شناسهٔ خبر: 17357530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/ هلگا اشمید: نامه ظریف را بررسی می کنیم

ایرنا

صاحب‌خبر -
ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام بین نمایندگان ایران و گروه 1+5 و اتحادیه اروپا بعدازظهر روز سه شنبه در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ریاست هیات 1+5 در کمیسیون مشترک به عهده هلگا اشمید دبیر سرویس خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) و معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا است ؛ ریاست طرف ایرانی را سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه بر عهده دارد.

ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به درخواست 26آذر(16دسامبر) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و برای بررسی بدعهدی های آمریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ISA) در کنگره آمریکا ، برگزار می شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی که برای شرکت در ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به وین رفته اند، پیش از این نشست با هلگا اشمید دیدار و گفت و گو کردند.

روز گذشته نشست کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم ها با حضور هیات‌های کارشناسی از ایران و آمریکا در وین برگزار شد.

هلگااشمید بعدازظهرسه شنبه با انتشار پیامی در توییتر هدف از برگزاری کمیسیون مشترک برجام به ریاست اتحادیه اروپا بین ایران و 1+5 را بررسی اجرای برجام و نامه وزیر امور خارجه ایران عنوان کرد. وی روز گذشته نیز در پیامی توییتری بر عزم اتحادیه اروپا بر ادامه اجرای برجام تاکید کرده بود. 

وزیرامور خارجه ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام جهت رسیدگی به اقدام آمریکا در تمدید تحریم‌ها علیه ایران شده است. 

برچسب‌ها:

نظر شما