شناسهٔ خبر: 17374094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عبادی اعلام کرد؛

برداشت روزانه ٢٧ میلیون مترمکعب گاز از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی

مجری فازهای ٢١ و ٢٠ پارس جنوبی گفت: سکوی فاز ٢١، محدودیتی در انتقال منابع گازی به پالایشگاه خشکی این فازها ندارد و روزانه حدود ٢٧ میلیون متر مکعب گاز از این سکو به بخش خشکی ارسال می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت نفت، «علیرضا عبادی» افزود: یک سوم حجم گاز برداشتی از سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی در پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ شیرین سازی و بقیه به پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ ارسال می شود.

وی افزود:روزانه حدود ١٨ میلیون مترمکعب از تولید این سکو به منظور تامین و افزایش توان گازرسانی به شبکه سراسری در فصل زمستان و استفاده بهینه از گاز دریافتی، از طریق خط لوله میان فازی برای فرآوری به فازهای ١٥ و ١٦ پالایشگاه ارسال و ٩ میلیون مترمکعب بقیه نیز در ردیف نخست شیرین سازی فازهای ٢٠ و ٢١ فرآوری و به خط سراسری تزریق می‎شود.

مجری فازهای ٢٠ و٢١ پارس جنوبی افزود: تلاش ویژه‎ای برای آماده سازی ردیف سوم شیرین سازی تا نیمه بهمن ماه در حال اجراست که در پی آن همه تولیدات سکوی فاز ٢١ به‎ وسلیه ردیف نخست و سوم پالایشگاه این فازها فرآوری و به خط سراسری ارسال می‌شود.

عبادی پیش بینی کرد: ردیف دوم شیرین سازی فازهای ٢١ و ٢٠ تا دو ماه دیگر به‎طور کامل بازیابی و در مدار تولید قرار گیرد.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، عبادی یادآور شد:ردیف‎های دوم و چهارم شیرین سازی فازهای ٢١ و ٢٠ پارس جنوبی، تا پایان امسال پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری از سکوی فاز ٢٠ آماده تولید گاز می‎شوند.

 

نظر شما