شناسهٔ خبر: 17364580 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

شرايط بهره مندی از سنوات ارفاقی براي دانشجويان

صاحب‌خبر -
معاون مشمولان و امور معافيت های سازمان وظيفه عمومی ناجا گفت: دانشجويانی که در سنوات اوليه تحصيلی موفق به فراغت از تحصيل نشده اند ، درصورت موافقت کميسيون موارد خاص دانشگاه ، می توانند حداکثر به مدت يک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

به گزارش میزان، سرهنگ نجف حمید زاده در تشریح ضوابط سنوات ارفاقی دانشجویان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس بیان داشت: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی که در سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند ،درصورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه ، می توانند حداکثر به مدت یک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه شرط اصلی بهره مندی از سنوات مذکور، امکان فراغت از تحصیل دانشجو در مدت سنوات ارفاقی است، افزود: در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص، دانشگاه با ادامه تحصیل در سنوات ارفاقی، دانشجو بلافاصله پس از اتمام سنوات اولیه تحصیلی ، باید درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کند.

سرهنگ حمید زاده بیان داشت: چنانچه دانشجو در ترم اول سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نشود ، با ادامه تحصیل وی در ترم دوم سنوات ارفاقی به شرطی موافقت خواهد شد ، که در ترم اول حداقل تعداد واحدهای درسی معینی را گذرانده باشد؛ واحدهای پاس شده برای مقاطع مختلف، متفاوت است.

وی در خصوص مهلت معرفی دانشجویانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل می شوند ، گفت: دانشجویانی که با استفاده از سنوات ارفاقی ، فارغ التحصیل می شوند، یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند و یا در صورت پذیرش درمقاطع بالاتر نیز می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : مشمولانی که در سنوات ارفاقی فارغ التحصیل نشوند ، از تاریخ انصراف و یا اخراج ، یک سال مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

نظر شما