شناسهٔ خبر: 17373378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

همراه با فیلم‌های سینمایی در روزهای آخر هفته

رابرت دنیرو با «چراغ‌های قرمز» دیده می شود

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «ذهن خاموش»، «فرار»، «من بتی نیستم»، «بابا بزرگ آهنی»، «فرزند ماه»، «بچه ‌رو بگیر»، «همیشه آغاز»، «دنیای جدید»، «کلید ازدواج»، «اپراتور»، «گمشده در تایلند»، «چراغ‌های قرمز»، «بندر آور»، «ریو 2»، «گربه آوازه‌خوان» و چند فیلم دیگر پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 دی‌ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند بودجه صداوسیما را در بودجه سنواتی حداقل به میزان ۷ دهم درصد بودجه عمومی دولت لحاظ کند. جام جم آنلاین: به تازگی عکسی از حسین باقریان بازیگر معمای شاه که نقش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را در این سریال ایفا میکرد در کنار آن مرحوم منتشر شده است. بهرام رادان در سفر خود به تایلند سری به قبیله گردن دراز ها زد و از حضور خود در این منطقه پستی در اینستاگرامش منتشر کرد. شبکه یک سیما همزمان با سالروز فرار شاه مخلوع از ایران، مستند »16 روز» را امروز به روی آنتن می برد. داستان مجموعه «معمای شاه» حالا به برهه وقایع حساس منتهی به انقلاب اسلامی نزدیک شده است، برهه‌ای که موجب شده تمرکز فیلمنامه روی شخصیت‌های سیاسی بیشتر معطوف شود و زندگی و شخصیت و تصمیمات این چهره‌ها را به شکلی ویژه به تصویر بکشد. یکی از این شخصیت‌های تاثیرگذار در آن برهه تاریخی امیرعباس هویداست، نخست‌وزیر ایران در دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی که نقشی حساس در تاریخ داشت و بازی در نقش این شخصیت به داریوش کاردان سپرده شده است؛ بازیگری که عموما او را با اجرا در برنامه‌های مختلفی چون «صندلی داغ» و مسابقه «ثانیه‌ها» می‌شناسیم و بازی در این نقش تجربه‌ای خاص برای خود اوست. برنامه کافه هنر رادیو ایران از پوشش خبری سی ودومین جشنواره موسیقی فجر انصراف داد. تولید و به رقابت گذاشتن 121 برنامه رادیویی و 118 اثر تلویزیونی با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان، حاکی از اهتمام سازمان صدا و سیما به حمایت از اقتصاد مقاومتی است. نشست مطبوعاتی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما با نمایندگان خبری رسانه ها فردا برگزار می شود. برنامه نگاه یک امشب با موضوع بررسی ابعاد شخصیتی و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی به روی آنتن خواهد رفت. جام جم آنلاین: مهتاب کرامتی بازیگر سینمای کشور، یکی از داوران جشنواره بین المللی فیلم داکا در بنگلادش است. او

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم تلویزیونی «ذهن خاموش»، به کارگردانی «مهرداد خوشبخت»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم با بازی «یاس نوروزی»، «پرویز فلاحی پور» و «مسعود آب پرور» خواهید دید: مردی پس از هشت‌ماه بر روی تخت بیمارستان از کما خارج می‌شود. دکتر برایش شرح می‌دهد در زمانی که قصد داشت از خیابان عبور کند، اتومبیلی به او زده و از صحنه می‌گریزد! مرد بر اثر شدت ضربه‌ای که به سرش خورده حافظه‌اش را از دست داده است. روزی مرد تصویر شهید «احمدی‌روشن» را از تلویزیون می‌بیند به نظرش می‌آید که او را می‌شناسد اما دکتر به نظر او بی‌تفاوت می‌ماند؛ از سویی مرد در خواب‌ و ‌رویا موفق می‌شود که نامش را که «محسن عسگری» است به خاطر بیاورد! محسن از بیمارستان می‌گریزد تا بلکه بتواند اطلاعات جدیدی را به خاطر بیاورد... .

