شناسهٔ خبر: 17352023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بازتاب برگزاری مراسم خاکسپاری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رسانه‌های خارجی

مراسم خاکسپاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم خاکسپاری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق ایران، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد گروه‌های مختلفی از مردم ایران در مراسم تشییع پیکر (آیت‌الله) هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق‌ ایران، شرکت کردند. 
شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس (ای‌پی‌تی‌ان) نیز در گزارش تصویری مستقیم از تهران، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، را پوشش داد. 
بر اساس تصاویر شبکه آسوشیتدپرس، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور مقامات کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم و اعضای خانواده آن مرحوم در دانشگاه تهران آغاز شد. 
شبکه‌های المیادین و الجزیره بخشی از مراسم تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را به طور زنده پخش کردند. 
محمد حسن البحرانی، رئیس دفتر شبکه تلویزیونی المیادین در تهران، با تسلیت گفتن به ملت ایران به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، همزمان با پخش تصاویر زنده‌ای از بخشی از مراسم تشییع پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران گفت: صبح امروز پیکر (آیت‌الله) هاشمی رفسنجانی به دانشگاه تهران منتقل شد. خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران، که در مرکز پایتخت ایران قرار دارد، مملو از کسانی است که برای مشارکت در نماز میت وی به امامت رهبر معظم ایران گرد هم آمده‌اند.
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نماز مقام معظم رهبری بر پیکر او به صورت مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد. 
این شبکه ضمن به تصویر کشیدن حضور مقام معظم رهبری در مراسم و اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم، از حضور جمعیت در بخش‌هایی بیرونی دانشگاه تهران نیز تصاویر مختلفی را منتشر کرد.

نظر شما