شناسهٔ خبر: 17125570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویژه برنامه های روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اعلام شد؛

تجمع 10هزار نفری طلاب در سالروز حماسه نهم دی

تهران - ایرنا - رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی با اعلام برنامه های هفتمین سالروز این حماسه انقلابی از تجمع 10 هزار نفری طلاب حوزه های علمیه تهران در مصلای امام خمینی(ره) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا علی محمد نائینی روز سه شنبه در نشست خبری برنامه های بزرگداشت نهم دیماه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: این تجمع صبح پنجشنبه نهم دی ماه با سخنرانی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مصلای امام خمینی(ره) برپا می شود.
وی افزود: امشب مراسمی ویژه در مسجد لولاگر تهران که یکی از اهداف فتنه گران 88 بود، با حضور ائمه جماعات تهران و با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.

** همایش بسیج اساتید و بسیج هنرمندان
نائینی گفت:‌ بسیج اساتید کشور صبح فردا (چهارشنبه) همایش علمی «ایران، آمریکا، تسلیم و مقاومت» را با نگاه بصیرتی و حضور بیش از 400 استاد دانشگاه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می کند.
وی افزود: بسیج هنرمندان کشور نیز جشنواره فرهنگی هنری «آوای وحدت» را در استان سیستان و بلوچستان برگزار می کند.

** خسارت های فتنه در حوزه سلامت بررسی می شود
رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی گفت: جشنواره فرهنگیان با عنوان «همایش میثاق با ولایت و چرایی نهم دی»، همایش بسیج پزشکان با عنوان «تبیین خسارت های فتنه 88 در حوزه سلامت» و همایش بصیرتی بسیج پیشکسوتان به همین مناسب برگزار می شود.
وی افزود: همچنین همایش بصیرتی در حوزه های علمیه استان های قم، خراسان رضوی، شیراز، اصفهان، یزد، تبریز و خوزستان توسط بسیج طلاب کشور برگزار می شود و همایش تخصصی ابعاد حقوقی فتنه 88 توسط بسیج حقوقدانان برگزار خواهد شد.

** کنگره شعر بصیرت
نائینی از برگزاری 30 کنگره «شعر بصیرت، ولایت مداری و نفوذ نا پذیری مردم» در ایام 9 دی توسط شعرای انقلابی و متعهد در تمامی استان ها خبر داد و گفت: گالری عکس با موضوع حماسه نهم دی در تمامی مراکز استان ها و خانه عکاسا ن تا 21 دیماه برپا خواهد بود و قرار است طرح عکاسی صحنه پردازی ویژه حماسه نهم دی فردا رونمایی شود.



** تجلیل از بازیگران و کارگردانان در همایش علمداران بصیرت
نائینی با اشاره به برنامه های صدا و سیما، بسیج کارگری، آموزش و پرورش، مساجد و اماکن متبرکه در سطح کشور گفت:‌ دومین همایش علمداران بصیرت با تجلیل از بازیگران و کارگردانان مطرح کشور در حوزه نهم دی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار می شود.
وی افزود: همایش تجلیل و اعطاء تندیس به 15 فعال هنری و رسانه ای با عنوان علمداران بصیرت در فرهنگسرای بهمن نیز برگزار خواهد شد.
نائینی از اجرای 15 برنامه شاخص هنری در فرهنگسرا های تهران از جمله فرهنگسرای بهمن و انقلاب سخن گفت و افزود: طرح های تبلیغی، پیام های فرهنگی و طرح های گرافیکی در فضای بصری و تبلیغات شهری توسط شهرداری های کلان کشور و سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز انجام می شود.
وی اضافه کرد:‌ گفتمان های بصیرتی در تمام نواحی آموزش و پرورش استان تهران و مراکز آموزش و پرورش سراسر کشور، نمایشگاه عکس فتنه 88 و حضور مردمی نهم دی در بیش از 500 مسجد تهران، ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار و اکران فیلم های برگزیده در شهرها و روستاهای کشور در نیمه دوم دی ماه از دیگر برنامه های بزرگداشت نهم دی است.

