شناسهٔ خبر: 17370434 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کجای دنیا زمین اختصاصی را به رقیب می‌دهند

دایی: آقای تاج ریاست فدراسیون فوتبال فقط پشت میز نشستن نیست/بر اساس گزارشی که نام بوعذار را با محمدی اشتباه گرفته من را محروم کردند!/چرا مرا در لیگ محروم کردند؛ چون با استقلال بازی دارم؟

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: متأسفانه تعدادی از بازیکنان ما مصدوم هستند. آقای دانشگر را هم محروم کرده‌اند. دست و بال ما کمی بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال گفت: فردا اولین بازی نیم‌فصل دوم را داریم. متاسفانه تعدادی از بازیکنان ما مصدوم هستند. آقای دانشگر را هم محروم کرده‌اند. دست و بال ما کمی بسته است. اما می‌توانیم با همین شرایط هم به دنبال پیروزی باشیم.

دایی ادامه داد: ما می‌خواهیم فردا نیم‌فصل دوم را  با سه امتیاز آغاز کنیم. در این مدت همه چیز علیه ما بوده اما بازیکنان‌مان خوب تمرین کرده‌اند و آماده بازی مقابل استقلال هستیم. 

وی درباره لیست خروجی و ورودی نفت در نیم‌فصل تصریح کرد: ما مطمئنا قصد جذب بازیکن داریم اما لیست خروجی نداریم و با همه بازیکنان‌مان کار را ادامه می‌دهیم. ما چند نفر را به باشگاه معرفی کردیم اما متاسفانه نتوانستند آنها را بگیرند و به تیم‌های دیگر رفتند. از من نخواهید اسم این نفرات را بگویم چون این مسئله بین من و باشگاه است و می‌خواهیم بی‌سر و صدا کار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه استقلال در ورزشگاه تختی که ورزشگاه خانگی شما می‌شود تمرین خواهد کرد، گفت:‌در این مدت متاسفانه تمام اتفاقاتی که رخ داده علیه تیم نفت تهران بوده است. شما می‌توانید قرارداد تیم نفت تهران با ورزشگاه تختی را مشاهده کنید که در آن به صراحت اعلام شده این قرارداد بین باشگاه نفت و ورزشگاه تختی بسته می‌شود. تا زمین مسابقه تختی برای مسابقات لیگ، جام حذفی و احتمالا لیگ قهرمانان آسیا در اختیار تیم نفت تهران قرار بگیرد. در آن قرارداد ذکر شده اگر ما  زمین تمرین بخواهیم در زمین‌های 3 و 4 این مجموعه می‌توانیم تمرین کنیم.

دایی ادامه داد: چه جوری می‌شود که در فوتبالی که دم از حرفه‌ای گری می‌زنیم و می‌گوییم حرفه‌ای است زمین اختصاصی ما را به رقیب‌مان می‌دهند تا در آن تمرین کنند. آیا تا کنون چنین چیزی در دنیا دیده‌اید؟ در لیگ قهرمانان اروپا یک جلسه زمین مسابقه را به حریف می‌دهند تا حق تمرین داشته باشد و در هیچ جای دنیا چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود. علنا حق میزبانی ما را زیر سؤال برده‌اند. برای مسئولان ورزشگاه تختی متاسفم که چنین عملی انجام داده‌اند. خیلی از مسائل علیه ما بوده است. بعد از بازی با استقلال که در جام حذفی بازی داشتیم این مسائل پیش آمده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه آیا غیبت شما در روی نیمکت نفت در بازی فردا چقدر می‌تواند در روند بازی تاثیرگذار باشد، گفت: راجع به این رای خیلی حرف‌ها است که باید گفته شود. رای من را  13 دی اعلام کردند که در همه رسانه‌ها منتشر شد اما به باشگاه ما هیچ فکس یا نامه‌ای ندادند. 19 دی کارمند باشگاه نفت رای من را از آقایان گرفته و 20 دی تقاضای واخواهی کردیم اما متاسفانه هر چقدر دنبال مسئولان کمیته انضباطی دویدیم آنها از روز 20 دی در محل کارشان نیستند. بعد خودشان را با کمیته انضباطی فیفا مقایسه می‌کنند. تعداد اعضای کمیته انضباطی چند وقت است از 5 نفر به 3 نفر رسیده و هنوز کسی را پیدا نکرده‌اند تا جایگزین شود. 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران ادامه داد: کسی نمی‌تواند آقایان را پیدا کند. وکیل من از صبح امروز همه طبقات فدراسیون را رفته و در آخر کمیته درآمدزایی فدراسیون گفته که 200 هزار تومان باید واریز کنید. ما که شکایت یا واخواهی مالی نداشتیم اما همین 200 هزار تومان را هم واریز کردیم چون فدراسیون بدون این 200 هزار تومان نمی‌تواند به بقا ادامه دهد. با این همه اگر شما آقایان را دیدید به من هم اطلاع بدهید تا خودم را خیلی سریع به آنها برسانم! در این رای صادر شده خیلی مشکلات وجود دارد.اول از همه در رای صادر شده گفته‌اند که من به محرومیت نمی‌توانم اعتراض کنم اما به جریمه مالی می‌توانم! پرونده یک رای دارد و آن یا قابل اعتراض است یا قابل اعتراض نیست اما متاسفانه این افراد با این رای‌ها قوانین قضایی را هم زیرسؤال می‌برند. همه چیز به این خاطر بود که آنها دنبال محرومیت من بودند. چرا بعد از محرومیت من نامه رسمی ندادند؟ چرا پیدایشان نیست؟ 

