شناسهٔ خبر: 17372032 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه موقت رشت:

آیت الله هاشمی در کنار سیاست فقیه و مفسر برجسته بود

گروه اجتماعی: حجت الاسلام حجازی چهره‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی را با سیاست همراه دانست و اظهار کرد: ایشان که در زندان 20 جلد تفسیر قرآن می‌نویسد قطعا در کنار سیاست فقیه و مفسری برجسته بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین حجازی، امام جمعه موقت رشت امروز، 22 دی در مراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در تاریخ بشر همیشه نوابغی که نامشان در صفحات تاریخ ماندگار است وجود دارد، گفت: این مردان با برجستگی‌های شخصیتی، تحولات عظیم در جامعه بشری ایجاد و چشم جهانیان را به خود خیره می‌کنند.

وی با بیان اینکه این تحولات در صحنه اجتماع بشر به اندازه‌ای گسترده است که جوامع را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز چنین افرادی حضور داشته و دارند.

این کارشناس دینی وجود اراده قوی در این افراد را مایه تاثیرگذاری بر جامعه دانست و اظهار کرد: حضرت علی(ع) در خطبه همام اراده‌ مومن را قوی‌تر و سخت‌تر از هر سنگ خارایی بیان داشته است.

حجت الاسلام حجازی با اشاره به اینکه مردان تاریخ ساز از همه داشته‌های خود برای ساختن تاریخ و جامعه‌ای خوب و تحقق اهداف در نظر گرفته می‌گذرند، خاطرنشان کرد: در میان شاگردان متعدد امام(ره)، دو شاگرد ممتاز وجود داشته که امام به آنان افتخار می‌کرد.

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از شاگردان مورد اعتماد امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: پس از حادثه ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی امام راحل جمله معروفی در وصف این شاگرد خود بیان نمود و فرمود «تا انقلاب هست هاشمی نیز زنده است».

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه تبلیغات مختلفی از سوی دوستان به صورت ناآگاهانه و از سوی دشمنان به صورت آگاهانه علیه این شخصیت برجسته انجام می‌گرفت، عنوان کرد: با این حجم از تبلیغات سیل عظیم جمعیت برای تشییع جنازه و اقامه نماز بر پیکر او حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه مردان تاریخ ساز از جان، مال و آبروی خود برای تحقق اهداف می‌گذرند، افزود: پس از پایان جنگ و قبل از صدور بیانیه از سوی امام، آیت الله هاشمی رفسنجانی برای اینکه به انقلاب لطمه‌ای وارد نشود از امام خواست تمامی مسئولیت‌های این موضوع را بر عهده بگیرد و امام دستور محاکمه وی را صادر کند تا آبرو و اعتبار امام راحل و انقلاب اسلامی حفظ شود.

حجت السالام حجازی با بیان اینکه به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی، تقلید از مراجع و تبعیت از رهبری، اعتقاد راسخ داریم، متذکر شد: در این میان مخالفت‌هایی نسبت به هر یک از این اعتقادات ما وجود دارد، اما به هر مخالفتی نیاز به واکنش نیست چون مومن در مقابل سختی‌ها مقاومت می‌کند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه علیه بسیاری از یاران امام به ویژه آیت الله رفسنجانی تبلیغات می‌شد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور در اقامه نماز بر پیکر این یار دیرین خود و نیز در صدور پیام به این نکته اشاره نمودند که خناسانی می‌خواستند بین او و من اختلاف ایجاد کنند، اما هرگز خللی در دوستی ایشان نسبت به من ایجاد نشد.

وی با اشاره به پیام صمیمانه و ارزشمند رهبر انقلاب درخصوص رحلت همسنگر و یار دیرنش، تصریح کرد: اگر اعتقاد راسخ به عدالت، مجتهد و فقیه بودن رهبر معظم انقلاب داریم قطعا می دانیم که در صدور بیانیه هرگز عبارت دروغی نخواهند آورد.

وی چهره‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی را با سیاست همراه دانست و اظهار کرد: ایشان که در زندان 20 جلد تفسیر قرآن می‌نویسد قطعا در کنار سیاست فقیه و مفسری برجسته بوده است.

دبیر ستاد اقامه نماز گیلان آیت الله رفسنجانی را یکی از ارکان انقلاب اسلامی دانست و افزود: تاریخ قطعا درخصوص افراد به وضوح می‌نویسد و مردم خود بد و خوب را تشخیص می دهند. گاهی اوقات مسائل سیاسی باعث می‌شود وقایع تاریخی در هنگام وقوع آن مشخص نگردد و پس از سال‌ها بروز خواهد کرد.

نظر شما