شناسهٔ خبر: 17373226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یونیسف: جنگ یمن جان 1400 کودک را گرفته است

تهران – ایرنا – صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جنگ 22 ماهه یمن تاکنون به قیمت جان یک هزار و 400 کودک و زخمی شدن صدها کودک دیگر تمام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'مریکسل رلانو' نماینده یونیسف در سازمان ملل گفت: حمله به مناطق غیرنظامی و کشته و زخمی شدن دهها کودک یمنی همچنان ادامه دارد.
وی با هشدار درباره این که آمار واقعی تلفات احتمالا به مراتب از ارقام تایید شده بیشتر است، افزود: کودکان به جای یادگرفتن، شاهد مرگ، جنگ و نابودی هستند.
بنا بر آمار سازمان ملل، از زمان آغاز مداخله نظامی عربستان در یمن در فروردین 1394 تاکنون بیش از هفت هزار و 300 نفر در این کشور فقیر عربی کشته شده اند.
رلانو از طرف های درگیر در یمن خواست تا ضمن حفاظت از جان کودکان، به حملاتشان علیه مدارس پایان دهند.
این درخواست پس از حمله روز سه شنبه ائتلاف عربستان به منطقه همجوار یک مدرسه در شمال یمن صورت گرفت که به گفته منابع بیمارستان و مقام های محلی پنج کشته برجا گذاشت که دو نفرشان کودک بودند.
یونیسف اعلام کرد که مرگ یک کودک را در این حمله تایید کرده است.
نماینده این نهاد افزود: مدارس باید در همه زمان ها مناطق صلح و مامنی باشند که کودکان بتوانند بیاموزند، رشد کنند، بازی کنند و در امنیت به سر برند.
کودکان نباید برای حاضر شدن در مدرسه جانشان به خطر بیفتد.
به گفته وی، حدود 2 هزار مدرسه در یمن به دلیل خسارت های وارده یا تخریب شدن یا استفاده به عنوان مکان های نظامی دیگر قابل استفاده نیست.
یونیسف همچنین چندی پیش درباره وضعیت سوء تغذیه کودکان یمنی و خطرات ناشی از آن هشدار داد. بر اساس اعلام این نهاد حدود 2 میلیون و 200 هزار کودک یمنی با سوء تغذیه حاد مبتلا هستند و نیازمند کمک های فوری هستند.
بنا بر گزارش یونیسف، وضعیت سلامتی کودکان در فقیرترین کشور خاورمیانه هیچگاه به اندازه کنونی وخیم نبوده است.
این نهاد بین المللی همچنین درباره فروپاشی نظام بهداشت و درمان در یمن هشدار داد.
خاورم**9156*1579
مترجم: مهدخت پازوکی * انتشار دهنده : مرضیه فاتحی علیشاه

انتهای پیام /*

نظر شما