دایی تصریح کرد: برای مهدی تاج متاسفم. ریاست فدراسیون فقط پشت میز نشستن نیست و او باید همه کمیته‌ها را زیر نظر داشته باشد. مگر می‌شود کمیته انضباطی که خودش را با کمیته انضباطی فیفا مقایسه می‌کند بدون حضور من و بدون دفاع رای دهند. آیا این ممکن است؟ شاید آقایان در یک روزنامه رسمی آگهی دادند که من را پیدا نکردند تا بتوانم از خودم دفاع کنم. به چه دلیل باید محروم شوم؟ چون از حق خودم دفاع کرده‌ام؟ مگر می‌شود صدای حق را خاموش کرد؟ هزار سال دیگر هم نمی‌توانید مرا خاموش کنید و تا آخر عمر پای این موضوع ایستاده‌ام. چطور داور بازی ما با سپاهان (بنیادی‌فر) بازیکنی که حتی نباید خطایش را می‌گرفت از بازی اخراج کرد؟ خدا را شکر می‌کنم داوران در این یکی متفق‌القول بودند. دروازه‌بان حریف در ابتدا بازیکن ما را زد و باید پنالتی اخراج گرفته می‌شد اما متاسفم که کمیته داوران یک طرف موضوع را می‌بیند و می‌گوید چون توپ در اختیار بازیکن من نبوده پس اخراج ندارد. 

وی ادامه داد: آن ضربه شدید بود و می‌توانید از کسانی که داوری را بلد هستند بپرسید که به خاطر شدت ضربه بازیکن ما باید اخراج می‌شد. بازیکن من از آن بازی تازه دیروز به تمرین آمد و تا دیروز فیزیوتراپی می‌کرد. او حتی در بازی با سپاهان نتوانست بازی کند. شدت ضربه وقتی بالا باشد آن صحنه خطاست. مگر می‌شود قانون برای تیم ما یک جور باشد و برای تیم‌های دیگر یک جور دیگر؟ موضوع خنده‌دار این است که کامرانی‌فر به داور تبریک می‌گوید. یکی به من بگوید مگر عید شده او تبریک می‌گوید؟! آقای کامرانی‌فر یک هفته قبل از بازی تماس گرفت و از من تشکر کرد که به خاطر اینکه 8 پنالتی ما دیده نشده و ناعدالتی به وجود آمده صدایمان درنیامد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران افزود: در گزارش نوشته‌اند محمدی به خاطر ضربه شجاع خلیل زاده بازیکن حریف مصدوم شده است. من تیمم را آنقدر جابجا کردم و لیست تیم را بالا پایین کردم دیدم اصلا بازیکنی به نام محمدی در تیم من وجود ندارد گفتم شاید فراموشی گرفته‌ام. چطور کمیته انضباطی به این گزارش استناد کرده که نوشته محمدی شجاع خلیل‌زاده را زده است. اما انگار کمیته انضباطی گزارش بازی دیگری را بررسی کرده است. محمدی کی هست؟ ما در زمین یک مهرداد محمدی داشتیم که بازیکن سپاهان بود. یک فرید محمدزاده هم داشتیم اما عباس بوعذار شجاع خلیل‌زاده را زده است. کمیته انضباطی فیلم و گزارش کدام بازیکن را دیده که بر اساس آن ما را محروم کرده است؟

دایی ادامه داد: چون تیم ما می‌خواسته از زمین بیرون بیاید 10 میلیون باید جریمه بپردازد. رضا سخندان حی و حاضر است. من به سخندان کمک داور بازی گفتم او به من گفت می‌خواهی تیمت را بیرون بکشی گفتم به هیچ عنوان. تیم من برنده است و در زمین حضور دارد. از سخندان این مسئله را بپرسید. من گفتم تیمم را بیرون نمی‌کشم. مگر می‌شود چنین اتفاقی بیفتد؟

