شناسهٔ خبر: 17365231 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پیام‌های جداگانه صورت گرفت

تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ 9

روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، استادان، کارکنان، دانشجویان، تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفتند و با برگزاری مراسم یاد وی را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متن پیام‌های تسلیت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و گزارش برگزاری مراسم مختلف در شهرهای کشور به این شرح است:

دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی: ارتحال جانگداز یار و یاور امام (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) عالم عالیقدر، مجتهدی روشن بین، مبارز نستوه و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی که عمر با عزت خود را در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی سپری کرد تمامی جامعه دانشگاهی و بالاخص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی را غرق ماتم کرد را به جامعه دانشگاهی و خانواده بزرگ دانشگاه آزادا اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

بدون تردید نام و شخصیت والای آیت الله هاشمی در برگ برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی همیشه زنده خواهد ماند و راه و منش آن بزرگوار صبور ادامه خواهد داشت. از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی و برای بیت شریف وی صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

سید محمود طباطبائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران: ارتحال جانسوز مرحوم مغفور حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی که پس از رحلت امام (ره) در کنار مقام معظم رهبری همسنگر دوران قبل و پس از انقلاب، در مقام مشاوری امین و دوستی شفیق کوشا بود، موجب تألم و تأسف عمیق رهبر فرزانه، ملت شریف وخانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اعم از استادان ، دانشجویان و کارکنان شد.

درگذشت این مرد بزرگ ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای ایران و انقلاب اسلامی است.مجاهدتهای این فقید سعید در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و در توسعه و آبادانی ایران و حاکمیت اسلام و وابستگی‌های عمیق عاطفی و عقیدتی ایشان با حضرت امام خمینی (ره) ونقش مهمی که در سال‌های قبل و بعد از پیروزی شکوه‌مند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کرده‌اند بر کسی پوشیده نیست او یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بودکه در عرصه‌های مختلف نظام و در تمامی مقاطع حساس سالهای پس از انقلاب حضوری جدی و موثر داشت و تا آخرین لحظه عمر بابرکت خود در کنارخواسته‌ها و مطالبات مردم ایران بود.

اینجانب به نمایندگی از طرف هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ارتحال جانسوز این عالم ربانی را محضر مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده محترم ایشان و خصوصا خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض نموده؛ از درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید علو درجات و برای خانواده محترم و معظم آن بزرگوار صبر جزیل و اجر جمیل مسئلت می‌نمایم.

سرپرست، اعضای هیأت رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره: خبر ارتحال ملکوتی عالم پارسا و انقلابی، مجاهد نستوه، بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی، یار دیرین امام راحل و رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب اندوه و تأثرو تالم فراوان شد.

این ضایعه جبران ‌ناپذیر را به محضر ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، بیت معزز ایشان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است، تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای آن عالم ربانی علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی را مسألت می‌نمائیم.

دکتر محمدقربان مهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد: رحلت جانکاه آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی‌، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار و شاگرد مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رفیق دیرین، همسنگر و همگام مقام معظم رهبری و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی که با عمری مجاهدت و مبارزه نقشی به سزا در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم، تثبیت این مسیر نورانی داشت، موجب تألم و تأثر شد.

این شخصیت انقلابی و خستگی ناپذیر در تمامی برهه‌های حساس و سرنوشت ساز انقلاب در سایه سار خیمه رفیع ولایت فقیه سر از پا نشناخت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد ‌این ضایعه بزرگ را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، بیت مکرم آن مرحوم، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای وی، علو درجات و برای خانواده‌ این فقید صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

دکتر یدالله ملکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان: ضایعه رحلت یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی، شخصیت برجسته و تاثیر گذار انقلاب، مخصوصا در دوران اخیر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی را به خانواده معزز ایشان، ریاست محترم و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تسلیت می‌گویم. از خداوند متعال برای آن مرحوم مجاهد مغفرت و رحمت، برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

دکتر بهروز دوستی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان: ارتحال جانسوز یار محبوب و دیرین امام، رهبری و انقلاب، مبارز نستوه دوران ستمشاهی، استوانه و رکن رکین انقلاب اسلامی و مدیر کم نظیر و توانمند در کسوت ریاست جمهوری اسلامی، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست هیات امنا و هیات موسس بزرگترین دانشگاه حضوری دنیا، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر حضرت ولی عصر (عج), ملت شریف و قدرشناس ایران، مقام معظم رهبری و ریاست عالی دانشگاه ازاد اسلامی تسلیت عرض می نمایم.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان لرستان: خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، از پیشگامان دوران نهضت اسلامی موجبات تاسف را فراهم نمود. شخصیتی که سال‌ها زندان قبل از انقلاب او را از پا نینداخت تا نهضت به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشست. تلاش بی‌وقفه او برای مقابله با رژیم منحوس پهلوی و منافقین کوردل به حدی بود که وی را تا مرز شهادت پیش برد.

شخصیتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دست از تلاش و فعالیت برنداشته و با قبول مسئولیت‌های مهم همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان رهبری، در عرصه‌های مختلف مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران کوشا بود. در این بین فتنه گران نتوانستند در رابطه صمیمی وی با رهبر معظم انقلاب خللی وارد کنند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بدین وسیله ضایعه وارده و درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و جامعه دانشگاهی کشور تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای وی طلب غفران رحمت الهی را مسئلت دارد.

دبیرخانه تشکل‌های سیاسی مذهبی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد: رحلت جانسوز روحانی مبارز، انقلابی نستوه، سیاستمدار گرانقدر، پشتیبان همیشگی انقلاب اسلامی، یار و یاور امام خمینی (ره) و رفیق و همرزم و همراه مقام معظم رهبری؛ سردارسازندگی و رییس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی که از استوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و السابقون در مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی بودند؛ ضایعه‌ای عظیم و مصیبتی طاق طیت سوز است.

این واقعه جانکاه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) و محضرشریف مقام معظم رهبری و نیز به همسر و فرزندان و دیگر بازماندگان خاندان هاشمی رفسنجانی و ارادتمندان آن مرحوم بالاخص جامعه دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

بی‌شک خاطره مجاهدتهای آن فقید سعید در مسیر پیروزی انقلاب، تثبیت، تحکیم و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نیز کوشش‌ها و تدابیری که برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی، رفع فقر و توسعه همه جانبه ایران اسلامی در مسئولیت‌های خطیر مبذول، داشتند، در اذهان و قلوب ملت بزرگوار ایران و نیز در تاریخ میهن اسلامی ماندگار خواهد بود. از درگاه خداوند متعال برای آن عالم خدوم و آگاه به زمان، علو درجات و غفران واسعه الهی مسالت می‌نماید.

سرپرست، اعضای هیأت رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده: رحلت آیت اله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، یار دیرین امام و رهبری و تکیه گاهی کم نظیر برای انقلاب اسلامی ایران موجب تأثر و تألم شدید است.

یاد و خاطره این مجاهد و انقلابی نستوه که بیش از ۵۹ سال از عمر پربرکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسؤلیت‌های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد تا به همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند.

دانشگاه آزاد اسلامی هیچگاه از یاد نخواهد برد نهال نوپایی که با همت والای او و حمایت پیر و مرادش خمینی کبیر در این مرز و بوم کاشته شد امروز به درخت تنومندی بدل گشته است که در جای جای میهن اسلامی و حتی در آن سوی مرز‌ها به تعبیر رهبر عزیز انقلاب امیدی برای سیل مشتاقان تحصیلات عالی است.

ارتحال جانگداز این عالم فرزانه، سیاستمدار هوشمند، خدمتگزار صادق و یار دیرین انقلاب را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده ایشان، ملت شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.

منصور آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم: رحلت عالم ربانی، مجاهد نستوه، یاور امام و رهبری، اسوه صبر و ایستادگی و آموزگار میانه روی و اعتدال و مرد اندیشه و عمل را به ملت شریف و همیشه در صحنهٔ ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب و دولت و البته خانوادهٔ معزز و یاران آن بزرگ مرد تسلیت و تعزیت عرض کرده برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای همگان به ویژه همراهان او صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارزات انقلابی را با قلم و منبر و تحت تعالیم و اندیشه امام راحل برای تحقق جمهوری اسلامی آغاز کرد و نقش بارز خود در نهادینه کردن تفکر امام (ره) را در قانونگذاری، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و تشخیص مصلحت نظام ایفا کرد تا روند حرکت نظام از مدار فکری امام (ره) و حکمت و مصلحت جانشین شایسته امام (ره)، آیت الله خامنه‌ای خارج نشود.

نقش مؤثر آیت الله هاشمی رفسنجانی در شکل گیری انقلاب اسلامی و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مدیریت دوران دفاع مقدس و ورود سریع به دوران پس از جنگ و سازندگی و بازسازی و مدرنیزه کردن تولید و صنعت که بحق عنوان سردار سازندگی را بر ایشان نهاد، بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه ایشان را جاودانه کرد همراهی همیشگی با امام (ره) و نظام و رهبری بود.

زحمات و مجاهدت‌های هاشمی در شکل گیری و توسعه و تکامل دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برگهای زرین زندگی سراسر پر برکت وی است و ایران اسلامی برای همیشه مدیون تفکر بلند و ژرف نگر ایشان در توسعهٔ علمی و صنعتی کشور خواهد بود.

دکتر حمیدرضا خدایی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان: اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود گفت: با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین دراز مدت را او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز بیاد داشته باشم نشان از بی‌بدیل بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌دهد.

دکتر میرزاده از وی به عنوان پدر معنوی دانشگاه نام برد که این واژه پدر و فقدان آن، دل هر فردی را به درد می‌آورد، هیچ واژه‌ای تسلی خاطر خانواده گرامی آن عزیز سفر کرده را نمی‌دهد و حتی اندیشهٔ برگزاری اجلاس ماه آینده دانشگاه بدون حضور پدر دردناک است.

