شناسهٔ خبر: 17374974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پنتاگون: ارتش آمریکا می‌تواند بعد از خروج داعش از موصل نیز در عراق بماند

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی بر لزوم حضور بلند مدت نظامیان این کشور در عراق سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع کنونی آمریکا در نشست خبری در پنتاگون اعلام کرد که نظامیان این کشور می‌توانند حتی با شکست خوردن داعش در نبرد باز پس‌گیری موصل در عراق باقی بمانند.

به نوشته خبرگزاری «یونایتد پرس»  کارتر در این زمینه گفت که داعش حتی با خارج شدن از موصل ،دومین شهر بزرگ عراق، می‌تواند تهدیدی علیه این کشور و منطقه باشد.

وی افزود، تصمیم ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق منوط به نظر دولت این کشور و «حیدر العبادی» نخست وزیر است.

این رسانه آمریکایی نوشت: آمریکا رهبری ائتلاف بین‌المللی در نبرد علیه داعش را بر عهده دارد و حملات هوایی علیه آن‌ها، آموزش نظامیان عراق و عملیات اطلاعاتی  را بر عهده دارد.

کارتر در ادامه سخنان خود گفت: «تحکیم امنیتی عراق بعد از باز پس‌گیری موصل نیز زمان می‌برد و شهرها و شهرستان‌های کوچکتر دیگری در عراق هستند که  لازم است دولت این کشور بر آن‌ها کنترل داشته و کار بازسازی و برقراری ثبات آغاز شود.  این گرایش نیز در داعش وجود دارد تا عملیات زیر زمینی را انجام دهند و من بر این باورم که آمریکا، دیگران و ائتلاف بین‌المللی در این زمینه نگاه واقع بینانه دارند.»

ژنرال «جوزف دانفورد» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این باره گفت که حفظ بلند مدت نظامیان آمریکا در عراق آشکارا خود یک مسئله است و من ضرورت آن‌را به دولت بعدی آمریکا گوشزد می نمایم.

انتهای پیام/م

 

 

نظر شما