شناسهٔ خبر: 17346074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجمع نمایندگان کرمان: هاشمی معلمی بود که وحدت و ایثار را به همه آموخت

تهران- ایرنا- مجمع نمایندگان استان کرمان در بیانیه ای آیت الله هاشمی رفسنجانی را آیینه تمام نمای انقلاب اسلامی و معلمی برای آموزش وحدت و ایثار برای همه دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه با قرائت پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: ارتحال جانگداز مجاهد نستوه و صبور انقلاب اسلامی، یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ایران اسلامی را در غم و اندوهی سترگ فرو برد.
در این بیانیه خاطر نشان شده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی آیینه تمام نمای انقلاب اسلامی در مبارزه با استعمار و استکبار بود، اسطوره ای که عقلانیت در مقابل بحران ها، شجاعت در مقابل تهدیدها، همت در میدان سازندگی وطن را الگو بود.
بیانیه تصریح کرده است: معلمی که وحدت و ایثار برای حفظ انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همه آموخت. این بزرگ مرد انقلاب در شکل گیری حرکتی انقلابی در حوزه و دانشگاه، مجاهدت های فراوانی کرد.
مجمع نمایندگان کرمان ادامه داده اند: ایشان در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار امام و رهبری بود و نقش موثری در تثبیت و تحکیم نظام اسلامی و اداره کشور را ایفا کرد. ‌در ایجاد وحدت ملی و انسجام اسلامی، نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ثبت خواهد شد.
این بیانیه می افزاید: در دوران دفاع مقدس با تدبیر و درایتی هوشمندانه جنگ تحمیلی را مدیریت و در نجات کشور از نفوذ عوامل بیگانه نقش موثری ایفا کرد.
این نمایندگان تاکید کرده اند: هاشمی نماد انقلاب و اسلام مورد توجه نسل جوان ایران اسلامی بود. ایشان پس از انقلاب مسئولیت های فراوانی از جمله عضویت در شورای انقلاب، جانشینی فرمانده جنگ، ریاست مجالس اول تا سوم، دو دوره ریاست جمهوری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری را عهده دار بود. روحش شاد و با شهدای انقلاب اسلامی محشور باد.
سیام**9103**1429
خبرنگار: حمید شهریاری**انتشار:محسن طاهرزاده

انتهای پیام /*

برچسب‌ها:

نظر شما