شناسهٔ خبر: 17373475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اعزامی دبیرکل حزب الله لبنان به مراسم تشییع یار دیرین انقلاب:

آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره نقش راهبردی در مقاومت داشت

تهران- ایرنا- رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان و نماینده اعزامی دبیرکل حزب الله برای شرکت در مراسم تشییع رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در طول تاریخ مقاومت نقش راهبردی در آن داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدابراهیم امین السید عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دفتر حزب الله در تهران افزود: به نمایندگی از سوی دبیرکل حزب الله ، خانواده شهدای لبنان رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت می گوییم.
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان افزود: تاریخ ایران و منطقه با نام آیت الله هاشمی پیوند خورده است و ایشان نقش مهمی در روند پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و اثر مثبت آن بر منطقه داشت.
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در شکل گیری مقاومت اسلامی در لبنان گفت: نقش ایشان در تاسیس حزب الله و حمایت از مقاومت اسلامی در لبنان راهبردی بود.
وی تصریح کرد: ایشان عمیقا به مقاومت اعتقاد داشت و مقاومت نیز همواره به او علاقه مند بوده و با وی ارتباط داشت.
امین السید با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی نقش مهمی در حمایت از مقاومت اسلامی در فلسطین داشت، بیان کرد: مقاومت اسلامی در لبنان همواره با چالش های فراوانی روبه رو بوده است اما در این میان آیت الله هاشمی به نوبه خود همواره در کنار مقاومت لبنان بود و ما هیچ وقت نقش و کمک ایشان را فراموش نمی کنیم.

** پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی واقع بینانه است
امین السید در ادامه پیش بینی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب را مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده واقع بینانه دانست و گفت: رژیم صهیونیستی بسرعت به سمت نابودی و فروپاشی از درون حرکت می کند و ما امیدواریم که این پیش بینی زودتر محقق شود.

** حضور حزب الله در سوریه تا پایان شکست تکفیری ها خواهد بود
رییس شورای سیاسی حزب الله در خصوص حضور نیروهای این گروه در سوریه نیز گفت: هدف ما از ورود به جنگ در سوریه شکست طرح تسلط تروریست های تکفیری در سوریه است که حمایت برخی از کشورهای منطقه را همراه خود دارند.
وی افزود: حضور حزب الله در سوریه در چارچوب همکاری با دولت سوریه است و ما تا پایان شکست تکفیری ها در این کشور باقی خواهیم ماند.

** حزب الله لبنان در کل سه هدف اساسی را دنبال می کند
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف اصلی مقاومت اسلامی در لبنان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی حزب الله آزادسازی لبنان از اشغال اسراییل و اخراج از خاک لبنان است.
امین السید ادامه داد: هدف دوم نیز حمایت از برادرانمان در فلسطین برای آزادسازی سرزمین های اشغالی از چنگال صهیونیست ها است و هدف سوم نیز همکاری و کمک به همه ملت های منطقه برای آزادی و استقلال آنها از سیطره آمریکا است که تلاش می کند، ثروت های مردم منطقه را به غارت ببرد.

** رابطه حزب الله با دولت لبنان بر اساس احترام متقابل است
وی همچنین به تحولات داخلی لبنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب رییس جمهوری لبنان رخدادی مثبت بود و حمایت حزب الله از میشل عون نقش اصلی در رسیدن وی به جایگاه ریاست جمهوری داشت و رابطه ما با دولت جدید بر اساس احترام و اعتماد متقابل استوار است.
نماینده اعزامی دبیرکل حزب الله به تهران در خصوص سفر اخیر میشل عون به عربستان سعودی گفت : این مساله کاملا طبیعی است چرا که لبنان بخشی از اتحادیه عرب است و رییس جمهوری این کشور نیز به کشورهای مختلف سفر می کند.
امین السید در عین حال تاکید کرد: ریاست جمهوری عون، یک برد برای محور مقاومت بود و حمایت ریاض از وی به دلیل آن بود که عربستان گزینه دیگری نداشت و مجبور به موافقت با ریاست جمهوری وی شد.

** امریکا و رژیم صهیونیستی از مخالفان تقویت ارتش لبنان هستند
رییس شورای سیاسی حزب الله در خصوص موضوع کمک های تسلیحاتی به ارتش لبنان هم گفت: ما با کمک کشورهای خارجی چه عربستان چه ایران به ارتش لبنان مخالفتی نداریم؛ چرا که معتقدیم ارتش لبنان باید توانایی کافی برای رویارویی با تکفیری ها را داشته باشد.
امین السید تاکید کرد که حزب الله و ارتش لبنان در جنگ با تکفیری ها در یک سنگر قرار دارند.
وی ، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دو طرف اصلی مخالف تقویت ارتش لبنان دانست و تصریح کرد که آنها ترجیح می دهند ارتش لبنان ضعیف باشد.
این مقام حزب الله لبنان در عین حال تاکید کرد که حزب الله مخالف آن است که کمک ها به ارتش یا نهادهای دیگر لبنان در مقابل عقب نشینی از اصول و منافع ملی صورت گیرد.
سیام**1446**2054**3061**1449*خبرنگاران: داود پورصحت و محمد خواجویی*انتشاردهنده: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*

برچسب‌ها:

نظر شما