همچنین فیلم تلویزیونی «فرار» به کارگردانی «رضا صافی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.


در خلاصه داستان فیلم آمده است: در ماه‌های پایانی عمر رژیم طاغوتی شاه در ایران، پس از پیوستن گروه‌های مختلف از بدنه‌ی ارتش شاهنشاهی به قیام مردم، ساواک و نیروهای امنیتی درصدد کنترل اوضاع برآمده و این امر موجب کشتار و درگیری‌های مختلف در پادگان‌های ارتش می‌شود. در این میان سرباز وظیفه «شفیع توکل‌نیا» که از تصمیم ساواک برای دستگیری جمعی از نیروهای انقلابی مستقر در پادگان نیروی هوایی مطلع شده؛ تصمیم می‌گیرد برای اطلاع‌رسانی به آنان از پادگان خود فرار کند. در این مسیر گروهبان «سلیمی» که ناخواسته پایش به این ماجرا کشیده می‌شود از سر اجبار با وی همراه شده و در طول این سفر تحول پیدا می‌کند... .
در فیلم تلویزیونی «فرار»، «بابک انصاری»، «ملک سراج» و «علیرضا استادی» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «من بتی نیستم»، به کارگردانی «جین پیر آرمیس»، پنج‌شنبه 24 دی‌ماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.


در خلاصه داستان فیلم آمده است: «بتی» دختر 10 ساله‌ی گوشه‌گیر، آرام و خیال‌پردازی است که به همراه پدر و مادر و تنها خواهرش در خانه‌ای ویلایی نزدیک به یک آسایشگاه بیماران روانی زندگی می‌کند. مدیریت آسایشگاه بر عهده پدر «بتی» است. والدین او درباره شغل پدر «بتی» با هم اختلاف نظر دارند و کشمکش آنها انزوا و تنهایی «بتی» را دوچندان می‌کند. «اِنیس»، خواهر بزرگ‌تر و بهترین دوست «بتی» برای ادامه تحصیل راهی مدرسه شبانه‌روزی می‌شود که ...
«آلبا گایا» و «استفانه فریس» در فیلم سینمایی «من بتی نیستم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «بابا بزرگ آهنی» به کارگردانی «شینوبو یاگوچی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: سه کارمند شرکت الکترونیکی «کیمورا» باید در یک نمایشگاه روبات شرکت کنند. روبات ساخت آنها در اثر سهل‌انگاری از بین می‌رود و آنها تصمیم می‌گیرند تا یک بازیگر را در لباس روبات قرار دهند و آن ‌را به عنوان روبات شرکت خود عرضه کنند. «شیگه میتسو» پیرمرد 73 ساله‌ای‌ است که برای این کار انتخاب می‌شود و نقش روبات را بازی می‌کند. در هنگام برگزاری نمایشگاه، به دلیل ازدحام جمعیت یکی از ستون‌های تبلیغاتی می‌افتد و روبات جان دختر جوان خبرنگاری را نجات می‌دهد. این مسأله انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها به وجود می‌آورد و برای بسیاری هم شک‌برانگیز می‌شود... .
«نائوتو تاکه ناکا»، «یوریکو یوشیتاکا» و «گاکو هامادا» بازیگران این فیلم هستند.

به علاوه فیلم سینمایی «فرزند ماه» به کارگردانی «دلفاین گلیز»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 15:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
فیلم در مورد رابطه محبت‌آمیز یک پزشک فداکار و با‌اخلاق با بیمار سرطانی خویش است. پسر بیمار که با پزشک خود یک رابطه احساسی برقرار می‌کند؛ در شرایط بسیار سخت بیماری به خاطر علاقه‌اش به پزشک با بیماری خود مقابله می‌کند... .
در این فیلم، «کوانتین چالال»، «امانوئل دیویس»، «کارولین پراست» و «ناتالی باتیفو» بازی کرده‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «بچه رو بگیر» به کارگردانی «فرانک کوراسی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
در این فیلم با بازی «کوربین بلو»، «کریستین استوارت» و «مَکس تیِریو» خواهیم دید: خانواده‌ای پرجمعیت در خانه‌ای دور هم زندگی می‌کنند. پدر خانواده یک صخره‌نورد است که پایش در یکی از صخره‌نوردی‌ها آسیب جدی دیده است. او در بیمارستان بستری است و منتظر جواب آزمایشاتش می‌باشد. مادر خانواده در بانک کار می‌کند.

