شناسهٔ خبر: 17375151 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پیام‌های جداگانه صورت گرفت

تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/10

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفتند و با برگزاری مراسم یاد وی را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن پیام‌های تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و گزارش برگزاری مراسم مختلف در شهرهای کشور به این شرح است.

دکتر علی محمد رنجبر رئیس هیات عالی نظارت منطقه 9 معاون و مدیران و کارکنان هیات عالی نظارت منطقه 9: در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند بعضی پیمان خود را به اخر بردند و بعضی در انتظارند و هرگز تغییری در عهد و پیمان خود ندادند.

چه ناباورانه است عروج ملکوتی یاری امین و یاوری صدیق، مدیری مدبر و مجاهدی نستوه، دانشمندی فرزانه و اندیشمندی دوراندیش ....
کسی که عمری در جهت اعتلای ایران اسلامی و اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای فرو گذار نکرد و در امواج نابسامانی‌های ایام جنگ تحمیلی و بی‌ثباتی‌های انقلاب اسلامی، راه توسعه و پیشرفت را در دانشگاه و آموزش یافت و با چنین اندیشه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی را با تکیه بر فرصت‌های مردمی بنیانگذاری نمود. دانشگاهی که از یک نهال کوچک امروز به شجره‌ای طیبه که اصل آن در عقلانیت و خودباوری و تکیه به سرمایه‌های مردمی و فرع آن در آسمان ایران اسلامی گسترده شده است، تجلی یافته است.

بنابراین درگذشت چنین مردی با اندیشه‌ای بزرگ و روحیه‌ای سترگ و اعمالی به درازای تاریخ، صدمه‌ای جبران ناپذیر برای تمامی ملت شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

بدینوسیله رحلت جانکاه آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی‌، رئیس مجمع تشخیص مصلح نظام، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، یار و شاگرد مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و رفیق دیرین، همسنگر و همگام مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت معزز آن مرحوم، دبیرکل هیات موسس، رئیس و هیات رییسه و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت عرض میکند و از خداوند متعال برای وی، علو درجات و برای خانواده‌ این فقید صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

دکتر بهنام خسروزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان:یار دیرین امام و رهبری، مبارز نستوه دوران ستم شاهی و سردار کبیر سازندگی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (قدس الله روحه العزیز) به لقاء الله پیوست.

اینجانب این سوگ جانگداز و ضایعه اسف بار را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، بیت مکرم معظم له و همه همکاران و دانشجویان عزیز در خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب: با ‌‌نهایت تأسف و تأثر درگذشت مجاهد نستوه، یار دیرین امام (ره) و رهبری حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

برکسی پوشیده نیست که آیت الله هاشمی رفسنجانی از بنیانگذاران اصلی انقلاب اسلامی بوده و در این زمینه سختی‌ها و رنجهای زیادی را در راه به ثمر نشاندن آرمانهای انقلاب کشیده است. اقدامات گسترده وی در طول دوران ریاست جمهوری در ابعاد گوناگون سیاست داخلی و خارجی، اقتصادی، نظامی و امنیتی باعث شد تا به سردار سازندگی لقب گیرد.

بدون شک مسئولیت‌های خطیر ایشان در طول ۳۸ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد گویای این واقعیت است که وی نقش کلیدی در پیشرفت نظام داشته است. اینجانب به نوبه خودم از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان این مصیبت عظمی را محضر خانواده آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

دکتر اسماعیل درویشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز: عروج ملکوتی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجاهد فقید و یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار و رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت فهیم و شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم.


دکتر کیومرث چراغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صحنه: خبر ناگهانی و حزن آور ارتحال مرد خستگی‌ناپذیر روز‌های دشوار، یار دیرین و صدیق امام و رهبری، شخصیت ممتاز تاثیرگذار جهان اسلام، عضو هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی قلب و دل ایرانیان را مملواز غم و آه و حسرت کرد. با وفات این فقیه، عالم و سیاستمدار برجسته، رخنه‌ای بر بدنه انقلاب و کشور وارد شد که جبران آن بسی صعب و دشوار است. او مرد عبور دادن کشور از گردنه‌ها و عقبات سخت و دشوار بود. او گنج زری بود در این خاکدان و مرگ چنین خواجه نه کاریست خرد.

