شناسهٔ خبر: 17370313 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مگر عید است که کامرانی‌فر پیام تبریک می‌فرستد؟!

دایی: آقای تاج! کار رئیس فدراسیون فوتبال فقط نشستن پشت میز نیست/ دوستان فقط دنبال محروم کردن من بوده‌اند

R39412/P1015145/S3,27/CT47

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: آقایان با این نوع رأی صادر کردن قوانین قضایی مملکت را هم زیر سؤال بردند تا نشان بدهند فقط دنبال محروم کردن علی دایی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر اظهار داشت: فردا اولین بازی ما در نیم‌فصل دوم خواهد بود. متأسفانه تعدادی از بازیکنان ما مصدوم هستند و برخی نیز با رأی کمیته انضباطی محروم شدند. متأسفانه دست و بال‌مان بسته است، با وجود این، اکثر بازیکنانم در بازی با سپاهان نشان دادند می‌توانیم به سه امتیاز برسیم و به همین خاطر برای بازی فردا امیدواریم.

وی با اشاره به تقویت تیم نفت در تعطیلات نیم‌فصل خاطرنشان کرد: ما قصد جذب بازیکن داریم، اما به هیچ عنوان در این زمینه عجله نخواهیم کرد. همه بازیکنانم با ما ادامه همکاری می‌دهند و هیچ بازیکنی از ما جدا نخواهد شد. چند گزینه نیز به باشگاه معرفی کرده بودیم، اما متأسفانه نتوانستند آنها را جذب کنند و آنها به تیم‌های دیگر رفتند. سعی می‌کنیم در این زمینه بی‌سروصدا به کار خود ادامه دهیم تا نتیجه نهایی خوب باشد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص اینکه چه اتفاقی افتاد که تیم استقلال در زمین ورزشگاه تختی تمرین کرد، گفت: متأسفانه در این مدت همه اتفاقات رخ‌داده علیه نفت بوده است. در قرارداد باشگاه نفت با ورزشگاه تختی به‌صراحت اعلام شده که زمین را برای بازی‌های لیگ، جام حذفی و احتمالاً لیگ قهرمانان آسیا آماده کنند و اگر زمین تمرین بخواهیم زمین شماره سه و چهار را بدهند. چطور می‌شود در فوتبالی که دم از حرفه‌ای بودن می‌زنیم زمین اختصاصی ما را به استقلال می‌دهند؟ چنین چیزی را در دنیا دیده‌اید؟ این مسائل در لیگ قهرمانان آسیا و اروپا می‌افتد که در زمین اختصاصی حریف یک جلسه تمرین کنند و در رده باشگاهی چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود. متأسفانه همه چیز را زیر سؤال برده‌ایم! برای مسئولان ورزشگاه تختی نیز متأسفم. از دیدار جام حذفی با استقلال تا الآن همه چیز علیه ما بوده است.

دایی با ابراز تأسف از محرومیتش در دیدار با استقلال عنوان کرد: در خصوص این رأی خیلی حرف‌ها هست که باید گفته شود. آقایان رأی من را 13 دی ماه صادر کردند و در اختیار تمام رسانه‌ها قرار دادند، اما به هیچ عنوان این رأی به باشگاه ما اعلام نشده است. کارمند باشگاه ما در تاریخ 19 دی شخصاً به فدراسیون مراجعه و این رأی را دریافت کرده است و پس از آن در تاریخ 20 دی ماه من نسبت به این رأی واخواهی کردم.

وی ادامه داد: متأسفانه ما باید به‌دنبال مسئولان کمیته انضباطی بدویم، درحالی که یکی از این آقایان از 20 دی ماه به بعد در محل کارشان حضور نداشتند. آقایان این‌طور در محل کار حضور داشته و کار می‌کنند، اما خودشان را با فیفا مقایسه می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: اعضای کمیته انضباطی مدت‌هاست که از پنج نفر به سه نفر تقلیل پیدا کرده است. امروز صبح نیز وکیل من برای اعتراض به این رأی تمامی طبقات فدراسیون را بالا و پایین کرده است و آخر سر کمیته درآمدزایی فدراسیون اعلام کرده "برای رسیدگی به این اعتراض باید 200 هزار تومان پرداخت کنید". مگر ما قصد شکایت مالی داریم که باید بابت آن پول پرداخت کنیم؟ ما برای اینکه بهانه‌ای به این دوستان ندهیم این مبلغ را پرداخت کردیم تا فدراسیون بتواند با این پول‌ها به بقای مالی خود ادامه دهد!