سیستم امنیت بانک مرکزی را مادر آنها طراحی کرده است. او صاحب 4 فرزند است. دختر بزرگ او نیز صخره‌نورد است که مادرش به هیچ عنوان رضایت ندارد او راه پدرش را ادامه دهد! روزی به آنها خبر می‌رسد که پدرشان باید عمل سنگینی انجام دهد. آنها به هیچ عنوان هزینه عمل را نمی‌توانند مهیا کنند. از این رو بچه‌ها گرد یکدیگر جمع می‌شوند و تصمیم می‌گیرند کاری کنند... .

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «همیشه آغاز» به کارگردانی «احمد شادکامی»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم با نقش‌آفرینی «مریم رحمتی» و «علی کشوری» خواهید دید: «ژاله» با مادر پیر و بداخلاقش زندگی می‌کند. دایی یکی از دوستانش که مردی جوان به‌نام «بهرام» است از وی خواستگاری می‌کند. «ژاله» با وجود اینکه دل‌باخته «بهرام» شده به خاطر اخلاق بد مادرش حاضر به این ازدواج نمی‌شود که ...

همچنین فیلم سینمایی «دنیای جدید» به کارگردانی «هوون جانگ پارک»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در خلاصه فیلم آمده است: رییس پلیس «کانگ»، افسری به نام «جاسونگ لی» را به عنوان نفوذی، وارد شرکت تبهکاری «گلدمون» می‌کند. دبیرکل «گلدمون» در یک تصادف کشته می‌شود. در بین نامزدهای جانشینی درگیری ایجاد می‌شود. نزاع اصلی بین «جونگ جونگ» اهل جنوب کره و «لی جونگ گو» , اهل «سئول» است. با اشتباه رئیس پلیس «کانگ» افراد نفوذی او لو می‌روند و همه کشته می‌شوند اما «جونگ»، «جاسونگ» را زنده می‌گذارد. «لی جونگ گو» ، «جونگ» را می‌کشد و خودش نیز توسط افراد «جاسونگ» کشته می‌شود... .
در این فیلم «مین سیک چوی» و «جیونگ مین هوانگ» هنرنمایی کرده‌اند.

به علاوه فیلم تلویزیونی «کلید ازدواج» به کارگردانی «داود مولقی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.


در این فیلم با هنرنمایی «علیرضا خمسه»، «نادر سلیمانی» و «فاطمه صامتی» خواهید دید: جوانی برای بار سیزدهم به خواستگاری می‌رود! او که از دفعات مراجعه برای خواستگاری تجربیاتی اندوخته است؛ سعی می‌کند با رفع همه اشتباهات گذشته و فراهم‌آوردن امکانات لازم این بار موفق شود. اما در آخرین مراجعه با مشکل تازه‌ای روبرو می‌شود که هرگز به آن فکر نکرده بود.....

همچنین فیلم سینمایی «اپراتور» به کارگردانی «آماریا اولسون» و «اوبین اولسون»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم خواهید دید: یک تیم تبهکار برای سرقت هم‌زمان از چندین بانک، «پاملا» زنی که اپراتور مرکز پلیس است را گروگان گرفته‌اند و او را مجبور می‌کنند که پلیس‌ها را به صحنه‌های ساختگی و اتفاقات دیگر بفرستد تا آنها بتوانند دور از پلیس و در امنیت کامل نقشه خود را عملی کنند. همسر این زن «جرمی» پلیس است اما آنها به دلیل مشکلاتی که قبلاً پیش آمده قصد جدایی دارند. «پاملا» چاره‌ای ندارد که «جرمی» را از طریق پیام کوتاه از ماجرا با خبر کند اما سارقین تمام کارهای او را زیر نظر دارند... .

