شناسهٔ خبر: 17370180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسیح مهاجری: هاشمی مظلوم تر از شهید بهشتی بود

بوشهر- ایرنا- مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به خاطر تلاش ها و مجاهدت هایش مظلوم تر از شهید بهشتی و شخصیتی فراتر از مدرس و امیرکبیر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام مسیح مهاجری روز چهارشنبه درآئین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در بوشهر افزود:برخی برای هاشمی رفسنجانی از لقب مدرس و امیرکبیر استفاده می کنند ولی ایشان در واقع شخصیتی فراتر از آن دو شخصیت بزرگ داشت.
وی یادآورشد: در تشبیه هاشمی به امیرکبیر باید بدانیم که تلاش امیرکبیر بیشتر برای عمران و آبادانی بود، ولی هاشمی علاوه بر اینها مفسر قرآن، فقیه، عالم علم کلام و سیاستمدار جهانی بود.
مهاجری ادامه داد: مدرس یکی از مبناهای اصلی انقلاب اسلامی بوده که تا مرز شهادت ایستادگی کرد اما تلاش های وی و امیرکبیر باعث از بین بردن رژیم شاهنشاهی نشد و نتوانستند نظام مردمی و مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند.
وی در ارتباط با مظلومیت هاشمی رفسنجانی گفت: وی از شهید بهشتی نیز مطلوم تر بود زیرا هاشمی علاوه بر اینکه همانند شهید بهشتی منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت یک سری افراد نیز از داخل نظام مخالف هاشمی بودند و این در حالی بود که هاشمی آنها را دوستدار خود می دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هاشمی سپاه را نور چشم خود دانسته و از مقام معظم رهبری نیز به عنوان جان و عشق خود نام برده است.
مهاجری ادامه داد: با شناختی که از آیت الله هاشمی رفسنجانی دارم وی همه آنهایی را که به ناحق علیه وی مطالبی به زبان آورده اند می بخشد ولی باید درس بگیریم و دوباره به ناحق علیه کسی صحبت نکنیم زیرا هنوز نیز از این قبیل شخصیت ها در کشور داریم که در اظهارنظر درمورد آنها باید دقت کافی داشته باشیم.
وی گفت: هاشمی رفسنجانی چه در دوران ریاست جمهوری و چه بعد از آن در مواردی که با رهبری اختلاف نظر داشتند، ساعت ها با یکدیگر به مباحثه می نشستند و در صورتی که قانع نمی شد با این برهان که آیت الله خامنه ای رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبری را می پذیرفت و به آن عمل می کرد.
وی تاکید کرد: با چنین رویکردی که هاشمی داشت، نمی توانیم ادعا کنیم که وی با رهبر معظم انقلاب زاویه داشت.
مهاجری بیان کرد: هاشمی از جمله کسانی بود که علاوه بر اینکه در کسوت روحانیت قرار داشت، حضرت امام (ره) برای سلامتی اش نذر کرد و او را نزدیکترین فرد به خود می دانست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه شب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر مطهر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با حضور گسترده مردم تشییع و در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت.
7212/6045 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

انتهای پیام /*

برچسب‌ها:

نظر شما