خدایی به نمایندگی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان این مصیبت عظیم را تسلیت گفت.

دکتر فضل شیردل شهمیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر: عروج ملکوتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عالم مجاهد و خستگی ناپذیر، با بیش از ۶۰ سال مجاهدت در مسیر آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده وی و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و ملت شریف تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

از خداوند یکتا مزید فضل و رحمت و علو درجات در بهشت اعلی برای آن بزرگوار و طول عمر بابرکت برای بازماندگان آن مرحوم همراه با سلامتی و حسن عاقبت خواهانیم.

دکتر محمود آقاجانی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان: خبر ارتحال ناگهانی عالم عامل، مفسر قرآن، سنگ صبور انقلاب اسلامی و یار دیرین امام (ره) و رهبری سخت جانکاه بود.

بی‌شک آثار ارزشمند علمی و عملی ایشان و مجاهدت‌های خستگی ناپذیر ابرمرد تاریخ معاصر ایران، در تحقق آرمان‌های امام راحل و رهبر، آثاری ژرف در جای جای تاریخ انقلاب و بالندگی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است و در آینده، همچون چراغ هدایتی و در راه اعتلای ارزش‌های الهی و علم و معرفت، جاودانه می‌ماند.

تاثر و تالم مردم شریف ایران، خصوصا جوانان و دانشگاهیان فهیم در ارتحال فرمانده پیروز دفاع مقدس، سردار سازندگی و مرد روز‌های سخت، نشان از حمایت از راه وروش اعتدالی و اصولی این مرد بزرگ در راه حفظ نظام دارد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده مکرم هاشمی، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و مردم شریف ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن بزرگوار علو درجات و رحمت و غفران واسعه الهی را مسئلت می‌نمایم.

دکتر مهدی وادی واحد زرقان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان: درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، بیت مکرم آن، ملت شریف ایران، دانشگاهیان بخصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت می گویم.

هاشمی، یار دیرین حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاداسلامی، عالم مجاهد و سیاستمدار برجسته جهان اسلام بود که عمر با برکت خویش را در راه اسلام و انقلاب سپری کرد.

این اندیشمند برجسته همواره در اجرای فرمان‌های امام (ره) و در راستای اعتلا و پیشرفت نظام از هیچگونه تلاش و مجاهدتی دریغ نورزید و همواره در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور مؤثر داشت و یارویاور مقام معظم رهبری بود.
از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و مغفرت بی‌پایان و برای خانواده وی صبر و بردباری مسألت می‌نمایم.

دکتر علی شریف زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا: ارتحال مبارز و مجاهد نستوه، یار دیرین امام راحل و رهبری، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی همه اقشار ملت ایران را به سوگ نشاند و همه را سیاهپوش کرد. هاشمی یک عمر برای انقلاب و اسلام تلاش کرد و همواره از مدافعان سرسخت ولایت فقیه بود.

وی خود را وقف جهاد و تلاش برای سربلندی و آبادانی ایران عزیز کرد و در این راه شکنجه و تبعید را به جان خرید. برای وی همین جمله رهبر عزیزمان کافی است که فرمود: «هیچکس برای من هاشمی نمی‌شود» بی‌شک تاریخ ایران هرگز نام بلند آوازه ایشان را از یاد نخواهد برد و خدمات وی در ذهن مردم این کهن بوم و بر جاودانه خواهد ماند.

فقدان جانکاه آن فقید را خدمت مقام معظم رهبری و خانواده وی و ملت ایران تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و صبر جزیل برای بازماندگان و علو درجات برای وی در جوار حق مسالت می‌نماییم.

دکتر حمید باقری دهبارز سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب: با نهایت تاسف وتأثر رحلت جانگداز حضرت هاشمی رفسنجانی یار دیرین حضرت امام ره و همگام و هم رزم مقام معظم رهبری در سالهای سخت إنقلاب و فرازونشیب های آن موجی ازغم واندوه در کشور و جهان اسلام برانگیخت. اینجانب به نمایندگی از دانشجویان واساتید وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب این مصیبت عظمی را به محضر مقدس حضرت ولی عصر عج و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای و ملت شریف ایران و جامعه علمی ودانشگاهی کشور وبه خصوص به ساحت دانشگاه آزاد اسلامی وبیت معزز آن سعید فقید تسلیت عرض می نمایم.

بی شک خدمات ماندگار این شخصیت بزرگ برای همیشه در اذهان جهانیان باقی خواهد ماند وگذرزمان هرگز نخواهد توانست جانفشانی های این مبارز نستوه و تلاشهای خستگی ناپذیر اورا در رشد و توسعه بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی از ذاکره ملت شریف ایران محونماید غفران و رحمت واسعه الهی نثار روح بلند و ملکوتی او باد.

نظر شما