شناسهٔ خبر: 17372098 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

منصوریان: تیموریان و جباراف را می خواهیم

منصوریان گفت: در حال حاضر تمرکز ما روی آندرانیک تیموریان و جبار‌اُف است تا اگر با آنها به توافق برسیم، آنها را جذب کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار استقلال مقابل نفت گفت: در ابتدا جا دارد درگذشت امیرحسین مرادی بازیکن جوان نفت را تسلیت بگویم.به باشگاه نفت و به فوتبال نفت تسلیت می‌گویم همچنین به آقای نبی که برادرش را از دست داد تسلیت می‌گویم. درباره بازی با نفت باید بگویم در فاصله زمانی که از بازی با سپاهان داشتیم شرایط تمرینی خوبی داشتیم و در این 10 روز تمرینات خوبی کردیم. درباره بازی با نفت باید بگویم در فاصله زمانی که از بازی با سپاهان داشتیم شرایط تمرینی خوبی داشتیم و در این ۱۰ روز تمرینات خوبی کردیم.

وی ادامه داد: سعی می کنیم فردا با یک تیم باتجربه وارد زمین شویم. احتمالاً یک جوان به ترکیب ما اضافه می‌شود، اما درباره محروم و مصدومانمان باید بگویم محروم نداریم هرچند که به دلیل خراب بودن زمین بازی دو روز قبل مگویان را از دست دادیم و پیش از آن هم جابر انصاری مصدوم شده بود. به هر حال زمستان است و زمین تمرین زیاد خوب نیست. ما به دنبال زمین‌های دیگر هم بودیم که البته پیدا نکردیم. هرچند که از مسئولان ورزشگاه ‌آزادی ممنون هستم که شرایط را فراهم کرد تا در زمین شماره دو تمرین کنیم، اما به هر حال برای غافل‌گیر نشدن در زمین تمرین باید از قبل برنامه‌ریزی می‌شد.

سرمربی تیم استقلال در باره نقل و انتقالات استقلال هم اظهار داشت: آرش افشین از ما جدا شد و امروز هم میثم مجیدی و امین حاج محمدی را در اختیار باشگاه قرار دادند. ما خروجی دیگری نداریم و باید تمرکزمان را روی ورودی‌ها بگذاریم، در حال حاضر تمرکز ما روی آندرانیک تیموریان و جبار‌اُف است تا اگر با آنها به توافق برسیم، آنها را جذب کنیم.

منصوریان در خصوص اینکه شنیده می‌شود ۱۰ بازیکن و مربی این تیم به دلایل مالی ممنوع‌الخروج هستند، خاطرنشان کرد:‌ ۱۰ نفر نیستند و بیشتر هستند، اما من بارها این مسئله را عنوان کرده‌ام که بخش اعظمی از شما هم آن را نوشته‌اید. تا زمانی که باشگاه‌ها طرف‌حساب امور مالیاتی نشوند، وضعیت همین است و پول‌های سیاه به وجود می‌آید. وقتی من به عنوان مربی یا بازیکن روبروی سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرم، چه قراردادی بسته می‌شود؟ چه تعهدی هست که باشگاه‌های قبلی پول ما را بدهند و ما بتوانیم مالیات پولی که گرفته‌ایم را بدهیم؟ هیچ تعهدی نیست و باشگاه‌ها به‌راحتی می‌توانند پول اجزای خود را ندهند. آن‌وقت سازمان امور مالیاتی مربیان و بازیکنان را به عنوان متعهد در نظر می‌گیرد، اما باشگاه در این بین هیچ تعهدی ندارد که چه بالا و چه پایین پول بدهد، در این بین شما رسانه‌ها فاصله بین ما و مردم هستید.

