شناسهٔ خبر: 17370220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انتقادات شدید دایی در نشست خبری:

برای مهدی تاج متاسفم/ هزار سال دیگر هم نمی‌توانید خاموشم کنید

سرمربی تیم نفت دوباره کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال را به باد انتقاد گرفت و برای مهدی تاج ابراز تاسف کرد. دایی گفت: آقایان هزار سال دیگر هم نمی‌توانید مرا خاموش کنید!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی نفت تهران با استقلال در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه تعدادی از بازیکنان را به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم. همچنین کمیته محترم انضباطی دانشگر بازیکن ما را محروم کرد تا دست ما برای بازی فردا خالی باشد.

وی افزود: با اینکه همه چیز در این مدت علیه ما بوده، خوب تمرین کردیم و آماده بازی و پیروزی هستیم.

سرمربی تیم نفت با بیان اینکه این تیم لیست خروجی ندارد، گفت: چند بازیکن جدید را به نفت معرفی کردیم تا جذب کنیم ولی متاسفانه شرایطش فراهم نشد و به تیم های دیگر ر فتند. ما بی سر و صدا کارمان را انجام دادیم و نمی توانم نام بازیکنان را مطرح کنم.

دایی درباره تمرین کردن استقلال در زمین تختی، تصریح کرد: متاسفانه در این مدت همه اتفاقات علیه نفت بوده است. قرارداد تیم نفت با ورزشگاه تختی به صراحت اعلام شده است و بازی ما در این ورزشگاه برگزار می شود. این در قرارداد آماده است. نمی دانم چطور در فوتبالی که دم از حرفه ای بودن می زنند، زمین اختصاصی ما را به رقیب می دهند که در آن تمرین کند؟ شما چنین چیزهای را در دنیا دیده اید؟ فقط در لیگ قهرمانان اروپا تیم حریف قبل از بازی یک جلسه حق تمرین دارند. علنا حق میزبانی ما را با این کار زیر سئوال بردند. برای مسئولان استادیوم تختی متاسفم. متاسفانه در این مدت مسائل علیه ما بوده از بازی حذفی با استقلال تا الان.

وی در خصوص محرومیتش به خاطر رای کمیته انضباطی گفت: آقایان رای را سیزدهم صادر کرده اند در حالی که به باشگاه ما نامه نزده اند. نوزدهم کارمند باشگاه رای مرا می دهد و همان روز تقاضای واخواهی کردم. متاسفانه باید دنبال مسئولان کمیته انضباطی بدویم. یکی از اعضای کمیته انضباطی از روز بیستم در محل کارش حضور ندارد! بعد خودشان را با فیفا مقایسه می کنند. چند وقت است کمیته انضباطی ما از پنج به سه نفر تقلیل یافته ولی جایگزین پیدا نکرده اند. امروز هم وکیل من دنبال این مسئله است. تمام طبقات فدراسیون را زیر پا گذاشته آخر سر کمیته درآمدزایی فدراسیون گفته است باید ۲۰۰ هزارتومان بدهید. ما که شکایت مالی نکرده بودیم. با این حال این مبلغ را هم ریختیم. فدراسیون با این ۲۰۰ هزارتومان ها نمی تواند بقا یابد. این کار را کردیم که دیگر بهانه ای نداشته باشند. اگر کمیته انضباطی را دیدید ما را خبر کنید که کارمان را انجام بدهیم. ما با این رای مشکل داریم.

سرمربی نفت تصریح کرد: این آقایان با این رای قوانین مملکت را زیر سئوال بردند. دنبال محروم کردن علی دایی بودند. چرا بعد از محروم کردن من به باشگاه نامه نزدید؟ برای مهدی تاج متاسفم. ریاست فدراسیون فقط پشت میز نشستن نیست. رئیس فدراسیون باید روی تمام کمیته ها نظارت کند. مگر می شود کمیته انضباطی که خودش را با کمیته انضباطی فیفا مقایسه می کند پیدا نیستند. بعد بدون آنکه مرا بخواهند رای صادر می کنند. به چه دلیل دنبال محروم کردن من بودند؟ چون حرف حق را زدم. می خواهند مرا ساکت و خاموش کنند. آقایان هزار سال دیگر نمی توانید مرا خاموش کنید. چطور داور به آن راحتی بازیکن مرا که اصلا شاید خطا هم نباید می گرفت، اخراج می کند. خدا را شکر می کنم داوران ما در این یک صحنه که نباید اخراج  می شد، متفق القول هستند. 

