شناسهٔ خبر: 17373295 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

دایی: هزار سال دیگر هم نمی توانند مرا خاموش کنند/تاج بداند ریاست فقط پشت میز نشستن نیست

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با ابراز تاسف برای رئیس فدراسیون فوتبال اعلم کرد که هرگز نمی توانند او راخاموش کنند.

صاحب‌خبر -
علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: فردا اولین دیدار ما در نیم‌ فصل دوم خواهد بود. متأسفانه تعدادی از نفرات ما مصدوم هستند و برخی نیز با رأی کمیته انضباطی محروم شدند. دست و بال‌مان بسته است. با این وجود بازیکنانم در بازی با سپاهان نشان دادند می‌توانیم به سه امتیاز برسیم و به همین خاطر به بازی فردا امیدواریم.

به گزارش نامه نیوز و به نقل از سایت رسمی نفت تهران، وی درباره لیست خروجی و ورودی نفت در نیم‌فصل تصریح کرد:: ما قصد جذب بازیکن داریم، اما به هیچ عنوان در این زمینه عجله نخواهیم کرد. همه بازیکنانم با ما ادامه همکاری می‌دهند و هیچ بازیکنی از تیم جدا نخواهد شد. چند گزینه نیز به باشگاه معرفی کرده بودیم، اما متأسفانه نتوانستند آنها را جذب کنند و به تیم‌های دیگر رفتند. از من نخواهید اسم این نفرات را بگویم چون این مسئله بین من و باشگاه است و سعی داریم در این زمینه بی‌سروصدا به کار خود ادامه دهیم تا نتیجه نهایی خوب باشد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص اینکه تیم استقلال در زمین ورزشگاه تختی تمرین کرد، گفت: متأسفانه در این مدت همه اتفاقات علیه نفت بوده است. در قرارداد باشگاه نفت با ورزشگاه تختی به صراحت اعلام شده که زمین را برای بازی‌های لیگ، جام حذفی و احتمالاً لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند و اگر زمین تمرین بخواهیم زمین شماره سه و چهار را بدهند. چطور می‌شود در فوتبالی که دم از حرفه‌ای بودن می‌زنیم زمین اختصاصی ما را به استقلال بدهند؟ آیا چنین چیزی را در دنیا دیده‌اید؟ این مسائل در لیگ قهرمانان آسیا و اروپا می‌افتد که در زمین اختصاصی حریف یک جلسه تمرین کنند و در رده باشگاهی چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود. همه چیز را زیر سؤال برده‌ایم و برای مسئولان ورزشگاه تختی متأسفم. از بازی جام حذفی با استقلال تا الان همه چیز علیه ما بوده است.

دایی ضمن ابراز تأسف از محرومیتش در دیدار با استقلال عنوان کرد: در خصوص این رأی حرفهای زیادی است که باید گفته شود. آقایان رأی من را 13 دی ماه صادر کردند و در اختیار تمام رسانه‌ها قرار دادند، اما به هیچ عنوان این رأی به باشگاه ما اعلام نشده است. کارمند باشگاه ما در تاریخ 19 شخصاً به فدراسیون مراجعه کرده و این رأی را دریافت کرده است و پس از آن در تاریخ 20 دی ماه من نسبت به این رأی واخواهی کردم!

وی ادامه داد: هر چقدر دنبال مسئولان کمیته انضباطی دویدیم آنها از روز 20 دی در محل کارشان نیستند. بعد خودشان را با کمیته انضباطی فیفا مقایسه می‌کنند. تعداد اعضای کمیته انضباطی چند وقت است از 5 نفر به 3 نفر رسیده و هنوز کسی را پیدا نکرده‌اند تا جایگزین شود. 

صبح امروز صبح نیز وکیل من برای اعتراض به این رأی تمامی طبقات فدراسیون را بالا و پایین کرده است و آخر سر کمیته درآمدزایی فدراسیون اعلام کرده برای رسیدگی به این اعتراض باید 200 هزار تومان پرداخت کنید. مگر ما قصد شکایت مالی داریم که باید بابت آن پول پرداخت کنیم؟ ما برای اینکه بهانه‌ای به این دوستان ندهیم این مبلغ را پرداخت کردیم تا فدراسیون بتواند با این پول‌ها به بقای مالی خود ادامه دهد!

دایی تصریح کرد: اگر شما دوستان اعضای کمیته انضباطی را پیدا کردید به من خبر دهید تا خودم را به آنها برسانم و در خصوص مشکلم با آنها صحبت کنم. رأی صادر شده علیه من خیلی مشکل دارد. در این رأی گفته شده است من به محرومیت خود نمی‌توانم اعتراض کنم اما در خصوص جریمه مالی حق اعتراض برای من وجود دارد. در یک پرونده یا حق اعتراض وجود دارد یا ندارد. متأسفانه این دوستان با این نوع رأی صادر کردن قوانین قضایی مملکت را هم زیر سؤال بردند تا نشان بدهند فقط دنبال محروم کردن علی دایی بودند.