به علاوه فیلم سینمایی «گمشده در تایلند» به کارگردانی «زهنگ ایکسو»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
در این فیلم خواهید دید: شیمی‌دانی به نام «ژولانگ» ماده‌ای به نام «ابرگاز» تولید کرده است که حجم بنزین را تا 30 درصد افزایش می‌دهد! همکار «ژولانگ»، «گائوبو» که در آزمایشات حضور داشته است با یک شرکت فرانسوی قرارداد بسته است. اما «ژولانگ» قصد ندارد آن را به خارجی‌ها بفروشد «ژولانگ» و «گائوبو» در آزمایشگاه آقای «چو» کار می‌کنند. «چو» در «تایلند» است. «ژولانگ» و «گائوبو» سعی می‌کنند مخفیانه خودشان را به «چو» برسانند تا از او وکالت‌نامه بگیرند... .
«بائوکیانگ ونگ» و «بو هانگ» در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «چراغ‌های قرمز» به کارگردانی «رودریگو کورتس»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.


در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ارگاریت» استاد روانشناسی دانشگاه، تمام دوران حیات علمی‌اش را صرف بررسی پروژه‌های تردستی و بررسی افرادی که ادعا دارند با غیب و روح مردگان در ارتباط هستند؛ صرف کرده است. «تام»، استاد فیزیک دانشگاه نیز نظرش متمایل به اوست و با دستگاه‌های سنجشش به «مارگاریت» کمک می‌کند. در حالی که دو استاد پروژه‌هایشان را دوشادوش یکدیگر پیش می‌برند؛ از طرفی فردی به نام «سایمون» که به داشتن نیرو و انرژی‌های خاص شهرت دارد، به درمان بیماران با استمداد از این نیروها مشغول است. او قرار است نمایش‌هایش را در بزرگ‌ترین سالن شهر در معرض دید عموم قرار دهد. این دو استاد در تلاش هستند حقه‌های سایمون را فاش کنند که ناگهان «مارگاریت» به شکلی مرموزی جانش را از دست می دهد... .
«رابرت دنیرو»، «سیلیان مورفی» و «سیگورنی ویور» در فیلم سینمایی «چراغ‌های قرمز» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

همچنین فیلم سینمایی «بندر آور» به کارگردانی «آکی کوریسماکی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 21:30 از شبکه چهار روی آنتن می رود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی «آندره ویلم»، «کتی اوتینن» و «زان پیر داروسون» خواهید دید: پسربچه‌ای سیاه‌پوست، به طور غیرقانونی از کشورش به «فرانسه» مهاجرت می‌کند تا مادرش را پیدا نماید. او در خاک «فرانسه» از دست پلیس فرار کرده در پناه پیرمردی که روزهایش را با واکس‌زدن کفش مردم سپری می‌کند؛ قرار می‌گیرد. او که به سختی تا «فرانسه» خود را رسانده تا مادرش را مجبور به بازگشت به کشور خودشان نماید؛ به کمک پیرمردی اطلاعات لازم را به دست می‌آورد. پیرمرد با سوارکردن پسرک بی‌نوا در قایق و رهسپارکردن او به شهری که مادرش در آن سکنی گزیده است؛ نوید بهبودی معجزه‌وار همسرش را از پزشکان می‌شنود؛ که این موضوع زندگی‌اش را شکوفا می‌سازد.

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی «ریو2» به کارگردانی «کارلوس سالدانها»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
در این انیمیشن خواهیم دید: «بلو» و «ژول» و سه فرزندش دلشان می‌خواهد که از محیط شهر دور شده و به آمازون بروند! در بدو ورود «ژول» متوجه می‌شود که پدرش «ادوارد» نمرده است. زندگی در جنگل برای «بلو» سخت است ولی سعی می‌کند خودش را با محیط وفق دهد ولی نمی‌شود! «بلو» تصمیم می‌گیرد «آمازون» را ترک کند که متوجه حضور آدم‌ها در جنگل و قطع درختان می‌شود و برمی‌گردد و بقیه را راضی می‌کند که با آدم‌ها بجنگند. همه با آدم‌ها می‌جنگند و موفق می‌شوند. «تولیو» و «لیندا» هم که برای کمک به پرندگان آبی آمده بودند به آنها کمک می‌کنند و منطقه آنها را جز مناطق حفاظت شده اعلام می‌کنند.

