شناسهٔ خبر: 17371887 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم

مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به وزارت کار و رفاه اجتماعی انتقال یافت

نمایندگان مجلس در برنامه ششم مصوب کردند که مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با کلیه وظایف، اختیارات، ‌تعهدات و دارایی‌ها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (چهارشنبه) پارلمان رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه داده و ماده 13 این لایحه را پس از بحث و بررسی با 161 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 232 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، سازمان تأمین اجتماعی موظف شد در طول برنامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمر‌ی‌بگیران را به ترتیب زیر انجام دهد:

1- همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حسب نسبت اولین مستمری دریافتی با سقف پرداختی در زمان برقراری مستمری به طوری که مستمری هیچ بازنشسته‌ای کمتر از نسبت فوق‌الذکر نباشد.

2- ترمیم حداقل پرداختی بازنشستگان تا پایان سال دوم اجرای برنامه به میزان حداقل حقوق بازنشستگان کشوری

تبصره- مستمری بازنشستگان کمتر از سی روز به تناسب ترمیم خواهد شد.

د- وزارت نیرو به نمایندگی از دولت مطابق بودجه سنواتی مکلف است تمامی کارکنان حاکمیتی شاغل در پست‌های فشار قوی با اولویت کارورهای(اپراتورهای) پست‌های فشار قوی برق (با عنایت به تخصص و حاکمیتی بودن شغل) را از حیث حقوق و مزایا و سایر امتیازات با کارکنان رسمی و پیمانی یکسان نماید.

ه‍- مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با کلیه وظایف، اختیارات، ‌تعهدات و دارایی‌ها- از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق- با حفظ هویت مستقل به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی انتقال می‌یابد.

حداکثر طی مدت سه سال، کلیه تعهدات حال و آتی صندوق- به میزانی که براساس مطالعات اکچوئری (محاسبه بیمه‌ای برای تعیین ارزش فعلی تعهدات آتی) که حداکثر ظرف مدت سه‌ماه به تأیید سازمان حسابرسی کشور می‌رسد و مورد تأیید سازمان قرار می‌گیرد- با منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، اموال شرکتها، امتیازات، حقوق بهره‌برداری از معادن و حقوق مالی دولت و سایر منابع حسب مورد از طریق سازمان خصوصی‌سازی و خزانه‌داری کل پرداخت خواهد شد. میزان واگذاری‌ها هر ساله در بودجه‌های سالانه پادار خواهد گردید.

انتهای پیام/

نظر شما