دایی با اشاره به اشتباهات داوری بازی نفت با سپاهان و آرای کمیته انضباطی،تاکید کرد: قانون برای من یک چیز دیگر نوشته شده است؟ خنده دار تر این است که کامرانی فر به ما پیام تبریک می فرستد. آقای کامرانی فر! هنوز عید نشده است. بگذارید آن موقع پیام تبریک بدهید! شمایی که زنگ می زنید و از ما یک هفته قبل به خاطر ناداوری ها عذرخواهی می کنید. چرا آن موقع که حق ما را خوردند صدایتان در نیامد. به خاطر سکوت ما تبریک گفتند. آنها دنبال این مسائل هستند. الان رای کمیته انضباطی را نگاه کنید. شجاع خلیل زاده را به خاطر ضربه زدن به محمدی بازیکن حریف محروم کردند. من لیستم را زیر و رو کردم. شاید من فراموشی گرفته ام. بازیکنی به اسم محمدی ندارم. فکر کنم بازی دیگری را دیده اند و بازی دیگری را بررسی کرده اند. محمدی کیست؟ ما در زمین یک مهرداد محمدی داشتیم آن هم بازیکن سپاهان بود. عباس بوعذار را زدند ولی اسم محمدی را نوشته اند. کدام بازی را نگاه کرده اند. 

وی ادامه داد: تیم ما را به خاطر اینکه قصد داشته از زمین خارج شود ده میلیون تومان جریمه کرده اند. سخندان شاهد است. او به من گفت می خواهید تیم را بیرون بکشید، گفتم خیر می خواهیم بازی کنیم. بروید از آقای سخندان بپرسید. وقتی خودم به سخندان می گویم تیمم بیرون نمی آید، چطور این رای را صادر کرده اند. گزارش را بدهید ما هم ببینیم. مگر می شود من از خودم دفاع نکنم و محروم شوم. دنبال محروم کردن من بودند چون بعد از رای رفتند و پیدا نشدند. 

سرمربی تیم نفت تصریح کرد:  متاسفانه یک کارشناس به خاطر استفاده از تبلیغات شورای شهر در برنامه نود حضور می یابد و صحبتهایی را مطرح می کند. مگر می شود داور توپ را از دروازه بان من بگیرد و بدهد به بازیکن حریف که وقت تلف نشود؟ من این چیزها را ندیدم. داور به ناحق بازیکن مرا اخراج کرد و پنالتی گرفت. ما می آییم اینجا سر مردم را شیره می مالیم. برای کمیته انضباطی متاسفم. برای گرفتن حقم داد می زنم. چرا نباید داد بزنم. 

دایی ادامه داد: وظیفه آقای تاج فقط نشستن روی صندلی نیست. باید کمیته ها را ارزیابی کند و ببیند کمیته انضباطی چقدر برای کارها وقت می گذارد. ما در این چند روز هیچکس را در این کمیته ندیدیم. حتی ساعت ۱۶ روز دوشنبه به فدراسیون رفتیم که هیچکس نبود. 

وی در ادامه انتقاداتش تاکید کرد: من در جام حذفی محروم شدم. محرومیت در حذفی چه ارتباطی به لیگ برتر دارد. ما در زمین خودمان حق تمرین نداریم ولی تیم حریف تمرین می کند. این هم از احکامشان.

سرمربی تیم نفت در خصوص اینکه کلیپی از بین دو نیمه بازی استقلال و نفت بیرون آمده که کمک مربی استقلال به کادر نفت توهین کرده است، گفت: اینجا شرایطش با همه جای دنیا فرق می کند. مثل تمام اتفاقات و دزدی هایی که در خفا رخ می دهد، ما هم باید در خفا کار کنیم. 

دایی با بیان اینکه مشکلی با شکایت باشگاه سپاهان از وی ندارد و جواب این شکایت را می دهد، گفت: کمیته انضباطی می خواست مرا محروم کند که این کار را کرد. مگر کم حق و ناحق کرده اند؟ آقای بنیادی فر (داور بازی نفت با سپاهان) کار خودش را کرد. حالا خدا رحم کرد که پنالتی سپاهان به بیرون رفت و ما رفتیم فینال. این بازی خدا به ما رحم کرد. بازی با استقلال هم خدا به ما رحم کرد که باید در ۹۰ دقیقه می بردیم ولی به وقت اضافه کشید ولی نعوذبالله خدا یک جاهایی حوصله اش سر می رود. همه چیز حدی دارد. از اول فصل نگاه کنید که چقدر به ضرر ما سوت زدند.

نظر شما