همچنین فیلم سینمایی «گربه آوازه‌خوان» به کارگردانی «کامپوزیا پرتوی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.


در خلاصه داستان آمده است: «حسنی» همراه خواهرش «گلدونه» در پرورشگاه سکنا دارد. روزی زن و شوهری برای انتخاب کودکی به پرورشگاه می‌آیند و «گلدونه» مورد توجه آنها قرار می‌گیرد، اما هنگامی که آنها با توافق مدیر پرورشگاه قصد دارند او را با خود ببرند، «حسنی» با تکرار این واقعیت که آنها دارای پدری هستند که روزی آنها را از سر فقر و ناچاری جلوی پرورشگاه گذاشته و بالاخره سراغ آنها خواهد آمد، از بردن او جلوگیری می‌کند. «حسنی» و «گلدونه» به قصد یافتن پدرشان از پروشگاه فرار می‌کنند اما جستجوی آنها به نتیجه نمی‌رسد و گرسنه و خسته به گربه‌های ولگرد کوچه و خیابان برمی‌خورند... .
در این فیلم سینمایی «مهدی عسگری»، «راحله اسماعیلی»، «رضا بابک»، «حمیدجبلی» و «پوراندخت مهیمن» ایفای نقش کرده‌اند.

به علاوه فیلم سینمایی «شوق زندگی» به کارگردانی «رابرت هارمون»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی «سم الیوت»، «جان کوربت» و «سارا پالسون» خواهیم دید: «ونسا مارکز»، دختری جوان برای کودکان یک مهدکودک در شب سال نو داستان کودکی خود را تعریف می‌کند. «ونسا» در کودکی دچار بیماری سرطان می‌شود و در حال گذراندن مراحل شیمی‌درمانی است. او به همراه خانواده‌اش به یک شهر کوچک نقل مکان می‌کنند. یک روز «ونسا» از علاقه‌اش به عید سخن می‌گوید و پدرش ناگهان تصمیم می‌گیرد عید سال نو را پیش از موعد مقرر برگزار کند زیرا ممکن است «ونسا» قبل از عید بمیرد و نتواند جشن دیگر سال نو را تجربه کند! اما مشکل این است که در این موقع از سال وسایل و لوازم مورد نیاز جشن سال نو پیدا نمی‌شود... .

همچنین فیلم سینمایی «به پانچ خوش آمدید» به کارگردانی «ایران کروی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 20:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.
در خلاصه داستان با نقش‌آفرینی «جیمز مکاوی»، «مارک استرانگ» و «اندرو رازبروگ» آمده است: یک تبهکار به‌نام «جیکوب استرن وود»، در حال فرار از دست مأمور پلیس وظیفه‌شناس، «مکس لوئینسکی» است. «جیکوب» برای اینکه «مکس» بیش از این او را تعقیب نکند به زانویش یک گلوله می‌زند و فرار می‌کند. سال‌ها بعد «مکس» همچنان در تلاش است تا او را به دام اندازد تا اینکه پسر «جیکوب»، حین فعالیت‌های غیرقانونی مربوط به خرید و فروش اسلحه دستگیر شده و پس از مدتی به شکل مبهمی به قتل می‌رسد! این اتفاق در حالی می‌افتد که نامزد نخست‌وزیری «رابرت رایزمن» یکی از شعارهای انتخابی خود را آزادی خرید و فروش و تجارت اسلحه برای خروج از بحران اقتصادی و رونق زندگی مردم قرار داده است و رئیس پلیس «گایگر» نیز با او همراهی می‌کند... .

شبکه تماشا

فیلم سینمایی «دنیای کامل» به کارگردانی «کلینت ایستوود»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 20 از شبکـه تماشا پخش خواهد شد.


