شناسهٔ خبر: 1708704 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

در همايش همگرايي اصول‌گرايان مطرح شد آيت‌الله مصباح: اصولگرا كسي است كه تا پاي جان براي ولايت فقيه مي‌ايستد

صاحب‌خبر -
آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام‌خميني(ره) در نشست همگرايي اصولگرايان كه ديروز در مجتمع فرهنگي 13 آبان با حضور اكثر اصول‌گرايان برگزار شد،گفت: در زمان ما يعني از زمان دوران مشروطيت تا به حال تحولات زيادي اتفاق افتاده كه من شاهد آن بوده‌ام و برخي از اشخاص در برخي از جاها شخصا حضور جدي و فعال داشتند و تصور من اين است كه افرادي كه در اينجا جمع شدند، مي‌خواهند خودشان را از اين انحراف‌ها، سقوط‌ها و نوسانات زشت حفظ كنند و اگر مي‌خواهند اينگونه باشد، بايد اصول فكري، ارزشي و روشي را رعايت كنند.
به گزارش خبرگزاري تسنيم،وي افزود:اگر بنا داريم اين اصول را دقيقا رعايت كنيم، 99 درصد مصونيت ما تضمين است اما اگر از ابتدا زير حرف‌مان بزنيم و بگوييم امروز دوستان ما اينجوري مي‌پسندند و بايد اينگونه رفتار كنيم، فردا طور ديگري رفتار كنيم، معنايش اين است كه طبق ادبيات روز، جامعه ما دو گروه است؛ اصولگرا و غير اصولگرا.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام‌خميني(ره) ادامه داد: اصولگرا يعني كساني كه سه دسته اصول را قبول و باور مي‌كند و اگر گفت ولايت فقيه را قبول داريم، آن را با جان و دل مي‌گويد و تا پاي جان براي آن مي‌ايستد اما امروز برخي مي‌گويند آقا ما حالا يك چيزي گفتيم و مي‌گويند ما خودمان آقا را به اينجا رسانديم آيا مطيع او شويم؟
آيت‌الله مصباح تاكيد كرد: پس ادعاي ولايت فقيهي ما كجا رفت؟ حالا كه شما كمك كرديد فردي به حقش برسد، آيا شما سر او منت مي‌گذاريد؛ آنهايي كه با پيامبر بيعت كردند، پيامبر را پيامبر كردند و آيا آنهايي كه با علي بيعت كردند، آنها علي را علي كردند؟ آنها بايد افتخار كنند كه علي(ع) را شناختند و ما بايد خدا را شاكر باشيم كه كسي را به ما شناساند كه كسي زير آسمان و روي زمين شايسته‌تر از او براي اين مقام سراغ نداريم.
وي گفت: ما قدر اين را نعمت خدا مي‌دانيم كه اين شناخت را به ما داد و عهد مي‌بنديم كه تا پاي جان اطاعت كنيم، چون شعاعي از ولايتي است كه در روز غدير داده شد. امام خميني(ره) فرمودند ولايت فقيه ادامه ولايت رسول‌الله(ص) است. ولي مي‌بينيم همه اينجور نيستند البته همه كافر و ضدانقلاب نيستند بلكه ايمانشان ضعف دارد همان ضعفي كه بنده هم دارم و گناه مي‌كنم و در مسائل اجتماعي هم گناهي را مرتكب مي‌شوم.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام‌خميني(ره) گفت: كسي ممكن است بگويد من رئيس باشم، ولي ضررش به 70 ميليون مسلمان برسد، مهم نيست؛ هدف اينگونه اجتماعات اين است كه بينش آگاهانه نسبت به اصول بينشي و باور آگاهانه نسبت به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي و اعتقاد به روش‌هاي امام و جانشين امام براساس كتاب و سنت را تقويت كنيم و باور كنيد كه راه صحيح همين است و بايد اين بصيرت را پيدا كنيم.
آيت‌الله مصباح يزدي در پايان تأكيد كرد: راه همين است و ديگران هر جا كوتاه آمدند، همانجا اشتباه كردند و دنيا و آخرت خود را از دست دادند لذا اگر مي‌خواهيم اينگونه نشويم، بايد اصول را بشناسيم و به آن عمل كرده و در عمل پايبند به آن باشيم.
همچنين غلامعلي حدادعادل نماينده مردم تهران و رئيس فراكسيون اصولگريان مجلس شوراي اسلامي در حاشيه همايش همگرايي اصولگرايان در جمع خبرنگاران با بيان اينكه برگزاري اين همايش مي‌تواند مقدمه خوبي براي رسيدن به وحدت براي اصولگرايان باشد، گفت: اميدوار هستيم راه و روش رسيدن به وحدت را با مشورت و همگرايي دريابيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه چگونه ممكن است شما براي انتخابات مجلس به وحدت برسيد در حالي كه در انتخابات رياست جمهوري نتوانستيد به اين هدف خود دست يابيد، گفت: به هر حال اين 2 انتخابات متفاوت هستند. در انتخابات رياست جمهوري يك نفر انتخاب مي‌شود اما در انتخابات مجلس چون تعداد نامزدها بيشتر است، زمينه براي وحدت نيز بيشتر فراهم است.
حدادعادل با اظهار اميدواري براي رسيدن به وحدت براي انتخابات مجلس گفت: اميدواريم همانگونه كه در دوره‌هاي گذشته اصولگرايان به وحدت رسيدند براي انتخابات مجلس نيز به وحدت برسند.
نماينده مردم تهران در پاسخ به سوالي درباره ارائه ليست واحد از سوي اصولگرايان براي انتخابات مجلس گفت: فعلا زود است در اين باره صحبت كنيم البته اين كمال مطلوب است ولي با توجه به فاصله زيادي كه تا انتخابات داريم، صحبت از فهرست واحد كمي شتاب‌زده است و بايد سازوكارهاي رسيدن به وحدت را مدنظر قرار دهيم.
وي در خصوص تحركات اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس نيز گفت: همه كساني كه اصول انقلاب را قبول دارند و به قانون پايبندند، مي‌توانند در اين انتخابات شركت و رقابت كنند.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مي‌گفت چرا اصولگرايان به انتخابات زودهنگام دامن مي‌زنند، گفت: اين همايش، انتخاباتي نبود و اينكه برخي خبرنگاران سوالات انتخاباتي مي‌كنند، دليل بر انتخاباتي بودن اين همايش نيست؛ امروز ما جشن غدير برگزار كرديم و دور هم جمع شديم تا از نقطه نظرات حضرت آيت‌الله مصباح بهره‌مند شويم.
در اين همايش كه به دعوت جبهه پايداري برگزار شد، عناصر اصلي اصولگرايي همچون رئيس مجلس، شهردار تهران، دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام و... حضور نداشتند.

نظر شما