شناسهٔ خبر: 17374398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجری فازهای ۲۱و ۲۰ پارس جنوبی:

تولید روزانه گاز سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی به ۲۷میلیون متر مکعب رسید

بوشهر - مجری فازهای ۲۱و ۲۰ پارس جنوبی از تولید منابع گازی سکوی فاز ۲۱ با ظرفیت حدود ۲۷ میلیون متر مکعب در روز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، علیرضا عبادی اظهار کرد: سکوی فاز ۲۱، هیچ گونه محدودیتی در ارسال منابع گازی به پالایشگاه خشکی این فازها ندارد و روزانه حدود ۲۷ میلیون متر مکعب گاز از این سکو به بخش خشکی ارسال می شود.

عبادی افزود: هم‌اکنون به منظور تامین و افزایش توان گاز رسانی به شبکه سراسری در فصل زمستان و استفاده بهینه از گاز دریافتی، روزانه حدود ۱۸ میلیون متر مکعب از تولیدات این سکو از طریق خط لوله بین فازی جهت فرآوری به پالایشگاه فازها ۱۵و۱۶ ارسال و ۹ میلیون متر مکعب مابقی هم در ردیف اول شیرین سازی فازهای ۲۰و۲۱ فراوری و به خط سراسری تزریق می شود.

مجری فازهای ٢٠ و٢١ پارس جنوبی ادامه داد: تلاش ویژه ای برای آماده سازی ردیف سوم شیرین سازی تا نیمه بهمن سال جاری در حال انجام است که در پی آن تمامی تولیدات سکوی فاز ۲۱ توسط ردیف اول و سوم پالایشگاه این فازها فرآوری و به خط سراسری ارسال شود.

به گفته عبادی پیش بینی می شود ردیف دوم شیرین سازی فازهای ۲۱ و ۲۰ تا دو ماه دیگر به‌طور کامل بازیابی شده و در مدار تولید قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیش بینی شده است تا پایان سال ردیف های دوم و چهارم شیرین سازی فاز های ۲۱ و ۲۰ پارس جنوبی، پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری از سکوی فاز ۲۰ آماده تولید گاز شوند.

نظر شما