وی با انتقاد از کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال ادامه داد: کمیته انضباطی چرا پیدایش نیست؟ برای آقای مهدی تاج متأسفم! ریاست فدراسیون تنها نشستن روی صندلی نیست و باید تمام کمیته‌ها را زیرنظر بگیرند. آقای کمیته انضباطی که خود را با کمیته انضباطی فیفا می‌سنجد چطور پیدایش نیست؟ چطور وقتی دفاعی نمی‌کنیم رأی صادر می‌کنند؟ حتماً در روزنامه‌های رسمی آگهی داده بودند که من را پیدا نکردند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: آقایان به چه دلیلی من را محروم کردند؟ آیا به این دلیل که از حق خودم دفاع کردم؟ مگر می‌توانند دفاع از حق را خاموش کنند؟ هزار سال دیگر نمی‌توانید من را خاموش کنید! و تا آخر عمر پای این موضوع ایستاده‌ام. چطور ممکن است موعود بنیادی‌فر بازیکن مرا به راحتی اخراج کرده باشد. خدا را شکر داوران ما در این مورد متفق الفوق گفتند که بازیکن من نباید اخراج می‌شد. از طرفی دروازه‌بان حریف بازیکن ما را زد و باید اخراج می‌شد. متأسفانه کمیته داوران مسائل را یک طرف را می‌بیند و می‌گوید چون بازیکن ما صاحب توپ نبوده است، اخراج نداشته است! بروید بپرسید که آیا بازیکن به علت شدت ضربه‌ای که وارد می‌کند اخراج می‌شود یا نه. بازیکن من به خاطر همان ضربه تا دیروز نتوانست تمرین کند و مدام در فیزیوتراپی بوده است. آیا قانون برای همه یک چیز است و برای من یک چیز دیگر؟! خنده‌دارتر این است که آقای کامرانی‌فر پیام تبریک می‌فرستد! مگر عید شده است که کامرانی‌فر به تیم داوری تبریک می‌فرستد! آقای کامرانی‌فر یک هفته قبل از بازی تماس گرفت و از من تشکر کرد که به دلیل اینکه 8 پنالتی ما دیده نشده و ناعدالتی به وجود آمده اعتراض نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران اضافه کرد: در گزارش نوشته‌اند شجاع خلیل‌زاده به خاطر ضربه محمدی بازیکن حریف مصدوم شده است. من تیمم را آنقدر جابجا کردم و لیست تیم را بالا پایین کردم دیدم اصلا بازیکنی به نام محمدی در تیم من وجود ندارد گفتم شاید فراموشی گرفته‌ام. چطور کمیته انضباطی به این گزارش استناد کرده که نوشته محمدی شجاع خلیل‌زاده را زده است. گویا کمیته انضباطی گزارش بازی دیگری را بررسی کرده است. محمدی چه کسی است؟ ما در زمین یک مهرداد محمدی داشتیم که بازیکن سپاهان بود. یک فرید محمدزاده هم داشتیم وعباس بوعذار بود که شجاع خلیل‌زاده را زده است. کمیته انضباطی فیلم و گزارش کدام بازیکن را دیده که بر اساس آن ما را محروم کرده است؟
دایی ادامه داد: چون تیم ما می‌خواسته از زمین بیرون بیاید 10 میلیون باید جریمه بپردازد. رضا سخندان شاهد است. سخندان کمک داور به من گفت می‌خواهی تیمت را بیرون بکشی گفتم به هیچ عنوان. تیم من برنده است و در زمین حضور دارد. از سخندان این مسئله را بپرسید. من گفتم تیمم را بیرون نمی‌کشم. مگر می‌شود چنین اتفاقی بیفتد؟