** نشست منتظران موعود(عج)
وی با اشاره به برپایی 300 نشست فصلی حوزه های مقاومت بسیج کارمندان با محوریت حماسه نهم دی از برگزاری پنج هزار نشست منتظران موعود (عج) در پایگاه‌های ادارات سراسر کشور خبر داد.
نائینی افزود: نشست توجیهی برای بسیج اساتید حوزه علمیه قم و مراکز استان‌ها با بهره‌گیری از نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، اساتید توانمند و روحانیون فاضل در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برپا می شود.
وی با اشاره به نشست های دانشجویی در سطح دانشگاه های صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه ارومیه، داشگاه تهران، خوارزمی، شاهد، فرهنگیان و دانشگاه های برخی شهرها گفت که این نشست های در قالب کرسی های آزاد اندیشی و جلسات روشنگری برگزار می شود.

** کتاب های ماندگار در حماسه نهم دی
نائینی موضوع انتشار کتب و مقالات و ویژه نامه ها با موضوع روشنگری در خصوص حوادث سال 88 و فتنه ایجاد شده را مهم دانست و فهرستی از کتاب هایی را ذکر کرد که با این موضوع منتشر شده است.
«گزینه شعر مسئله» از علی محمد مؤدب و کاظم رستمی، «دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انقلاب رنگی» به اهتمام الهه خانی‌آرانی، «پوست‌اندازی پرونده انتخابات ریاست جمهوری ایران خرداد 1388» نوشته جهاندار امیری، «روزشمار کودتای سبز» از حسین بابازاده مقدم، «انتخابات منشور» نوشته شبنم نادری و خاطرات فتنه 88 نوشته رحیم مخدومی از کتاب هایی بود که نائینی اشاره کرد.
وی از چاپ کتاب های «زمزم ولایت» با موضوع رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا در میان نیروهای مسلح و خاطرات مسجد لولاگر در حکایت فتنه گران سال 88 سخن گفت و افزود: کتاب چکیده 9 جلدی دایره المعارف فتنه 88 نیز منتشر شده است.
نائینی از انتشار نشریه قبیله هابیل توسط ستاد جبهه فرهنگی انقلاب یزد، نشریه پایان فتنه، پایان فریب و سلسله جزوات تحلیلی بصیرتی از سوی ستاد جبهه فرهنگی انقلاب خراسان رضوی سخن گفت.

** حماسه ماندگار در قاب هنر
رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی گفت: اگر چه صدا و سیما با تولید و پخش برنامه های مختلف در بخش تولید فیلم روشنگری سهمی فراوان دارد اما با تلاش بخش های مختلف در عرصه تولید کلیپ و فیلم نیز تلاش هایی انجام شده است .
وی افزود: فیلم «مستند بازی» با موضوع تحریم‌های آمریکا درباره حماسه 9 دی، مستند «روزهای خرداد» درباره فتنه 88، کلیپ «ایل سربلند» با موضوع استکبارستیزی و مستند عاشورای 88 طی یک سال گذشته تولید شده است.
نائینی اضافه کرد: فیلم نیمه بلند «بعدازظهر» با موضوع درگیر شدن سه زن طلبه به صورت ناخواسته در قضایای 25 خرداد 88، مستند «برادران» با موضوع شهید نوروزی شهید مدافع حرم که در مقابل فتنه گران ایستاد، مستند «جاش و کاک» درباره روایت بسیجی اهل سنت مدافع مرزهای غربی کشور و روایت وی از تأثیر فتنه در مرکز بر امنیت منتشر شده است.
وی همچنین گفت: در بخش تولید موسیقی ، سرود و هنرهای تصویری نیز می توان به موشن گرافیک چهار دقیقه‌ای با عنوان بصیرت و موشن گرافیک 20 دقیقه با موضوع تبعات اقتصادی فتنه 88 اشاره کرد.
رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی افزود: تولید قطعات موسیقی مانند آن روزها، هنگام بصیرت، روز ماندگار و عبور از غبار طی یک سال گذشته با موضوع 9 دی و به تصویر کشیدن اتفاقات عاشورای 88 تولید شده است.
فراهنگ**1003** 1823خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما