شناسهٔ خبر: 17370336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب اراک

انتقام جویی انگیزه محوری در حادثه تیراندازی اراک

اراک - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک گفت: حادثه تیزاندازی صبح روز چهارشنبه اراک که پنج کشته و سه زخمی به جای گذاشت، با انگیزه محوری انتقام جویی اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرشید محمدحسینی طاهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ریشه این حادثه به اختلاف قبلی میان این خانواده ها بر می گردد به طوری که سال گذشته ضارب به اتفاق برادر زاده خود در یک نزاع شرکت داشت و در این حادثه یک نفر به قتل رسید.
وی ادامه داد: در حادثه نزاع پارسال برادر زاده قاتل متهم اصلی بود و ضارب تیراندازی امروز (چهارشنبه) اراک در ماجرای نزاع پارسال به اتهام ایراد صدمه بدنی عمدی دستگیر و روانه زندان شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک اظهار کرد: عامل حادثه تیراندازی امروز در اراک، پس از تحمل یک سال حبس در تاریخ دهم دی ماه امسال با قرار وثیقه 2 میلیارد ریالی آزاد شده بود.
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات و اطلاعات اولیه، این شخص پس از آزادی از سوی بستگان به عنوان عامل ایجاد نابسامانی و مشکلات خانوادگی مورد شماتت قرار گرفته بود و طرفین نزاع سال گذشته نیز (خانواده مقتول درگیری سال گذشته) به خانواده وی فشار می آورند که باید از شهر اراک کوچ کنند و جای دیگری را برای سکونت اختیار کنند.
طاهری افزود: مجموعه این فشارها و بگو مگو های خانوادگی نیز موجب سکته پدر متهم و فشار روحی مضاعف بر روی وی شده بود که درنتیجه حمله مسلحانه به خانواده های مرتبط و شاهد در حادثه سال قبل و کشته شدن پنج نفر را سبب شد.
وی اضافه کرد: یکی از خانواده های هدف ضارب در تیراندازی صبح امروز کسانی بودند که با نیروی انتظامی در جریان درگیری سال گذشته همکاری داشتند و متاسفانه این حادثه چهار کشته داشت.
دادستان عمومی و انقلاب اراک خاطرنشان کرد: قربانیان حادثه دوم تیراندازی صبح امروز، خانواده مقتول درگیری سال گذشته بود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اراک بیان کرد: در این میان یکی از همسایگان خانواده اول نیز که متوجه ماجرا شده بود از سوی ضارب هدف قرار گرفت که حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.
وی یادآوری کرد: محل اختفاء عامل این 2 جنایت از سوی نیروی انتظامی شناسایی شده و این قاتل برای افراد عادی خطری نخواهد داشت.
طاهری بیان کرد: مجرمان خطرناک و بالفطره پس از آزادی از زندان و یا قرار وثیقه فعالیت آن ها به صورت نامحسوس از سوی نیروی انتظامی و اداره آگاهی مورد بررسی قرار می گیرد اما،عامل حادثه امروز اگر چه با هدف و انگیزه مرتکب این حادثه شده،در حادثه قبلی مجرم بالفطره معرفی نشده است.
تلاش ها برای دستگیری عامل حادثه همچنان ادامه دارد.

3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما