شناسهٔ خبر: 17342800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

بیانیه مجمع نمایندگان کرمان برای تسلیت ارتحال مرحوم هاشمی

مجمع نمایندگان کرمان با دور بیانیه ای ارتحال مرحوم هاشمی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی پیام مجمع نمایندگان کرمان به شرح زیر قرائت کرد:

 

ارتحال جانگداز مجاهد نستوه و صبور انقلاب اسلامی، یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ایران اسلامی را در غم و اندوهی سترگ فرو برد.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی آیینه نمای انقلاب اسلامی در مبارزه با استعمار و استکبار بود، اسطوره ای که عقلانیت در مقابل بحران ها، شجاعت در مقابل تهدیدها، همت در میدان سازندگی وطن را الگو بود.

 

معلمی که وحدت و ایثار برای حفظ انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همه آموخت.

 

این بزرگ مرد انقلاب در شکل گیری حرکتی انقلابی در حوزه و دانشگاه، مجاهدت های فراوانی نمود. ایشان در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار امام و رهبری بود و نقش موثری در تثبیت و تحکیم نظام اسلامی و اداره کشور را ایفا نمود.

 

در ایجاد وحدت ملی و انسجام اسلامی نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

وی در دوران دفاع مقدس با تدبیر و درایتی هوشمندانه جنگ تحمیلی را مدیریت و در نجات کشور از نفوذ عوامل بیگانه نقش موثری ایفا نمود.

 

هاشمی نماد انقلاب، اسلام راستین و اسلام مورد توجه نسل جوان ایران اسلامی بود. ایشان پس از انقلاب مسئولیت های فراوانی از جمله عضویت در شورای انقلاب، جانشینی فرمانده جنگ، ریاست مجالس اول تا سوم، دو دوره ریاست جمهوری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری را عهده دار بود. روحش شاد و با شهدای انقلاب اسلامی محشور باد.

نظر شما