شناسهٔ خبر: 17294704 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد مطرح کرد

پیش‌بینی احداث ٣٥٠ هزار مسکن شهری و روستایی در برنامه ششم

کمیته امداد امام خمینی (ره)

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با بیان اینکه یکی از ابعاد توانمندسازی مددجویان، تامین مسکن مناسب برای آنان است، گفت: رویکرد جدید این نهاد برای تقویت و توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش ورود به بحث تامین مسکن برای آنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نشست شورای اداری استان و مدیران شهرستان ها با حضور مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد، مدیرکل کمیته امداد استان تهران و مدیران و روسای ستادی و ادارات تابعه این نهاد به منظور لزوم توانمند سازی نیازمندان برای تامین مسکن در اسلامشهر برگزار شد.

ابراهیم بازیان، مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد افزود: نقش مسکن و اثر بخشی آن در سطح رفاه و زندگی مردم غیرقابل انکار است، بر همین اساس ضرورت دارد این نیاز با اولویت و فوریت پیگیری و اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکلات موجود در استان تهران برای تامین مسکن نیازمندان در نظر گرفته شود.

بازیان با اشاره به اینکه تأمین مسکن خدمتی اثرگذار، ماندگار و موجب توانمندی جامعه هدف کمیته امداد می شود، بیان کرد: تامین مسکن در کنار ایجاد اشتغال برای مددجویان موجب می‌شود افراد تحت حمایت با روند مناسب‌تری از پوشش این نهاد خارج شوند.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد تصریح کرد: از آنجایی که مناسب سازی وضعیت زندگی مددجویان یکی از وظایف ما در این نهاد است، به همین جهت باید تلاش کنیم نیاز انباشته خانواده های نیازمند در حوزه مسکن در مدت زمان کوتاه تامین شود تا همزمان بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی آنان نیزکاهش یابد.

وی با بیان اینکه احداث ۱۵۰ هزار مسکن شهری و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، بیان کرد: طی برنامه ریزی به عمل آمده در تلاش هستیم طی سه سال آینده نیاز اساسی خانوارهای تحت حمایت را مرتفع کنیم و در صدد هستیم تامین مسکن مددجویی را فرا امدادی کنیم و برای تحقق این موضوع ضرورت دارد استاندار، شهردار، بنیاد مسکن و ادارت کل مسکن و شهرسازی با کمیته امداد همگام شوند.

بازیان تصریح کرد: مقاوم‌سازی و بهسازی بافت فرسوده در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است؛ یکی از بحث هایی که سال آینده باید در اولویت کاری قرار داشته باشد توجه جدی به تعمیرات مسکن مددجویان است که بخشی از آن ها با حمایت خیران قابل رفع است، کمیته امداد مصمم است در یک برنامه سه ساله نیاز اساسی جامعه هدف را مرتفع کند، تا در این حوزه حداقل پشت نوبتی را داشته باشیم.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد در ادامه با اشاره به بازدید از پروژه مسکن سازی برای روستاییان قلعه سیمون در اسلامشهر، عنوان کرد: این پروژه الگوی مناسبی از همکاری مابین نهاد های خدمت رسان به نیازمندان محسوب می شود که قابل توسعه در سایر استانها نیز است.

انتهای پیام

نظر شما