شناسهٔ خبر: 17369557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی :

هاشمی، مظلوم تر از بهشتی فراتر از مدرس و امیرکبیر

بوشهر- ایرنا- مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بخاطر تلاش ها و مجاهدت هایش مظلوم تر از شهید بهشتی و شخصیتی فراتر از مدرس و امیرکبیر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام مسیح مهاجری روز چهارشنبه درآئین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی در بوشهر افزود:برخی برای هاشمی رقسنجانی از لقب مدرس و امیرکبیر استفاده می کنند ولی ایشان در واقع شخصیتی فراتر از آن دو شخصیت بزرگ داشته است.
وی یادآورشد: در تشبیه هاشمی به امیرکبیر باید بدانیم که تلاش امیرکبیر بیشتر برای عمران و آبادانی بود، ولی هاشمی علاوه بر اینها مفسر قرآن، فقیه، عالم علم کلام و سیاستمدار جهانی بود.
مهاجری ادامه داد: مدرس یکی از مبناهای اصلی انقلاب اسلامی بوده که تا مرز شهادت ایستادگی داشته است اما تلاش های وی و امیرکبیر باعث از بین بردن رژیم شاهنشاهی نشد و نتوانستند نظام مردمی و مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کنند.
وی در ارتباط با مظلومیت هاشمی رفسنجانی گفت: وی از شهید بهشتی نیز مطلوم تر بود زیرا هاشمی علاوه بر اینکه همانند شهید بهشتی منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت یک سری افراد نیز از داخل نظام مخالف هاشمی بودند و این در حالی بود که هاشمی آنها را دوستدار خو د می دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هاشمی سپاه را نور چشم خود دانسته و از مقام معظم رهبری نیز به عنوان جان و عشق خود نام برده است.
مهاجری ادامه داد: با شناختی که از آیت الله هاشمی رفسنجانی دارم وی همه آنهایی که به ناحق علیه وی مطالبی به زبان آورده اند را می بخشد ولی باید درس بگیریم و دوباره به ناحق علیه کسی صحبت نکنیم زیرا هنوز نیز از این قبیل شخصیت ها در سطح کشور داریم که در اظهارنظر در مورد آنها باید دقت کافی داشته باشیم.
وی گفت: هاشمی رفسنجانی چه در دوران ریاست جمهوری و چه بعد از آن در مواردی که با رهبری اختلاف نظر داشتند، ساعت ها با یکدیگر به مباحثه می نشستند و در صورتی که قانع نمی شد با این برهان که آیت الله خامنه ای رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبری را می پذیرفت و به آن عمل می کرد.
وی تاکید کرد: با چنین رویکردی که هاشمی داشت، نمی توانیم ادعا کنیم که وی با رهبر معظم انقلاب زاویه داشته است.
مهاجری بیان کرد: هاشمی از جمله کسانی بود که علاوه بر اینکه در کسوت روحانیت قرار داشت، حضرت امام (ره) برای سلامتی اش نذر کرد و او را نزدیکترین فرد به خود می دانست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه شب در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
پیکر مطهر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با حضور گسترده مردم تشییع و در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت.
7212/6045 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

انتهای پیام /*

برچسب‌ها:

نظر شما