اینجانب با دلی آکنده از غم و حسرت به نمایندگی از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صحنه، این ضایعه و ثلمه عظیم را به حضور رهبر معظم انقلاب، بازماندگان و خانواده آن عزیز فقید، دکتر میرزاده و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض کرده و از درگاه خدای رحمان علو درجات و غفران الهی برای آن عزیز سفر کرده و صبر جمیل برای بازماندگان و ملت شریف ایران مسالت می‌نمایم. هاشمی عزیز در پناه خداوند رحمان و در کنار امام امت آرام باش. دانشگاه و دانشگاهیان تو را همواره با تمام وجود و از صمیم قلب به یاد خواهند داشت.

رئیس، اعضای هیات علمی، استادان، کارکنان، دانش آموزان، دانشجویان و اولیای مدارس و آموزشکده سما رشت: خبر درگذشت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از یاران دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری واز ارکان مبارزات انقلاب اسلامی طی چند دهه گذشته ضایعه‌ای عظیم وجبران ناپذیر برای عاشقان انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان به ویژه جامعه دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، پنج دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دو دوره ریاست جمهوری اسلامی و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.

سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت عروج سردار بزرگ سازندگی را به امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای، خانواده گرامی وی، علما، مراجع بزرگوار تقلید، و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کند.

دکتر اکرم رحمانی رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان: شنیدن خبر ارتحال جانگداز بزرگ مرد نستوه تاریخ ایران ، رکن رکین انقلاب و نظام اسلامی، یار دیرین امام و رهبری، آنچنان سخت و جانکاه بود که ساعت ها همگان را دچار بهت و حیرت کرد. قلب او که همواره برای انقلاب و مردم می تپید، از تپیدن باز ایستاد، او پیوسته به مردم می اندیشید و به دنبال راهی بود که ملت آزاد اندیش ایران در رفاه و آسایش ، زندگی بهتری داشته باشند. تقدیر الهی چنین رقم زده شد که هاشمی پس از سال ها تلاش و مجاهدت و تحمل رنج فراوان در 19دی سال 95 مردم ایران را ترک کند و دعوت حق را لبیک گوید .و مردم نیز چه باشکوه و میلیونی با یار انقلاب وداع کردند و حق زحمات بی شائبه و بی دریغ اورا ادا کردند.تشییع تاریخی و مثال زدنی شیرمرد انقلاب برای همیشه تاریخ در یادها خواهد بود. هاشمی ، پدر معنوی همه مردم به ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی بود. رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی مرهون حمایت ها و پشتیبانی های جانانه اوست.

شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان این ضایعه اسفناک را به مقام معظم رهبری (دامت برکاته) ، ریاست عالیه دانشگاه، جناب آقای دکتر میرزاده ، دبیر محترم هیات امنا و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده محترم ایشان و همه دانشگاهیان به ویژه بانوان هیات علمی و کارمند و دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نماید و برای آن شخصیت بی نظیر، علو درجات و همنشینی با انبیاء و اولیاء و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) را از خداوند متعال خواستار است. روحش شاد، یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

دکتر احمدرضا یلمه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان: رحلت عالم ربانی، مجاهد نستوه، یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به محضر ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و به‌خصوص جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی، علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی مسألت دارم.

بدون تردید نام، یاد و آوازه آن مرد بزرگ، خدمات شایسته و ماندگار او همیشه تاریخ بر تارک ایران و انقلاب اسلامی همچون نگینی خواهد درخشید. مبارزات ضد نظام شاهنشاهی آن بزرگوار، نقش اساسی وی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با منافقین و توطئه‌های داخلی و خارجی، حضور تعیین کننده در هشت سال دفاع مقدس، مدیریت وی در قوای مقننه و مجریه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در طول سال‌های متمادی، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان نظام اسلامی، چهره تأثیرگذار وی در استقلال اقتصادی، ابعاد فقهی، تاریخی، تأسیس شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی که امروزه سایه‌سار وجودش سراسر ایران اسلامی را فراگرفته و در ایجاد جنبش نرم‌افزاری در ایران اسلامی پیشتاز است، از خدمات ارزنده آن مقام مستطاب به شمار آورد به‌نحوی که می‌توان وی را نماد پیشتازی در خوداتکایی کشور دانست .

این جانب به نمایندگی از استادان، کارکنان، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، درگذشت این فقید سعید را به عموم مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی تعزیت و تسلیت گفته و بخشش و غفران واسعه الهی را برای ایشان آرزومند هستم و امید است که خداوند مهربان، وی را با انبیا، اولیا و شهدای انقلاب اسلامی محشور دارد.

نظر شما