وی ادامه داد: ما متعهد می‌شویم مالیات بدهیم، اما پول نمی‌گیریم که مالیات آن را بدهیم. خودم را مثال می‌زنم که از سال قبل هزار تومان هم نگرفته‌ام اما امور مالیاتی من را می‌شناسد و باید بابت پولی که نگرفته‌ام ۳۰-۲۰ درصد مالیات بدهم. ما باید به دنبال راهکار باشیم. در این بین چه تعهدی هست که پول ما را بدهند تا مالیات بدهیم. از تاج تشکر می‌کنم که مشورت‌پذیر است، دو سال است به او می‌گویم تا یک راهکار انجام بدهد و او هم به‌دنبال این مسئله است. ما باید الگوی فوتبال‌مان را در مورد مسائل حقوقی بوندس‌لیگا قرار بدهیم. در آنجا وقتی قراردادی می‌بندیم این باشگاه است که مقابل امور مالیات آلمان قرار می‌گیرد. قرارداد من چه ۱۰۰ میلیون و چه یک میلیارد باشد، بدون اطلاع من مالیات قراردادم به حساب امور مالیات واریز می‌شود و در آخر سال بابت هزینه‌های جانبی که مالیات شامل حالش نشده، از طریق وکیلم می‌توانم مالیاتی که اضافه بوده را پس بگیرم. این‌طور جلوی پول سیاه و دلالی هم گرفته می‌شود.با این‌کار تعهد شامل حال باشگاه می‌شود و خواهش می‌کنم که این مسئله را پردازش کنید. فقط به دنبال حاشیه نباشید و نبینید که منصوریان با چه کسی رفت و با چه کسی آمد، با این‌کار می‌توانید به فضای فوتبال هم کمک کنید. اگر این قانون مصوب شود، کار کردن برای مدیر و هیأت مدیره در باشگاه جذابیت ندارد چون اگر می‌خواهند کار کنند، باید تعهد پرداخت به وزارت امور دارایی و امور مالیاتی بدهند که این موضوع در اختیار مدیران و سهامداران است. نمی‌شود با یک دسته چک و برگ چک به مربی و بازیکن بدهید که هم بازیکن و هم مدیر می‌داند آن چک پول نمی‌شود. در این شرایط وقتی یک بازیکن قرارداد یک میلیاردی می‌بندد، اگر ۳۰۰ میلیون می‌گیرد باید کلاهش را بالا بیندازد. 

سرمربی تیم استقلال اظهار داشت: به تاج گفتم که فلان تیم در لیگ برتر ۲۰ میلیارد خرید می‌کند و او مثل یک تاجر است که محصولی را وارد کشور می‌کند و باید از او ضمانت‌نامه بانکی بگیرند، چه ایرادی دارد که اگر تعهدی انجام نشد از آن ضمانت‌نامه بانکی که مثل پول نقد است برداشت کنند؟ ما ضمانت بانکی از باشگاه‌ها نمی‌گیریم و آنها بدون پشتوانه ۵۰ میلیارد خرید می‌کنند. این به این دلیل است که باشگاه زیر نظر تعهدات مالیاتی نیست و به همین دلیل شاهد هستیم از این پرونده‌های انضباطی در کمیته انضباطی بالای ۱۰ میلیارد تومان وجود دارد و کسی هم به پولش نمی‌رسد. البته ما پوست‌کلفت شده‌ایم و فوتبال را جلو می‌بریم، اما شما رسانه‌ها ابزار هستید و به‌عنوان صدای ما عمل می‌کنید. همه این حاشیه‌ها که پردازش می‌شود، می‌تواند به فوتبال ما کمک کند و می‌توان به نقاط مثبت رسید. چند درصد در فوتبال فضای منفی هست، اما باید کمک کنیم تا این اتفاقات نیفتد.

منصوریان در خصوص تمرین این تیم در ورزشگاه تختی و ناراحتی علی دایی از این موضوع اظهار داشت: می‌دانم دایی ناراحت است، اما ما در سال ۲ بار به ورزشگاه تختی می‌رویم، بعد از حذف از جام حذفی از رئیس باشگاه خواستم هر جور هست یک جلسه تمرین برای ما در ورزشگاه تختی در نظر بگیرد یا اینکه آنجا را اجاره کند. دیروز بود که به ما اعلام کرد می‌توانیم در این ورزشگاه تمرین کنیم و ۴۵ دقیقه تمرین کردیم. بار قبل از زمین شماره دو آزادی به ورزشگاه تختی رفتیم که بازیکنانم غافلگیر شدند، اما تمرینات را این‌بار به کمپ بردیم و حتی ریسک آسیب‌پذیری را هم پذیرفتیم. دیروز وقتی به ورزشگاه تختی رفتیم بازیکنانم فهمیدند که از یک زمین تمرین بد به یک زمین تمرین خوب آمدند و من همین را می‌خواستم، می‌دانم دایی ناراحت است اما ناراحتی او از من نیست چون من بی‌اطلاع هستم و ما یک جلسه تمرینی خوب را دیروز سپری کردیم.