وی تصریح کرد: می‌خواستند من را محروم کنند. چرا جواب حرف حقم را نمی‌دهید؟ دلیل تبریک کامرانی فر را نمی‌فهمم. هنوز عید نشده است. شاید عید شده که او به داور تبریک گفته است. دفاع از اشتباه خودش یک اشتباه است. همینگونه می‌شود که ما به جز چند نفر بقیه همه اشتباه می‌کنیم و همه بی دلیل دفاع می‌کنیم. اگر آن ضربه پنالتی بود من فوتبال را کنار می‌گذارم. کارشناس داوری می‌گوید به نظر من پنالتی بود. پنالتی قاعده و قوانین خودش را دارد. اگر پنالتی بود به طور قاطع بگوید که پنالتی بود. اگر آن ضربه پنالتی بود لازم نبود که بازیکن حریف شیرجه بزند. من 20 سال فوتبال بازی کرده‌ام. وقتی کسی من را می‌زد بر اساس شدت ضربه او می‌افتادم و احتیاجی به شیرجه زدن نبود.
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با اشاره به کارشناسی داوری در برنامه نود گفت: کارشناس داوری در برنامه نود شاهکار بود. کارشناس داوری که به خاطر تبلیغات شورای شهر به آن برنامه آمده است به جای آنکه نظر داوری بدهد کارشناس می‌گوید توپ دادن داور به بازیکن حریف عادی است. شما قوانین را بخوانید. کجا اگر این کار محرومیت نداشت هر چه خواستید بگویید.مگر داور می‌تواند توپ را از دروازه‌بان ما بگیرد و به بازیکن حریف بدهد تا وقت تلف نشود؟ داور بازیکن من را به ناحق اخراج کرده است. متاسفانه فقط سر مردم شیره می‌مالیم.کمیته انضباطی ما چه کار کرده‌ایم جز اینکه از حقم دفاع کرده‌ام؟ می‌گویند داد زده‌ام. باز هم برای دفاع از حقم داد می‌زنم. 

دایی با اشاره به گزارش ناظر بازی با سپاهان گفت: بر اساس کدام گزارش محروم شده‌ام؟ گزارشی که در آن اسم بازیکن تیم من را محمدی می‌نویسند. محمدی نامی اصلا در تیم من وجود ندارد. ناممحمدی کجا، نام عباس بوعذار کجا.بوعذار نه دال دارد نه میم و نه ه. یک ر دارد که آن ر هم در اسم محمدی نیست. من نمی‌دانم کجای اسم بوعذار به اسم محمدی شبیه است. 

در تیم من محمدی وجود خارجی ندارد. من به این مسائل اعتراض دارم. شما جای من بودید چه می‌کردید؟ این همه تیم من زحمت کشیده وبالا آمده و بعد می‌خواهند مثل آب خوردن سر تیم نفت را ببرند. می‌خواستند. گفتم از سخندان بپرسید او آدم باوجدانی است و حقیقت را می‌گویند. فقط می‌خواستند دایی را اخراج و محروم کند.

وی با اشاره به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این وظیفه تاج است به این مسائل ورود کند. ریاست فدراسیون فوتبال فقط نشستن روی صندلی ریاست نیست. باید نظارت بر عملکرد کمیته هاست. چند وقت است ما پیگیر رای محرومیت خود از کمیته انضباطی هستیم. حتی امروز صبح هم پیگیر بودیم. 2 روز پیگیری کردیم. دوشنبه و امروز چهارشنبه اما کسی را در کمیته انضباطی پیدا نکرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه مسئولان کمیته انضباطی ساعت3 به بعد به فدراسیون می‌آیند گفت: دوشنبه ساعت 4و نیم 5 من درخواست واخواهی دادم. چگونه می‌گویید 3 به بعد می‌آیند.
دایی در مورد اینکه آنها 3 می‌آیند و 4 می‌روند گفت:‌مگر می‌شود چنین چیزی. ضمن اینکه من در جام حذفی اخراج شدم چرا من را در لیگ محروم می‌کنند؟ چون دو بازی با استقلال و سپاهان دارم؟ همانطور که حریف در زمین ما تمرین می‌کند این مسائل هم رخ می‌دهد.
وی در مورد اینکه کلیپی منتشر شده که در آن مربی استقلال تا رختکن بین دو نیمه با داوران می‌روند، گفت: اگر چنین چیزی در اروپا رخ دهد 6 ماه محرومیت دارد اما اینجا اصلا و ابدا از این خبرها نیست. کمیته انضباطی فقط من را محروم می‌کند مثل تمام اتفاقات مخفیانه دیگر در کشور. مثل دزدی‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد. انگار ما هم باید دزدکی کار انجام دهیم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه ظاهرا برای صدور رای محرومیت شما با رضا سخندان صحبتی نشده گفت: می‌خواستند دایی را محروم کند که این کار را کردند. بنیادی‌فر کار خودش را کرد. البته خدا به ما رحم کرد که پنالتی را به بیرون زدند وگرنه ما به فینال نمی‌رفتیم. خدا رحم کرد ما فینالیست شدیم وگرنه بعدها می‌گفتند سپاهان نفت را اوت کرد و حریف تراکتورسازی در فینال شد. خدا به ما رحم کرد.همانطور که در بازی با استقلال خدا به ما رحم کرد. در 90 دقیقه ما باید در آن بازی کار را تمام می‌کردیم اما بازی به وقت اضافه کشیده شد. استغفرالله خدا حوصله‌اش سر می‌رود و می‌گوید همش باید دنبال کار شما باشیم. 
دایی در مورد شکایت سپاهان از دایی گفت: به سلامتی هر کسی می‌تواند برای احقاق حقش شکایت کند ما هم منتظریم تا پاسخ بدهیم.

نظر شما