در این فیلم با بازی «کوین کاستنر» و «لورا درن» خواهیم دید: داستان در «دالاس کانتی»، سال ۱۹۶۳ رخ می‌دهد. حول‌وحوش سفر مرگ «کندی» به «تگزاس»، یک زندانی فراری به نام «بوچ»، پسر بچه‌ای به نام «فیلیپ» را به گروگان می‌گیرد! اما خیلی زود رابطه‌ای نزدیک میان این دو شکل می‌گیرد که با کشته شدن ناخواسته‌ی زندانی به دست پلیس، فرجامی تلخ می‌یابد... .

همچنین فیلم سینمایی «مخمصه» به کارگردانی «مایکل مان»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 20 از شبکـه تماشا پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان فیلم با بازی «آل پاچینو» خواهیم دید: «نیل مک‌کالی»، دزدی حرفه‌ای است که به همراه دستیار قماربازش «کریس شیهرلیس» و «مایکل کریتو» دست به دزدی خطرناکی در یک بانک می‌زند و با ۱٫۶ میلیون دلار فرار می‌کند، اما یکی از نگهبانان در این جریان به دست «وینگرو» به قتل می‌رسد. آنها سریعاً آن محل را ترک می‌کنند. «وینسنت هانا» یکی از برترین کارآگاهان وارد ماجرا می‌شود، وی با هوش و نبوغی که دارد سرنخ‌هایی را به دست می‌آورد... .

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «سر مینا» به کارگردانی «اصغر دهقان»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 23 از شبکـه شما پخش خواهد شد.
در این فیلم خواهیم دید: حاج «حسن عطارزاده» از میناکاران قدیمی شهر «اصفهان» است. سال‌ها پیش به دلیل جوانی و بی‌تجربگی باعث دل‌شکستگی همسرش شده و از هم جدا می‌شوند. بعد از گذشت سال‌ها، هنوز حاجی به گذشته و خاطراتش می‌اندیشد و پشیمان است. روزی دختر جوانی به نام «مینا» برای کارورزی نزد حاجی مراجعه می‌کند که از قضا خواهرزاده حاجی به او علاقه‌مند می‌شود! حاجی برای خواستگاری به منزل «مینا» مراجعه کرده و در آنجا همسر سابق خود را می‌بیند و متوجه می‌شود در زمان جدایی همسرش باردار بوده و مینا دختر اوست... .
«اصغر دهقان»، «افسانه صالحی»، «لیدا شریفی» و «شیلا ماندگار» در فیلم تلویزیونی «سر مینا» بازی کرده‌اند.

همچنین فیلم تلویزیونی «الله مزار» به کارگردانی «محمد باقری نیکو »، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 13:30 از شبکـه شما پخش خواهد شد.
در خلاصه داستان آمده است: یک پسر از طایفه‌ای با دختری از طایفه‌ی دیگر که با هم مشکل داشته، ازدواج کرده‌اند. با روی دادن اتفاقاتی درگیری مابین برادر عروس«جعفر قلی» با داماد «لانجان» رخ می‌دهد که منجر به کشته‌شدن «لانجان» می‌شود. به‌واسطه این قتل پدر و برادر عروس به زندان می‌افتند و عروس با پسر خردسالش تنها می‌ماند. با اینکه می‌داند طایفه همسر متوفایش پذیرای او نیستند و کمر به قتل او بسته‌اند درمانده و پریشان به دامان خانواده همسرش پناه می‌برد. در کمال ناباوری مورد حمایت‌های مادر شوهرش قرار می‌گیرد و این مرهمی است بر زخم‌های قلب رنجیده عروس جوان. در کشاکش کینه دو طایفه که در فکر انتقام هستند با روشدن مدارک گمشده مشخص می‌گردد «لانجان» را برادر «لاله» به قتل نرسانده... .
در این فیلم تلویزیونی، «سحر سلیمانی»، «شرف‌نساء نیرومند» و «فرزانه رمضانی» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «هاچیپو» به کارگردانی «اولریک کنیش»، پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 19:30 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.


