شناسهٔ خبر: 1708970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

همايش بزرگ همگرايي اصولگرايان برگزار شد

همه در يك مدار؛ وحدت

صاحب‌خبر -

همايش بزرگ همگرايي اصولگرايان روز گذشته در لانه جاسوسي در حالي برگزار شد كه رقيب تلاش بسياري انجام داد تا نشان دهد اصولگرايان از اختلاف فاحشي برخوردارند.
اصلاح طلبان كه در پيچ و خم ماهيت وجودي خود مانده‌اند و نمي‌دانند با رفتارهايي كه در جريان فتنه ۸۸ به وجود آورده‌اند چه كنند، اكنون با همايش بزرگ همگرايي اصولگرايان خود را يك گام ديگر تا فراموشي كامل از ياد مردم مي‌بينند اما همچنان تلاش دارند تا خود را به عنوان يك طيف سياسي در صحنه نشان دهند.
اصلاح طلبان كه حتي اشتباه محاسباتي‌شان اكنون پر رنگ تر شده و در زمينه تعامل با آمريكا و گفت و‌گوهاي هسته‌اي تحليل‌هاي نادرستي ارائه مي‌دهند، با اين اتفاقات و رفتارهاي سياسي اشتباه خود هر چه بيشتر مردم را از خود دورتر مي‌سازند اما اصولگرايان با رفتاري منطقي و معقول‌تر توانستند به همه تخريب‌هايي كه از سوي اصلاح طلبان عليه آنها مي‌شود خود را در عرصه سياسي كشور بالاتر بكشند.
به نظر مي‌رسد كه همايش اصولگرايان باعث احساس خطر اصلاح طلبان شده است چون مجيد محتشمي سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با انتقاد از عدم وحدت میان اصلاح‌طلبان گفت: کماکان شاهد برگزاری همایشی تحت عنوان ایجاد جبهه واحد اصلاح‌طلبی میان همه گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب هستیم که متاسفانه فعلاً شرایط آن از سوی اصلاح‌طلبان فراهم نشده است.
محتشمی افزود: با وجود این تلاش‌ها شاهد هستیم که هنوز هیچ اتفاق و اظهارنظر اولیه‌ای صورت نگرفته است؛ شاید احزاب اصولگرا به تأسی از طرح ابتکاری اصلاح طلبان در مدت کوتاه چند ماهه گذشته موفق شدند این اتفاق نظر و اتحاد دیدگاه را در بین خود فراهم کنند که محصول آن همایشی است که تحت عنوان ایجاد اتحاد میان اصولگرایان ديروز برگزار ‌شد.
روز گذشته همايش از ساعت ۳ بعد از ظهر آغاز شد و در آن چند تن از شخصيت‌ها و چهره‌هاي اصولگرا سخنراني كردند.نخست حجت الاسلام والمسلمين تقوي عضو جامعه روحانیت مبارز سخنراني كرد و سپس آيت الله مصباح يزدي به سخن پرداخت.
سیدرضا تقوی در سخنان خود ضمن تبریک عید غدیرخم، گفت: جفاست که این مجلس تشکیل شود و از صاحب غدیر سخن نیاید، زیرا غدیر یک برکه نیست، بلکه یک دریای مواج و عمیق است. غدیر یک فرهنگ است که باید در طول تاریخ جامعه بشری را بسازد.
عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه پیام دیگر غدیر این است که دین با ولایت کامل می‌شود، گفت: نعمت با ولایت تمام می‌شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور شایسته‌سالاری را از دیگر درس‌های غدیر عنوان کرد و گفت: غدیر بر محور شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: وحدت اصول‌گرایان را دنبال می‌کنیم و از همه کسانی که در جلسات ما شرکت کردند و چه آنهایی که شرکت نکردند، اما کار ما را تایید کردند، تشکر می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: اين جلسه چهارمین جلسه همگرایی اصول‌گرایان در تهران است. سه جلسه اخیر با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله جنتی برگزار شد و امروز(ديروز) از راهنمایی‌های آیت‌الله مصباح‌یزدی استفاده کرديم.
حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: ما برای دغدغه رهبری که فرمودند نیروهای مومن نباید به اسم اعتدال کنار زده شوند، کار خود را با جدیت ادامه دادیم. ما به دنبال نشاط اجتماعی جامعه هستیم و این هم به دولت و هم به همه خدمت‌گزاران انقلاب کمک می‌کند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: گزارش‌های جلسات خود را فقط به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین و شخص آیت‌الله مصباح‌یزدی که از اعضای برجسته جامعه مدرسین هستند، ارائه می‌دهیم. وی اظهار داشت: پشت پرده با هیچ‌کس نبسته‌ایم و خود را مقلدان حقیقی رهبری می‌دانیم و می‌خواهیم اندیشه و مواضع روشن رهبری را به سهم خود تبلیغ کنیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی: اصول‌گرا کسی است که تا پای جان پای ولایت‌فقیه بماند
در ادامه همايش آيت الله مصباح يزدي رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) گفت: اصول‌گرا کسی است که تا پای جان پای ولایت‌فقیه بماند.
وي افزود: حرکت‌هایی که در طول تاریخ انجام گرفته و در سرنوشت انسان‌ها مفید و یا نامطلوب بوده به دو دسته قابل تقسیم است. دسته اول کسانی که در اهداف و روش‌هایشان مصالح معنوی و دغدغه معنویت نداشتند. حرکت‌های سکولاریستی از این دسته بوده است.
رئيس موسسه آموزشي امام خميني با اشاره به اینکه حرکت‌های اجتماعی سه مقدمه دارد تا حرکت انجام بگیرد، افزود: بینش‌ها نشانه‌های حرکت هستند و قطعا صاحبان حرکت بینش‌ها و نگاه‌های مختلف به جهان هستی دارند. این بینش‌ها گاهی آگاهانه هست و گاهی ناآگاهانه بوده و این یک دسته از مقدمه است. آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: توجه به ارزش‌ها و خوب و بدها مقدمه دوم یک حرکت اجتماعی است.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) تاکید کرد: انسان در انتخاب باید خودش بخواهد، حتی در معجزه‌ پیامبران اجبار برای پذیرش نبود بلکه تعقل، انسان را به سمت پذیرش حرکت می‌داد.
آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌دانند خدا حق است، اما به خاطر هدف خود دلبستگی به چیزهایی دارند که به خاطر آن زیر عیسی(ع) می‌زنند، البته همه این‌گونه نیستند و برخی اختلافات به خاطر جهل است. وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به خاطر جهل حق را نفهمیدند و قدرت تشخیص خود را از دست می‌دهند، گفت: بعضی اختلافات عکس این است. قرآن در آیات متعدد می‌فرماید اختلافات در دین عامداً بوده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برخی برای برتری‌طلبی و موقعیت برتر دنبال اختلاف هستند که قرآن نیز به آن اشاره کرده و این برای تسلط بر دیگران است. این جریان در طول تاریخ همواره تکرار شده است.
آیت‌الله مصباح‌یزدی تاکید کرد: تحولاتی در برخی افراد رخ داد که برای خودشان هم باور کردنی نبود، البته برای ما هم ممکن است و باید نگران آینده باشیم. در زمان ما و از دوره مشروطیت تا به حال نیز تحولاتی بوده که من شخصا شاهد بودم.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ما ادعایمان و تصورمان این است که اینها کسانی هستند که می‌خواهند خودشان را از سقوط و نوسانات زشت به دور نگه دارند. برای این کار باید توجه به اصول فکری ذهنی و روشی داشته باشیم که در این صورت ۹۹ درصد مصونیت تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه جامعه ما دو گروه اصول‌گرا و غیراصول‌گراست، گفت: اصول‌گرا کسی است که تا پای جان پای ولایت‌فقیه بماند. اینکه فرضا کمک کردی که ایشان به حقش برسد منت چه می‌گذاری؟ آیا آنهایی که با پیامبر(ص) بیعت کردند حق پیامبری را به او دادند و یا اینکه افتخار کنند که پیامبر را شناختند.

آیت‌الله موحدی کرمانی:علاوه بر جامعتین مؤسسه امام خمینی هم در تصمیمات اصولگرایان سهیم است
آیت‌الله موحدی کرمانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نيز در حاشیه همایش در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر جامعتین، مؤسسه امام خمینی (ره) هم در تصمیمات اصولگرایان سهیم هستند و جامعتین همراه با آیت‌الله مصباح‌یزدی خواهد بود. 

حدادعادل:افراد فعال در فتنه ۸۸ خط قرمزند
غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری این همایش می‌تواند مقدمه خوبی برای رسیدن به وحدت برای اصولگرایان باشد، گفت: امیدوار هستیم راه و روش رسیدن به وحدت را با مشورت و همگرایی دریابیم.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است شما برای انتخابات مجلس به وحدت برسید در حالی که در انتخابات ریاست جمهوری نتوانستید به این هدف خود دست یابید، گفت: به هر حال این ۲ انتخابات متفاوت است. در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر انتخاب می‌شود اما در انتخابات مجلس چون تعداد نامزدها بیشتر است، زمینه برای وحدت نیز بیشتر فراهم است. وی در خصوص تحرکات اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس نیز گفت: از نظر ما کسانی که در فتنه ۸۸ فعال بودند، خط قرمز هستند، اما همه کسانی که اصول انقلاب را قبول دارند و به قانون پایبندند، می‌توانند در این انتخابات شرکت و رقابت کنند.

نظر شما