌مندی از سنوات یاد شده، امکان فراغت از تحصیل دانشجو در مدت سنوات ارفاقی است.

وی افزود: دانشجو در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه با ادامه تحصیل در سنوات ارفاقی، بلافاصله پس از اتمام سنوات اولیه تحصیلی، می بایست درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کند.

حمید زاده اضافه کرد:: چنانچه دانشجو در ترم اول سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نشود با ادامه تحصیل او در ترم دوم سنوات ارفاقی به شرطی موافقت خواهد شد که در ترم اول، حداقل تعداد واحدهای درسی معینی را گذرانده باشد؛ ضمن اینکه واحدهای پاس شده برای مقاطع مختلف، متفاوت است.

وی در خصوص مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی، دانش آموخته می شوند، گفت: این دانشجویان، یک سال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند و یا در صورت پذیرش درمقاطع بالاتر نیز می توانند از معافیت تحصیلی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : مشمولانی که در سنوات ارفاقی دانش آموخته نشوند از تاریخ انصراف و یا اخراج ، یک سال مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

نظر شما