شناسهٔ خبر: 17373934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اظهارنظر مسئولان خراسان شمالی درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

R41359/P1377/S6,55/CT1

برخی از مسئولان استان خراسان شمالی آیت‌الله هاشمی را یار دیرین امام (ره) و الگویی برای جوانان عنوان کردند که راهش باید ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد گفت: زندگی آیت‌الله هاشمی می‌تواند الگویی برای جوانان ما باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا دو ساعت قبل از وفاتش کار می‌کرد و این ویژگی نشان از همت بالا و روحیه خستگی‌ناپذیری ایشان داشت.

یعقوبی، آیت‌الله هاشمی را اهل ریسک و قبول کارهای بزرگ معرفی کرد که هیچ‌گاه از انجام کارهای بزرگ ترس نداشت.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی یار امام(ره) و مقام معظم رهبری و اهل جهاد بود، قبل از انقلاب با جهاد علیه استبداد و بعد از انقلاب علیه متجاوزان و تهاجم فرهنگی جهاد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی اظهار داشت: عشق بین مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی سبب شده بود تا مردم شیفته شخصیت ایشان شوند.

یعقوبی حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی را دل‌بستگی به روحانیت عنوان کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ پیشگام مردم بوده‌اند و برخلاف روشنفکران همیشه جلوداری کرده‌اند تا از مردم عقب نیفتند و همین همراهی با مردم و صداقت و وفای روحانیون باعث انس و دل‌بستگی جامعه به روحانیت شده است.

استاندارخراسان شمالی: آیت‌الله هاشمی طرفدار راستین نظام

استاندارخراسان شمالی نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را طرفدار راستین نظام و اسلام معرفی کرد و گفت: جوانان ما بامطالعه زندگی هاشمی قبل و بعد از انقلاب می‌توانند به شخصیت تأثیرگذار ایشان پی ببرند.

محمدرضا صالحی با اشاره به مبارزاتی که آیت‌الله هاشمی قبل از انقلاب داشتند و کمک‌هایی که به‌واسطه توانایی‌های مالی به نهضت مبارزه کردند ایشان را یکی از ارکان انقلاب عنوان کرد.

صالحی افزود: هاشمی یار و همراه همیشگی امام، هماهنگی بین نیروهای طرفدار انقلاب بر دوش ایشان و عضو شورای انقلاب بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز در نقش هیئت‌رئیسه و رئیس مجلس، مجلس خبرگان، تشخیص مصلحت نظام، کنترل تندروی‌ها و سازندگی کشور کارنامه قابل قبولی از خود به‌جای گذاشت.

وی دلیل حضور گسترده مردم در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به‌واسطه حضور همه طیف‌ها و گروه‌ها عنوان کرد و افزود: پیام مقام معظم رهبری و بزرگان کشور سبب شد تا شاهد حضور میلیونی مردم در روز تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باشیم.

دادستان بجنورد: آیت‌الله هاشمی یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری

دادستان بجنورد نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری خواند و گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سال‌های سال چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب همراه امام و رهبری بود و همواره برای ارتقا نظام در تلاش بود.

مسلم محمدیاران بابیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بارها عشق و علاقه خود نسبت به مقام معظم رهبری را ابراز داشتند و تا روز آخر نیز مطیع رهبری و ولایت بودند، افزود: علاقه‌مندی مردم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خاطر همین صداقت و وفاداری بود که تا آخر در کنار مقام معظم رهبری ماندند.

دادستان بجنورد اظهار داشت: مردم نیز به‌پاس زحمات ارزنده این مرد خستگی‌ناپذیر و ارج نهادن به تلاش‌های ایشان در به ثمر رسیدن انقلاب حضوری گسترده در مراسم خاک‌سپاری آیت‌الله هاشمی داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی: آثار خدمات آیت‌الله هاشمی باقی می‌ماند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دوران نوجوانی و جوانی راه مبارزه با طاغوت را در پیش گرفت و در دوران پیش از انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی از خود برجا گذاشت که سال‌ها بر تاریخ این کشور باقی می‌ماند.

علی‌اکبری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قبول مسئولیت‌های مختلف خدمات زیادی در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد که بسیاری از موفقیت‌های امروز انقلاب اسلامی مرهون پایمردی، تیزهوشی، وفاداری و ثبات قدم او بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بی‌شک تا سال‌های طولانی خدمات ارزنده آیت‌الله هاشمی باقی می‌ماند و وفاداری او به اندیشه‌های امام راحل و ولایت‌پذیری آیت‌الله هاشمی مثال‌زدنی خواهد بود.

فرماندار بجنورد: آیت‌الله هاشمی همواره در کنار مردم

فرماندار بجنورد با تسلیت ضایعه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران، او را شخصیتی سیاستمدار در جهان اسلام و چهره‌ای شناخته‌شده در دنیا معرفی کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی همواره در کنار مردم بود و یار و یاور امام و رهبری تا لحظات آخر بود.

موسی حاجی‌زاده بابیان اینکه، آیت‌الله هاشمی تا واپسین لحظات عمرش مردم و انقلاب را یاری کرد، افزود: آیت‌الله هاشمی برای سازندگی کشور زحمات زیادی متحمل شد و یکی از سیاستمداران با بصیرت و باهوش بود که روشنفکری ایشان سبب ارتباط با همه احزاب و گروه‌ها شده بود.

حاجی‌زاده در ادامه حضور گسترده مردم در مراسم تشیع پیکر این روحانی مبارز و سیاستمدار را نشانه علاقه و عشق به هاشمی و جامعه روحانیت عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما