شناسهٔ خبر: 17348639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

يادمان

صاحب‌خبر -

بيانيه ۲۲۰ نماينده مجلس
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در سايه تدبير و عقلانيت قوام بخش نظام بود

۲۲۰ نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي با تسليت درگذشت رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام كردند: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در سايه تدبير و عقلانيت، پس از انقلاب اسلامي قوام بخش نظام بود. احمد اميرآبادي فراهاني عضو هيات رييسه مجلس در جلسه علني ديروز مجلس بيانيه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به مناسبت ارتحال آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام را قرائت كرد. در اين بيانيه كه به امضاي 220 نماينده رسيده، آمده است: رحلت مجاهد نستوه، عالم جليل القدر، مبارز انقلابي، مدافع حقوق، مردم و مريد و همراه بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) و ياور رهبر معظم انقلاب كه در پيروزي انقلاب اسلامي نقش‌آفرين و با ايفاي مسووليت‌هاي حساس در سايه تدبير و عقلانيت پس از انقلاب اسلامي قوام بخش نظام بود را خدمت ملت شريف ايران، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد، حوزه‌هاي علميه و همه مسوولان و مديران نظام و بيت ارجمند آن عالم تسليت مي‌گوييم. خداوند روح آن فقيد را با اولياي معصومين محشور گرداند و به ملت پرافتخار ايران و بازماندگانش اجر و صبر عطا كند.


اطلاعيه سپاه پاسداران؛
نام هاشمي‌رفسنجاني از اجزاي غيرقابل انفكاك تاريخ نهضت اسلامي است

سپاه پاسداران در پيامي نام هاشمي‌رفسنجاني را از اجزاي غيرقابل انفكاك تاريخ نهضت اسلامي توصيف و تاكيد كرد: وي در عرصه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي عامل عصبانيت دشمنان ملت ايران بود. در بخشي از اين پيام آمده است: حافظه تاريخي انقلاب اسلامي و ملت ايران گواهي مي‌دهد آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني از «پيشتازان انقلاب» و «يار ديرين امام و رهبري» به شمار مي‌رود كه تلاش‌هاي خستگي ناپذير وي در پيروزي نهضت اسلامي، به ويژه در صحنه‌هاي دشوار و پرخطر مبارزه با رژيم اهريمني پهلوي و تحمل زندان و شكنجه و مقاومت‌هاي كم نظير او در برابر ساواك براي هميشه ماندگار خواهد بود. اين پيام افزوده است: مشاركت و نقش‌آفريني‌هاي آن روحاني ارجمند و مجاهد در «شكل‌گيري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران» و عهده‌دار شدن مسووليت‌هاي بزرگي از جمله «رياست‌جمهوري»، «رياست مجلس شوراي اسلامي»، «رياست مجلس خبرگان رهبري»، «رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام» و نيز مسووليت‌هاي خطير در دوران پرافتخار «دفاع مقدس» و همچنين مبارزه مستمر با ضدانقلاب، او را همواره كانون توجه دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامي قرار داده بود. در ادامه اين پيام نام هاشمي‌رفسنجاني از اجزاي غيرقابل انفكاك تاريخ نهضت اسلامي توصيف و تصريح شده است: مرحوم هاشمي‌رفسنجاني يار همراه امام، رفيق ديرين و همسنگر و همگام مقام معظم رهبري در دوران نهضت اسلامي و عصر پرفروغ جمهوري اسلامي ايران و از طلايه‌داران مبارزه ضد نظام ستمشاهي محسوب مي‌شود و خدمات ارزنده وي در عرصه‌هاي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و حمايت و همراهي با جايگاه رهبري انقلاب در عصر امام خميني (ره) و دوران امام خامنه‌اي (مدظله العالي) عامل عصبانيت دشمنان ملت ايران و خناساني است كه در روياي گسستن ارتباط وثيق وي با ولي فقيه زمان بودند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان اين پيام با تسليت و تعزيت ارتحال آقاي هاشمي‌رفسنجاني به پيشگاه حضرت ولي‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌اي (مدظله العالي)، ملت شريف و بصير ايران و خانواده محترم وي تاكيد كرده است.


آيت‌الله لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي:
ارتحال آيت‌الله هاشمي بيدار باش براي همه ما است

رييس قوه قضاييه، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را مجاهدي خستگي‌ناپذير و شخصيتي موثر در فراز و نشيب‌هاي انقلاب توصيف كرد و گفت: ارتحال ناگهاني و تكان‌دهنده ايشان، بيدار باشي براي همه مسوولان است تا خود را براي مسير دشوار و بي‌نهايت پس از مرگ آماده كنند. به گزارش ايلنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي با تسليت ارتحال آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: از خدا مي‌خواهيم كه روح ايشان را با ارواح طيبه شهدا، صديقين و ائمه اطهار (ع) محشور كند. آيت‌الله آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني سال‌هاي متمادي قبل از انقلاب از مجاهدان خستگي ناپذير، بعد از انقلاب يار صديق حضرت امام راحل (قدس‌الله نفسه الزكيه) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و در همه فراز و نشيب‌هاي انقلاب، شخصيتي تاثيرگذار بود. رييس قوه قضاييه با بيان اينكه ارتحال ايشان بسيار ناگهاني و تكان‌دهنده بود، تصريح كرد: اين حادثه، سرنوشت محتوم همه ابناي بشر و خصوصا بيدار باشي براي همه ما مسوولان است تا همگي خود را براي تنهايي و مسير بي‌‌‌نهايت پس از مرگ آماده كنيم. آملي لاريجاني با بيان اينكه توجه به اين معاني و عالم پس از مرگ، آثار مهمه‌اي در حيات دنيوي انسان دارد، روايت با مضمون «ذكر الموت افضل العباده» را مورد توجه قرار داد و اظهار كرد: درگذشت شخصيت‌هاي بزرگ اين اثر را دارد كه به نوعي بيدارباش براي قلوب همگان است تا مسير آينده خود را بهتر بشناسند. از خداوند متعال مي‌خواهيم كه روح آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني را مشمول عنايات خاصه خود بگرداند و وي را از رحمت واسعه خود كه مي‌فرمايد «نبيء عبادي أنّي أنا الغفور الرحيم» بهره‌مند سازد. براي ايشان علو درجات و براي بازماندگان‌شان صبر و اجر را مسئلت مي‌كنم.

برچسب‌ها:

نظر شما