شناسهٔ خبر: 17367352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور مطرح کرد

از سرگیری اعزام زوار عتبات‌عالیات از مرزهای کرمانشاه/ صادرات مرزی توسعه می‌یابد

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از انجام برنامه‌ریزی و رایزنی لازم برای تسهیل روند صادرات در مرز پرویزخان و از سرگیری اعزام زوار در مرز خسروی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید آقابابایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های مناسب مرزهای غربی استان کرمانشاه (پرویزخان و خسروی) و موقعیت مناسبی که برای توسعه صادرات و مبادلات مرزی دارند، اظهار داشت: باید برای ارتقای وضعیت فعلی این مرزها تلاش کنیم.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از انجام برنامه‌ریزی و رایزنی لازم برای تسهیل روند صادرات در مرز پرویزخان و از سرگیری اعزام زوار در مرز خسروی خبر داد و گفت: مرز پرویزخان باید برای صادرات کالاهای مختلف بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا توسعه این بخش محقق شود.

وی به اقدامات انجام گرفته از سوی وزارت کشور برای اجرای اعزام زوار عتبات‌عالیات و کربلای‌معلی از مرزهای غربی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اجرای کامل این امر در گرو برقراری امنیت در کشور همسایه (عراق) است.

این مسؤول وجود امنیت در کشور عراق را شرط اصلی برای اعزام زوار عنوان کرد و متذکر شد: مقامات طرف مقابل قول‌های مساعدی برای انجام اقدامات لازم در راستای برقراری امنیت و تامین سلامت زوار ایرانی ارائه کرده‌اند.

آقابابایی روند انجام مذاکرات دیپلماتیک با کشور همسایه برای تحقق اعزام زوار و توسعه مبادلات مرزی را یک امر مستمر عنوان کرد که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت و گفت: امکان بازگشایی مرزهای غربی استان کرمانشاه با تامین اهداف مورد نظر وجود دارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اقتدار و آمادگی کامل نیروهای مرزبانی و نظامی کشورمان برای رصد و مقابله قاطعانه با هر گونه تحرک دشمن، تصریح کرد: امنیت کامل در محدوده مرزی کشورمان وجود دارد.

انتهای پیام/2700/صا20

برچسب‌ها:

نظر شما