شناسهٔ خبر: 17342927 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بلندگوی هوشمند بلای جان مالک آمریکایی خود شد

اگر پیگیر اخبار مربوط به تکنولوژی بوده باشید حتماً با دستیار صوتی الکسا و محصولات آمازون آشنایی دارید. الکسا فرامین صوتی شما را گوش کرده و به آنها پاسخ می دهد؛ از دمای هوای بیرون گرفته تا خرید از فروشگاه آنلاین آمازون. اما این راحتی بیش از اندازه ممکن است گاهی اوقات نیز به ضرر افراد باشد. با استفاده از یک پروتکل درمانی نوین می‌توان از عوارض جانبی پرتو درمانی کاست و اثر‌بخشی آن را حفظ کرد. بلندگوی هوشمند هوم‌پاد اپل (Apple HomePod) به زودی عرضه خواهد شد و به نظر نمی‌رسد هیچ مانعی پیش روی این دستگاه هوشمند جدید باشد. در چند ماه اخیر اطلاعات و شایعات زیادی درباره‌ی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس منتشر شده است، در حالی‌که هنوز یک ماه تا رونمایی رسمی از پرچم‌دارهای سامسونگ زمان باقی مانده است. آخرین گزارش مربوط به این موبایل در کره‌ی جنوبی منتشر شده و شامل جزئیاتی راجع به دوربین‌های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس است. گوشی‌های سری ایکس کمپانی ال جی معمولا ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. امروز ال جی از میان رده جدید سری ایکس خود با نام ایکس 4 پلاس در کشور کره رونمایی کرد که ویژگی شاخص آن گواهی STD-810G به معنای مقاومت بالا در برابر ضربه، گرد و غبار و آب می‌باشد. ویژگی شبیه به آنچه در ال جی X venture دیده بودیم. واتس اپ چند ماه پیش خبر از عرضه اپلیکیشن جدیدی برای کسب و کارها داد و به عنوان بخشی از این سرویس جدید، آن ها اکانت های بیزینسی را به صورت به محدود به نسخه آزمایشی واتس اپ آوردند. امروز این کمپانی بالاخره به وعده اش عمل کرد و واتس اپ بیزینس (WhatsApp Business) را برای کمک به کسب و کارهای کوچک تر منتشر نمود. هرکسی از ایلان ماسک گرفته تا دونالد ترامپ می خواهد در آینده نه چندان دور، سفری به مریخ داشته باشد و فضانوردانی را به سیاره سرخ بفرستد؛ اما برای تحقق این هدف، هنوز باید برخی موانع را از سر راه برداشت. یکی از مهم ترین موانع فعلی، مسئله انرژی است. سفرهای طولانی مدت به مریخ یا هر سیاره دیگری نیازمند انرژی فراوان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین دختر بچه ای با نام «بروک نیتزل» توانسته با استفاده از اکو دات، برای خود اسباب بازی و خوراکی های مورد علاقه اش را سفارش دهد. آمازون اکو دات مورد اشاره در کریسمس توسط پدر و مادر «بروک» خریداری و در آشپزخانه نصب شده بود.

«بروک» به کمک دستیار صوتی الکسا یک خانه عروسکی به ارزش 162.32 دلار و یک بسته کلوچه 2 کیلوگرمی را خریداری کرد. او گفت: «من فقط از الکسا پرسیدم که می تواند یک خانه عروسکی و کمی کلوچه سفارش دهد؟ او در جواب گفت آیا مطمئن هستید؟ و من هم جواب دادم بله.»

پس از آن آقا و خانم «نیتزل» تصمیم گرفتند که تنظیمات مربوط به کنترل به دست والدین را فعال کنند تا خریدهای آینده آنها تنها زمانی تأیید شوند که کد 4 رقمی از پیش تعیین شده به درستی وارد شود.

در حال حاضر عدم وجود قابلیت کنترل به دست والدین روی اکو دات می تواند مشکل ساز باشد و برای جلوگیری از خریدهای این چنینی تنها دو راه پیش رو است: فعال کردن کد چهار رقمی تأیید سفارش در اکانت آمازون و یا خاموش کردن قابلیت خرید صوتی از آمازون.

نظر شما