شناسهٔ خبر: 17222707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نتانیاهو امروز بازجویی می شود

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پلیس قرار است امروز دوشنبه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به اتهام دریافت «هدایای غیرقانونی» از چند بازرگان، بازجویی کند.

صاحب‌خبر -

بنا بر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گفته می شود ­بازرگانان اسرائیلی و خارجی نزدیک به بنیامین­ نتانیاهو هدایایی به ارزش بیش از ده ها هزار دلار به او­ داده‌اند، موضوعی که در صورت تأیید شدن می تواند به متهم شدن او به «سوء استفاده از قدرت» منجر شود.
خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس گزارش داد: سخنگویان پلیس و دفتر نخست وزیری اسرائیل از تأیید یا تکذیب این اخبار خودداری کردند.
بنا بر اعلام رادیو رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو پذیرفته است پلیس تا هر وقت که لازم باشد از او در محل اقامت رسمی‌اش در بیت المقدس بازجویی کند.
بنیامین نتانیاهو در پیام‌ هایی در صفحه فیس‌بوک خود این اتهامات را رد کرد و مخالفان سیاسی خود همچنین برخی رسانه‌های را به تلاش برای سرنگون کردن وی­ نه از طریق برگزاری انتخابات بلکه از طریق به راه انداختن کمپین علیه وی­ متهم کرد.
بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیست، پلیس از هشت، 9 ماه پیش بازرسی‌هایی را مخفیانه در مورد این پرونده انجام می دهد.
به گفته رسانه‌های صهیونیستی سه هفته پیش، بازجویی از حدود 50 شاهد پیشرفت چشمگیری را در تحقیقات موجب شد.
پلیس بر مبنای محتویات پرونده،­ چراغ سبز آویشای ماندلبلیت ­Avishai Mandelblit ­مشاور حقوقی دولت را که نقش دادستان کل را نیز ایفا می کند، برای بازجویی از نخست وزیر دریافت کرد.
ماه نوامبر در پرونده‌ای دیگر، دادستان کل به پلیس دستور داد در مورد ادعای تخلف‌های صورت گرفته از جانب یک فرد نزدیک به نتانیاهو در ماجرای خرید سه زیر دریایی آلمانی توسط اسرائیل تحقیق کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیگر اذعان کرد از آرنو میمران بازرگان فرانسوی که ماه ژوییه به جرم کلاهبرداری 283 میلیون یورویی از مالیات بر کربن به هشت سال زندان محکوم شد، پول دریافت کرده است.
ماه مه، گزارشی منتشر شد که در آن از سفرهای هوایی نتانیاهو و خانواده‌اش در زمانی که او وزیر دارایی بود (2003 تا 2005) انتقاد شده بود.
­

­
 

نظر شما