شناسهٔ خبر: 1711037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هفته‌نامه ۹ دی | لینک خبر

فعالان اصولگرا مطرح کردند

آغاز ائتلاف راهبردی اصولگرایان از سنتی‌ها و پایداری‌ها تا جامعتین

صاحب‌خبر -

 همایش اصولگرایان تاثیر بسزایی در همگرایی آنها خواهد داشت
حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه جبهه پایداری در همایش وحدت اصولگرایان حضور خواهد داشت گفت: همه اصولگرایان به این همایش دعوت شده‌اند و ما معتقدیم این نشست تاثیر بسزایی در همگرایی خواهد داشت.
سقای بی‌ریا همایش بزرگ اصولگرایان را یک نقطه عطف برای این جریان دانست و درباره تفاوت چنین نشست‌هایی با ساز و کارهای انتخاباتی گفت: آثار این همایش‌ها به عملکرد خود اصولگرایان بستگی دارد و باید راهکارهای علما را به کار ببندند چراکه آیت‌الله مصباح همیشه صحبت‌های تاثیرگذاری داشته‌اند که بسیار موثر بوده است.

 حضور برخی اعضای جامعه مدرسین به نمایندگی از این تشکل در همایش اصولگرایان
حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز  با تأکید بر اینکه همایش «همه با هم» سرآغاز یک وحدت پایدار، فراگیر و عمیق بین اصولگرایی است، اظهار داشت: الحمدالله آیت‌الله مصباح از کسانی هستند که همواره به شعار این همایش یعنی «همه با هم»  تأکید داشته و معتقد است معتقدان به نظام در سلایق مختلف باید با همدلی آنچه مورد نظر خداست را محقق سازند.
حجت‌الاسلام رجبی تصریح کرد: در شرایطی که آیت‌الله مهدوی‌کنی به دلیل بیماری نمی‌توانند نقش فعالی ایفاء کنند، اصولگرایی به لطف خداوند به این نتیجه رسید که حول محورِ مورد تأئید مقام معظم رهبری و شخصی فرهیخته یعنی آیت‌الله مصباح جمع شوند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سخنرانی آیت‌الله مصباح در همایش اصولگرایان را موجب استحکام و وحدت اصولگرایانی که دل در گرو منویات رهبری دارند دانست و خاطرنشان کرد: خدای جبهه و جنگ در اینجا هم حضور دارد و امیدواریم همانطور که بر دشمن غلبه کردیم بر مشکلات نیز فائق آییم. وی در خصوص حضور اعضای جامعه مدرسین در همایش روز شنبه گفت: اعضای جامعه مدرسین در همایش‌های عمومی خارج از قم شرکت نمی‌کنند چرا که اکثر آنها اساتید درس خارج از حوزه هستند ولی با این حال وحدت اصولگرایان و خطی مشی اتخاذ شده را قبول دارند. حجت‌الاسلام رجبی در عین حال تأکید کرد: احتمالاً برخی از اعضای جامعه مدرسین به نمایندگی از این تشکل در همایش روز شنبه حضور خواهند داشت.
 همگرایی و وحدت؛ شعار اصلی همایش اصولگرایان
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام تقوی میزبان همایش اصولگرایی نیز با تاکید بر اینکه این همایش براساس تشکیل جلسات همگرایی میان اصولگرایان شکل گرفته است، گفت: هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی، تنها ایجاد وحدت و همگرایی بین اصولگرایان است. عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: تاکید بر همگرایی و وحدت، شعار اصلی همایش اصولگرایان در نوزدهم مهر ماه خواهد بود. وی با اشاره به همایش سراسری وحدت اصولگرایان که قرار است شنبه هفته آتی از ساعت 15 با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شود، گفت: ما از همه گروه‌های اصولگرا و ارزشی به صورت عمومی دعوت‌ کرده‌ایم و می‌کنیم که در این همایش شرکت و حمایت خود را از همگرایی اصولگرایان اعلام کنند. وی با بیان اینکه، همایش سراسری وحدت اصولگرایان به سمع حضرت آیت‌الله محمد یزدی نیز رسیده است، تاکید کرد: همگرایی اصولگرایان مورد حمایت آیت‌الله یزدی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است؛ آیت‌الله یزدی و آیت‌‌الله مصباح هر دو بر وحدت نیروهای ارزشی و انقلابی تاکید دارند و در همین مسیر نیز عمل می‌کنند. تقوی درباره موضوع سخنرانی آیت‌الله مصباح و دستور نشست شنبه نیز گفت: ابتدا، بنده از روند وحدت اصولگرایان گزراشی خدمت حاضرین و آیت‌الله مصباح ارائه خواهم کرد و سپس ایشان سخنرانی خواهد کرد؛ ما نمی‌دانیم ایشان چه موضوعی را برای سخنرانی روز شنبه در نظر دارند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: حضور گروه‌های اصولگرا در همایش روز شنبه، بر اساس دعوت‌نامه نبوده و نیست؛ بلکه اصولگرایان و همه کسانی که مسیر و روند وحدت را قبول دارند، خودشان به این همایش تشریف می‌آورند.
تقوی درباره حضور نمایندگانی از جامعه مدرسین در همایش روز شنبه نیز خاطر نشان کرد: قدم نمایندگان اعضای جامعه مدرسین به روی چشم ماست؛ طبق مصوبه روز گذشته جامعه روحانیت مبارز نیز، قرار است اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز به نشانه حمایت از روند وحدت اصولگرایی در این همایش شرکت کنند.

نظر شما