شناسهٔ خبر: 17346168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسکو: در نشست کمیسیون برجام تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا بررسی می‌شود

R36486/P36446/S8,89,90,95,1128/CT10

روسیه خبر داد که در نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، تمدید تحریم‌های ایران توسط آمریکا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روسیه اعلام کرد که نمایندگان ایران و 1+5 در نشست کمیسیون مشترک برجام که سه‌شنبه در وین برگزار خواهد شد درباره مسائل مختلف اجرای توافق هسته‌ای از جمله اقدام آمریکا برای تمدید «قانون تحریم‌های ایران» بحث خواهند کرد.

پیش از این "سید عباس عراقچی" رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام اعلام کرده بود: تحمل نخواهیم کرد کشوری به بهانه های مختلف تعهدات خود را درخصوص برجام زیر پا بگذارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام بین نمایندگان ایران و گروه 1+5، فردا سه‌شنبه در هتل «پاله کوبورگ» در وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

این نشست در سطح معاونان خواهد بود و سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه از ایران و هلگا اشمید به نمایندگی از فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان طی نامه ای به فدریکا موگرینی در 16 دسامبر 2016 با اشاره به تکرار بدعهدی و اهمال آمریکا در اجرای تعهدات خود، از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که مسئولیت هماهنگی کمیسیون مشترک را بر عهده دارد، درخواست کرد ضمن اطلاع رسانی لازم به کلیه طرف‌های برجام، تمهیدات لازم برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام و نیز کارگروه تحریم‌های کمیسیون مشترک جهت رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا را اتخاذ کند.

انتهای پیام/.

نظر شما