شناسهٔ خبر: 17361284 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

لیگ برتر والیبال؛ محله برو و بیا

صاحب‌خبر -

شرق: لیگ برتر والیبال ایران دچار چنان هرج و مرجی شده که سازمان لیگ هر روز اقدام به کنارگذاشتن یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها می‌کند. تصمیمی که به گفته مسئولان این فدراسیون طبق قوانین لیگ گرفته می‌شود اما خیلی زود وتو می‌شود. بعد از اخراج تیم‌های صالحین ورامین و پارسه تهران و بازگشت دوباره آنها به مسابقات، حالا نوبت به تیم هاوش گنبد رسیده که از شرکت در ادامه پیکارهای لیگ کناره‌گیری کند. این بار اما مشکل بر سر پرداخت‌نکردن مطالبات بازیکنان نیست. مشکل بر سر بی‌نظمی برگزاری مسابقات و حوادثی است که از سوی تماشاگران حین بازی رخ می‌دهد.  هفته پانزدهم لیگ، جام «شهدای منا» در حالی با شش دیدار پیگیری شد که تیم‌های هاوش گنبد و شهرداری تبریز در سالن المپیک گنبد به مصاف یکدیگر رفتند. در ست سوم این بازی و درحالی‌که هاوشی‌ها دو ست را با برد پشت ‌سر گذاشته بودند، یکی از تماشاگران تیم میزبان سکه‌ای به داخل زمین پرتاب کرد که براساس ادعای امیر حسینی، پاسور شهرداری تبریز، به سر او برخورد کرده است.  بعد از این اتفاق و روی‌ زمین ‌افتادن حسینی، بازیکنان شهرداری اعلام کردند حاضر به ادامه بازی نیستند. اصرار ناظر بازی و مسئولان برگزاری این دیدار به نتیجه نرسید و در نهایت این دیدار نیمه‌تمام ماند.   این اتفاق در حالی افتاد که گفته می‌شود پزشک حاضر در زمین اعلام کرده زخم ناشی از پرتاب سکه روی سر حسینی نبوده و مأموران نیروی انتظامی هم امنیت سالن برگزاری را تأیید کردند.  با تمام اینها کمیته انضباطی فدراسیون والیبال روز دوشنبه در تازه‌ترین جلسه خود به این پرونده رسیدگی کرد و رأی به شکست فنی هاوش گنبد (3 بر صفر در سه ست 25 بر صفر) مقابل شهرداری تبریز داد.  رأیی که حالا نارضایتی مسئولان باشگاه هاوش گنبد را به دنبال داشته و موجب شده آنها حاضر به ادامه حضور در رقابت‌ها نشوند. 
مهدی محمدی، مدیرعامل این باشگاه، در بیانیه‌ای خطاب به هواداران این تیم با اعلام انصراف هاوش گنبدکاووس از ادامه بازی‌های لیگ برتر، رأی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال را جانبدارانه و نوعی توهین این کمیته به هواداران هاوش و ‌پایتخت والیبال ایران توصیف کرده است. 
در بخشی از این بیانیه آمده است که کمیته انضباطی با مظلوم‌کردن گنبدی‌ها بر ضعف ناظر ضعیف خود در اداره بازی سرپوش گذاشته و مطمئنا این باشگاه تا احقاق حق خود کوتاه نخواهد آمد.  این در حالی است که رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال درباره انصراف هاوش از ادامه رقابت‌های لیگ می‌گوید: «تاکنون مکاتبه‌ای رسمی از سوی باشگاه هاوش گنبد مبنی‌بر انصراف از لیگ برتر والیبال برای سازمان لیگ ارسال نشده است».
در بازی‌های اخیر در فصل جاری لیگ هم شاهد پرتاب سکه و برخی بی‌نظمی‌ها بوده‌ایم اما کمیته انضباطی هیچ واکنشی نشان نداد. نبود قانونمندی و حتی مشخص‌نبودن نحوه برخورد در مسائل باعث شده که کسی نداند سرانجام یک پرونده انضباطی در فدراسیون والیبال چه می‌شود. 
در رقابت‌های گذشته لیگ، در موردی مشابه، بازی دو تیم شهرداری ارومیه و کاله مازندران که به میزبانی تیم آذری برگزار می‌شد، به دلیل ترک سالن از سوی کاله‌ای‌ها نیمه‌کاره ماند که کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در آن زمان رأی به پیروزی ارومیه صادر کرد.  هفته هفدهم لیگ فردا پیگیری می‌شود و تیم هاوش طبق برنامه قبلی باید به مصاف تیم صالحین ورامین برود که با این شرایط این بازی لغو شده است.  حال باید دید سازمان لیگ چه تصمیمی در این خصوص می‌گیرد. آیا هاوش گنبد هم مثل دو تیم پارسه و صالحین ورامین از لیگ کنار گذاشته می‌شود یا خیلی زود دوباره به مسابقات برمی‌گردد؟ 
چند روز پیش تیم پارسه تهران به دلیل بدهی و پرداخت‌نشدن مطالبات بازیکنان این تیم، از سوی سازمان لیگ از لیگ برتر کنار گذاشته شد. هنوز 24 ساعت از این اتفاق نگذشته بود که رئیس فدراسیون والیبال در جلسه‌ای که اضطراری خوانده شد، با مسئولان تربیت‌بدنی نیروهای مسلح جلسه برگزار کرد و یکباره پارسه به لیگ برتر بازگشت. 
پیش از آن هم بازیکنان تیم صالحین ورامین به دلیل پرداخت‌نشدن دستمزدهایشان حاضر به انجام بازی برابر تیم پارسه نشدند. در پی این اقدام سازمان لیگ آنها را از مسابقات کنار گذاشت و دو روز بعد دوباره مجوز برگشت آنها را به این رقابت‌ها صادر کرد.  با وجود اینکه فدراسیون والیبال قبل از آغاز لیگ برتر اعلام کرد با تیم‌های بدهکار و هرگونه بی‌نظمی در لیگ برتر والیبال برخورد می‌کند اما آنچه در عمل دیده شده، متفاوت‌ از حرف‌های مسئولان بوده است. 

 

نظر شما