وی تصریح کرد: می‌خواستند من را محروم کنند. چرا جواب حرف حقم را نمی‌دهید؟چرا کامرانی‌فر تبریک می‌گوید؟ دلیل تبریک او را نمی‌فهمم. هنوز عید نشده است. شاید عید شده که او به داور تبریک گفته است. دفاع از اشتباه خودش اشتباه است. همین جوری می‌شود که ما به جز چند نفر بقیه همه اشتباه می‌کنیم و همه بیخود دفاع می‌کنیم. اگر آن ضربه پنالتی بود من فوتبال را کنار می‌گذارم. کارشناس داوری می‌گوید به نظر من پنالتی بود.آقا پنالتی قاعده و قوانین خودش را دارد. اگر پنالتی بود به طور قاطع بگوید که پنالتی بود. اگر آن ضربه پنالتی بود لازم نبود که بازیکن حریف شیرجه بزند. من 20 سال فوتبال بازی کرده‌ام. وقتی کسی من را می‌زد بر اساس شدت ضربه او می‌افتادم و احتیاجی به شیرجه زدن نبود.تمام دنیا هم نشان می‌دهد. 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با اشاره به کارشناسی داوری در برنامه نود گفت: شاهکار کارشناس داوری در برنامه نود بود. کارشناس داوری که به خاطر تبلیغات شورای شهر به آن برنامه آمده است به جای آنکه نظر داوری بدهد کارشناس می‌گوید توپ دادن داور به بازیکن حریف عادی است. شما قوانین را بخوانید. کجا اگر این کار محرومیت نداشت هر چه خواستید بگویید.مگر داور می‌تواند توپ را از دروازه‌بان ما بگیرد و به بازیکن حریف بدهد تا وقت تلف نشود؟ داور بازیکن من را به ناحق اخراج کرده است. متاسفانه فقط سر مردم شیره می‌مالیم.کمیته انضباطی ما چه کار کرده‌ایم جز اینکه از حقم دفاع کرده‌ام؟ می‌گویند داد زده‌ام. باز هم برای دفاع از حقم داد می‌زنم. 

دایی با اشاره به گزارش ناظر بازی با سپاهان گفت: بر اساس کدام گزارش محروم شده‌ام. گزارشی که در آن اسم بازیکن تیم من را محمدی می‌نویسند. محمدی نامی اصلا در تیم من وجود ندارد. اسم محمدی کجا اسم عباس بوعذار کجا.بوعذار نه دال دارد نه میم و نه ه. یک ر دارد که آن ر هم در اسم محمدی نیست. من نمی‌دانم کجای اسم بوعذار به اسم محمدی شبیه است. محمدی کجا بوعذار کجا. در تیم من محمدی وجود خارجی ندارد. من به این مسائل اعتراض دارم. شما جای من بودید چه می‌کردید؟ این همه تیم من زحمت کشیده وبالا آمده و بعد می‌خواهند مثل آب خوردن سر تیم من را ببرند. می‌خواستند این کار را بکنند. گفتم از سخندان بپرسید او آدم باوجدانی است و حقیقت را می‌گویند. فقط می‌خواستند دایی را اخراج و محروم کند.

وی با اشاره به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این سؤال برای من مطرح است. این وظیفه تاج است به این مسائل ورود کند. ریاست فدراسیون فوتبال فقط نشستن روی صندلی ریاست نیست. باید عملکرد کمیته‌ها را دید. چند وقت است ما پیگیر رای محرومیت خود از کمیته انضباطی هستیم امروز صبح هم پیگیر بودیم. 2 روز پیگیری کردیم. دوشنبه و امروز چهارشنبه اما کسی را در کمیته انضباطی پیدا نکرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه مسئولان کمیته انضباطی ساعت3 به بعد به فدراسیون می‌آیند گفت: دوشنبه ساعت 4و نیم 5 من درخواست واخواهی دادم. چگونه می‌گویید 3 به بعد می‌آیند.

دایی در مورد اینکه آنها 3 می‌آیند و 4 می‌روند گفت:‌مگر می‌شود چنین چیزی. ضمن اینکه من در جام حذفی اخراج شدم چرا من را در لیگ محروم می‌کنند؟ چون دو بازی با استقلال و سپاهان دارم؟ همانطور که حریف در زمین ما تمرین می‌کند این مسائل هم رخ می‌دهد.

وی در مورد اینکه کلیپی منتشر شده که در آن مربی استقلال تا رختکن بین دو نیمه با داوران می‌روند، گفت: اگر چنین چیزی در اروپا رخ دهد 6 ماه محرومیت دارد اما اینجا اصلا و ابدا از این خبرها نیست. کمیته انضباطی فقط من را محروم می‌کند مثل تمام اتفاقات مخفیانه دیگر در کشور. مثل دزدی‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد. انگار ما هم باید دزدکی کار انجام دهیم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اینکه ظاهرا برای صدور رای محرومیت شما با رضا سخندان صحبتی نشده گفت: می‌خواستند دایی را محروم کند که این کار را کردند. بنیادی‌فر کار خودش را کرد. البته خدا به ما رحم کرد که پنالتی را به بیرون زدند وگرنه ما به فینال نمی‌رفتیم. خدا رحم کرد ما فینالیست شدیم وگرنه بعدها می‌گفتند سپاهان نفت را اوت کرد و حریف تراکتورسازی در فینال شد. خدا به ما رحم کرد.همانطور که در بازی با استقلال خدا به ما رحم کرد. در 90 دقیقه ما باید در آن بازی کار را تمام می‌کردیم اما بازی به وقت اضافه کشیده شد. استغفرالله خدا حوصله‌اش سر می‌رود و می‌گوید همش باید دنبال کار شما باشیم. 

دایی در مورد شکایت سپاهان از دایی گفت: به سلامتی هر کسی می‌تواند برای احقاق حقش شکایت کند ما هم منتظریم تا پاسخ بدهیم.

انتهای پیام/ا

نظر شما