وی در باره تجمع چند روز اخیر هواداران استقلال مقابل وزارت ورزش و باشگاه استقلال گفت: تصویرهایی که من از این هواداران می‌بینم را تاکنون روی سکوها ندیده‌ام، زمانی که این تجمعات برگزار می‌شود در تمرینات ما باز است و شما اگر به تمرینات بیایید می‌بینید که فضای خوبی برای هواداران وجود دارد و حتی خودم بین آنها می‌روم و با آنها عکس می‌گیرم، اما در همان زمان که تمرینات ما باز است، ۸ نفر تجمع می‌کنند.

منصوریان افزود: آقای افتخاری هم تمرین با حضور خبرنگاران را قبول کرده‌اند اما ما به آرامش احتیاج داریم چه مثبت چه منفی هر کسی پشت این قضیه است اگر استقلال را دوست دارد باید بداند که ما به آرامش نیاز داریم.

وی در مورد اینکه آیا بنر تسلیت هاشمی رفسنجانی از تمرین شما جمع‌آوری شده است، گفت: اصلاً چنین چیزی نبوده ما اصلاً سیاسی نیستیم. فضای ما فضای فوتبال است که ۱۱ به ۱۱ در آن بازی می‌کنیم.

سرمربی استقلال در مورد جذب جباراف بازیکن ازبکستانی و آندرانیک تیموریان گفت: تا زمانی که قرارداد امضا نشود نمی‌توانیم بگوییم که جذب این بازیکنان قطعی است. نه تیموریان و نه جباراف تا موقعی که امضا نشود جذب‌شان قطعی نشده است. ما در این دو نقطه احتیاج به تجربه داریم در این دو نقطه برای اینکه به ریتم برسیم نیاز به بازیکن با تجربه داریم. تیموریان با تجربه است باید از انرژی امید ابراهیمی به خوبی استفاده کنیم و فضایی با همان پوزیشن برای ابراهیمی تعریف کنیم باید نفری را جذب کنیم که درک متقابل با امید داشته باشد. تیموریان چند سال با ابراهیمی هم‌بازی بوده است. جباراف هم تجربه بالایی دارد.

وی در مورد اینکه تیموریان از نظر بدنی می‌تواند به استقلال کمک کند، گفت: در مورد مسائل فیزیکی می‌گویم برخی از بازیکنان ما آمادگی ۱۰۰ درصدی ندارند. بگذارید مثالی برای شما بزنم در تیم نفت ما با با ایمان مبعلی بازی را شروع می‌کردیم هرچند فیت نبود اما به تیم ما ریتم می‌داد زیرا بازیکن با تجربه می‌تواند به بازی ریتم بدهد.

سرمربی استقلال با اشاره به درگذشت پدر حمیدرضا آصفی گفت: باید به ایشان تسلیت بگویم که پدرش را از دست داده است. ایشان عضو هیأت مدیره باشگاه ما بوده است امیرحسین مرادی هم بچه جامعه فوتبال است. محمدنبی هم از پیشکسوتان والیبال بوده است.

منصوریان در مورد اینکه قرار است با انتقال تیموریان او به استقلال کمک کند یا استقلال به او بیان داشت:‌ اگر بگوییم که همزمان هم آندو و هم استقلال می‌توانند به همدیگر کنند این صحبت، صحبت شما را تکمیل می‌کند. تیموریان دنیای از انگیزه برای برگشت دارد و می‌تواند به استقلال کمک کند.

نظر شما