دایی تصریح کرد: اگر شما دوستان اعضای کمیته انضباطی را پیدا کردید به من خبر دهید تا خودم را به آنها برسانم و در خصوص مشکلم با آنها صحبت کنم. رأی صادرشده علیه من خیلی مشکل دارد. در این رأی گفته شده است من به محرومیت خود نمی‌توانم اعتراض کنم اما در خصوص جریمه مالی حق اعتراض برای من وجود دارد. در یک پرونده یا حق اعتراض وجود دارد یا ندارد. متأسفانه این دوستان با این نوع رأی صادر کردن قوانین قضایی مملکت را هم زیر سؤال بردند تا نشان بدهند فقط دنبال محروم کردن علی دایی بودند.

وی با انتقاد از کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال ادامه داد: کمیته انضباطی چرا پیدایش نیست؟ برای آقای مهدی تاج متأسفم! ریاست فدراسیون تنها نشستن پشت میز نیست و باید تمام کمیته‌ها را زیرنظر بگیرند. آقای کمیته انضباطی که خود را با کمیته انضباطی فیفا می‌سنجد چطور پیدایش نیست؟ چطور وقتی دفاعی نمی‌کنیم رأی صادر می‌کنند؟ حتماً در روزنامه‌های رسمی آگهی داده بودند که من را پیدا نکردند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: آقایان به چه‌دلیلی من را محروم کردند؟ آیا به‌خاطر اینکه از حق خودم دفاع کردم؟ مگر می‌توانند دفاع از حق را خاموش کنند؟ هزار سال دیگر نمی‌توانید من را خاموش کنید! چطور ممکن است موعود بنیادی‌فر بازیکن مرا به‌راحتی اخراج کرده باشد؟ خدا را شکر داوران ما در این صحنه متفق القول گفتند که بازیکن من نباید اخراج می‌شد. از طرفی دروازه‌بان حریف بازیکن ما را زد و باید او اخراج می‌شد. متأسفانه کمیته داوران یک طرف را می‌بیند و می‌گوید چون بازیکن ما صاحب توپ نبوده است، اخراج نداشته است! بروید بپرسید که آیا بازیکن به‌علت شدت ضربه‌ای که وارد می‌کند اخراج می‌شود یا نه. ببخشید، بازیکن من به‌خاطر همان شدت ضربه روز گذشته پیدایش شده و مدام در فیزیوتراپی بوده است. آیا قانون برای همه یک چیز است و برای من یک چیز دیگر؟! خنده‌دارتر این است که آقای کامرانی‌فر پیام تبریک می‌فرستد! مگر عید شده است که کامرانی‌فر به تیم داوری تبریک می‌فرستد؟!

وی با طرح دوباره این پرسش که چرا محروم شده است به محرومیت شجاع خلیل‌زاده اشاره کرد و گفت: وقتی خبر محرومیت خلیل‌زاده را می‌خواندم تعجب کردم و احساس کردم فراموشی گرفتم. در گزارش محرومیت این بازیکن قید شده که او به‌خاطر خطا روی محمدی محروم شده است! نمی‌دانم بازی دیگری را می‌دیدند و یا به گزارش فرد دیگری استناد کردند! ما در تیم‌مان محمدی نداریم! یک محمدی در زمین حضور داشت آن هم مهرداد محمدی سپاهان بود. ما فرید محمدی‌زاده داریم که ربطی به محمدی ندارد و اصلاً محمدی نامی نداریم. شجاع خلیل‌زاده عباس بوعذار را زده و چطور نام محمدی را قید می‌کنند؟! آقایان کدام فیلم بازی را دیدید که خلیل‌زاده را محروم کرده‌اید؟

وی ادامه داد: به‌خاطر اینکه خواستم تیم را از زمین بیرون ببرم، اگر اشتباه نکنم 10 میلیون تومان جریمه شده‌ام! رضا سخندان حاضر است و بپرسید که چه اتفاقی افتاد. سخندان به من گفت که "علی آقا، می‌خواهید تیم را بیرون بکشید؟"، به او گفتم به هیچ عنوان، چرا که برنده بازی تیم من است. وقتی من این حرف را زدم، چطور استناد کرده و جریمه‌ام کرده‌اند؟ این مسائل نشان می‌دهد که دوست داشتند علی دایی را محروم کنند و دیگر پیدایش هم نشود. آقای کامرانی‌فر! چطور هنوز عید نشده است شما تبریک گفتید؟! دفاع از اشتباه خودش اشتباه است. همین مسائل باعث می‌شود که به‌غیر از چند نفر بقیه هم اشتباه کنند. اگر پنالتی بود چرا به‌صراحت عنوان نمی‌کنند و کارشناس داوری به این جمله بسنده می‌کند که "به‌نظرم پنالتی بوده است."؟ من 20 سال بازی کردم و می‌دانم بازیکن براساس شدت ضربه روی زمین می‌افتد. خیلی عذر می‌خواهم اما شاهکار داوری را در برنامه 90 دیدیم که کارشناس داوری برنامه که تبلیغ شورای شهر را می‌کرد عنوان کرد که دادن توپ توسط داور به بازیکن حریف امری عادی است! شما قانون را بخوانید و اگر این حرکت داور محرومیت نداشت هرچیزی می‌توانید به من بگویید. مگر می‌شود که داور توپ را از دروازه‌بان من بگیرد و به حریف بدهد تا مثلاً وقت تلف نشود؟! متأسفانه سر مردم را شیره می‌مالیم. من نمی‌دانم که چه‌کار کردم که محروم شدم. آیا نباید از حق تیمم دفاع کنم و داد بزنم؟!