در این انیمیشن خواهیم دید: در دهکده‌ای دورافتاده به نام «شلادرباخ» در جنوب «مونیخ»، که بین کوه‌های آلپ محصور شده رازی نهفته است: موجوداتی کوچک و نامرئی به نام «برونی» در دهکده‌ی زیرزمینی زندگی می‌کنند و تنها پدربزرگ «رایتر» که مسن‌ترین فرد دهکده است از وجود آنها آگاه می‌باشد و می‌تواند آنها را ببیند. بهترین دوست نامرئی وی «هاچیپو» است که تنها 356 سال دارد و جوان‌ترین «برونی» است! روزی «هاچیپو» از هجوم غول‌های عظیم‌الجثه به روستای زیرزمینی خبر می‌دهد. غول‌ها در واقع ماشین‌های ساختمانی و راهسازی هستند. پدربزرگ و برونی‌ها گرچه مشکلاتی برای ماشین‌ها و کارگران ایجاد می‌کنند، اما درنهایت پدربزرگ جای دیگری را برای زندگی به «برونی‌ها» پیشنهاد می‌کند...

همچنین انیمیشن سینمایی «آستریکس گالی» به کارگردانی «رنه گوچینی» و «آلبرت اودرزو»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 19:30 از شبکـه کودک پخش خواهد شد.
در این انیمیشن خواهیم دید: «جولیوس سزار» سرزمین «روم» را تصرف می‌کند. اما یک منطقه‌ی کوچک به نام «گُل» در مقابل آنها ایستادگی می‌کند. جادوگر قبیله برای مردم آنجا معجون قدرت تهیه می‌کند که به آنها قدرت معجزه‌آسایی می‌بخشد! از طرفی «رومی‌ها» به دنبال کشف راز قدرت «گلی‌ها» هستند. آنها یک جاسوس به جمع مردم «گل» می‌فرستند تا سر از راز آنها دربیاورند! روزی دو تن از قهرمانان «گلی»، به نام‌های «آستریکس» و «ابلیکس» در جنگل با جاسوس «رومی‌ها» مواجه می‌شوند و گمان می‌کند که او هم‌قبیله‌ی خودشان است و او را با خود به قبیله می‌برند... .

به علاوه انیمیشن سینمایی «مولان1» به کارگردانی «تونی بنکرافت» و «باری کوک» جمعه 24 دی‌ماه ساعت 19:30 از شبکـه امید پخش خواهد شد.
در این انیمیشن خواهیم دید: «مولان» یک دختر شجاع اهل کشور «چین» است. در آن‌ زمان به «چین» حمله شده و از جانب امپراطور یک فراخوان همگانی برای جنگ زده می‌شود. «مولان» برای نجات پدر بیمارش از مرگ، مخفیانه خودش را به عنوان یک پسر در ارتش جا زده و به جای پدر وارد ارتش می‌شود و در این مسیر به یکی از قهرمانان افسانه‌ای «چین» مبدل می‌شود... .

شبکه افق

فیلم سینمایی «یک تکه نان» به کارگردانی «کمال تبریزی»، جمعه 24 دی‌ماه ساعت 20:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.
در این فیلم خواهید دید: در یک امامزاده روستایی کوهستانی پیرزنی ادعای کرامت کرده و می گوید، معجزه‌آسا همه قرآن کریم را در لحظه‌ای حفظ شده و شفابخش است! مردم دورش جمع شده‌اند تا از او شفا بگیرند. نیروی انتظامی نگران می‌شود که مبادا بلوایی به‌پا شود پس یک گروهبان و یک سرباز راه می‌افتند تا مسأله را بررسی کنند. سرباز یک روستایی ساده‌دل و کم‌حرف است. در مسیر یک کربلایی هم که با برادرش قهر است همراه آنها می‌شود. در طول مسیر اتفاقاتی می‌افتد که ...
در این فیلم سینمایی «رضا کیانیان»، «رویا نونهالی» و «هومن سیدی» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «پاسخ ناعادلانه»، «رقص شیطان» و «تحول» پنج‌شنبه 23 دی‌ماه ساعت 11، 17:15، 21 از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.
همچنین فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «من، تو و ما» و «اصلاح داستان زندگی» جمعه 24 دی‌ماه ساعت 17:15 و 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

نظر شما