شناسهٔ خبر: 17256249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین:

گردشگران به توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری کمک می کنند

قزوین - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه و رئیس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین گفت: حضور گردشگران داخلی و خارجی در قزوین به رونق فعالیت های اقتصادی و توسعه زیرساخت های گردشگری این شهر کمک می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا خزائیلی سه شنبه شب در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری و کارگروه گردشگری استان که در استانداری برگزار شد، افزود: کارگروه گردشگری شهرداری قزوین سال گذشته و به درخواست کانون انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کشور تشکیل و جلسه های مختلفی را در خصوص میزبانی از کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری برگزار کرده است.
وی ادامه داد: در نهایت نیز با حمایت شهردار، شهرداری این شهر به عنوان بزرگترین سرمایه گذار صنعت گردشگری استان، میزبانی از راهنمایان گردشگری را با مشارکت انجمن صنفی کارگری راهنمایان گردشگری استان قزوین پذیرفت.
خزائلی اضافه کرد: شهر قزوین در بخش پیش تور این کنوانسیون به عنوان نخستین مقصد گردشگران خارجی انتخاب و مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدالسلطنه به عنوان بزرگترین کاروانسرای درون شهری جهان نیز میعادگاه فعالان صنعت گردشگری ایران و جهان انتخاب شد.
وی با اشاره به فعالیت یک ساله اخیر شهرداری قزوین به منظور برنامه ریزی صحیح و مناسب جهت میزبانی از گردشگران 45 کشور جهان، گفت: پیشنهاد ما در این زمینه انعقاد یک تفاهم نامه بین کانون گردشگران قزوین و کشور با حاضران در کشور به منظور ادامه دار بودن چنین برنامه هایی در سال های بعد بوده است.
وی با انتقاد از توقف ناچیز گردشگران خارجی در این استان، گفت: متاسفانه به دلیل ادامه سفر گروه راهنمایان گردشگری جهت بازدید از گنبد سلطانیه زنجان که باید در روز انجام شود برنامه سه ساعته بازدید از سعدالسلطنه و پذیرایی ناهار برعهده ما گذاشته شد.
خزائلی یادآور شد: در سفر راهنمایان گردشگری به قزوین 9 دستگاه اتوبوس به همراه 200 گردشگر از تهران در نظر گرفته شده که به قزوین سفر می کنند.
7389/8054*خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اسدی

انتهای پیام /*

نظر شما