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کرده رفتارهایش در بازی با سپاهان با محرومیت روبه‌رو شود، گفت: حرف من گزارش ناظر بازی است. وقتی در گزارش عنوان شده که شجاع خلیل‌زاده برای خطا روی محمدی محروم شده است، محمدی کجای تیم من است؟! آقایان خلیل‌زاده بوعذار را زد، محمدی کجای تیم من است که خودم هم خبر ندارم؟ نمی‌دانم بوعذار م،ح،م،د،ی ندارد که حداقل بگوییم که تشابه اسمی بوده است! ما به این چیزها اعتراض داریم. آیا اگر جای من بودید اجازه می‌دادید که سر تیم‌تان را ببرند؟ آقایان این کار را کردند که من را محروم کنند. من نمی‌دانم وظیفه تاج چیست. وظیفه رئیس فدراسیون فوتبال تنها نشستن پشت میز نیست. چطور ممکن است امروز و 20 دی به کمیته انضباطی برویم و کسی را پیدا نکنیم؟

دایی در پاسخ به این سؤال که شاید حضور او در کمیته انضباطی قبل از ساعت 3 بعدازظهر و حضور مسئولان کمیته بر سر کار بوده است، گفت: ما روز دوشنبه ساعت 4 بعدازظهر در کمیته انضباطی حاضر شدیم و درخواست واخواهی خود را تنظیم کردیم، اما این دوستان نیم ساعت بر سر کار حاضر نبودند. باید از این آقایان پرسید "شما که این‌گونه کار می‌کنید چرا خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟" من در بازی جام حذفی اخراج شده‌ام، اما محرومیت من را در لیگ برتر لحاظ کردند. به این دوستان می‌گویم شک نکنید این‌گونه مسائل انگیزه بازیکن من را دوچندان می‌کند تا بتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. ما در زمین خودمان حق تمرین نداریم، اما به حریف‌مان قبل از مسابقه این اجازه داده می‌شود تا در زمین ما تمرین کند! وقتی این مسائل را کنار احکام کمیته انضباطی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که هیچ‌گونه حکم درستی در خصوص ما گرفته نمی‌شود.

وی در خصوص انتشار کلیپی از مربی استقلال کنار داور مسابقه پیش از دیدار نفت با استقلال عنوان کرد: چنین مسئله‌ای در فوتبال اروپا انتشار یافت و داور مسابقه شش ماه محروم شد، اما در ایران اصلاً و ابداً توجهی به این مسائل نمی‌شود. این مسائل نیز مانند تمام اتفاقات و دزدی‌هایی که در مملکت ما در خفا اتفاق می‌افتد صورت می‌گیرد! دوستان توقع دارند ما هم در خفا اعتراض خود را نسبت به این مسائل داشته باشیم!

سرمربی تیم نفت تهران  ادامه داد: هدف این دوستان این بود که علی دایی را به هر قیمتی محروم کنند و این حکم آنها نیز برای اولین بار نبوده است. آقای بنیادی‌فر کار خودش را کرد و فقط خدا به ما رحم کرد که پنالتی احسان حاج‌صفی تبدیل به گل نشد و ما به فینال راه یافتیم و اگر این اتفاق به وقوع نپیوسته و تیم سپاهان به فینال راه یافته بود، هیچ‌کس در آینده این مسئله به یادش نمی‌آمد و همه می‌گفتند تراکتورسازی و سپاهان به دیدار فینال راه پیدا کرده‌اند.

دایی تصریح کرد: در بازی با استقلال نیز در حالی که ما باید در 90 دقیقه مسابقه به پیروزی دست می‌یافتیم، اما با اشتباهات داوری بازی به وقت اضافه کشیده شد. بالاخره یک جا حوصله خدا نیز از این‌گونه اشتباهات داوری سر می‌رود و دیگر کمکی به ما نمی‌کند.

وی در پایان در خصوص شکایت باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: همه می‌توانند به‌خاطر احقاق حق‌شان شکایت کنند و باید این حق نیز برای ما وجود داشته باشد تا بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.

انتهای پیام/*

نظر شما