شناسهٔ خبر: 1707111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برگزاری همایش بزرگ اصولگرایان با حضور شخصیت‌های برجسته اصولگرا

همایش همگرایی اصولگرایان عصر دیروز با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و حضور شخصیت های برجسته اصولگرا برگزار شد .

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری ها آیت الله مصباح یزدی در این همایش با بیان این که اگر بنا را بر رعایت اصول گذاشتیم از سقوط مصون می مانیم گفت : اما اگر امروز یک حرف زدیم و فردا گفتیم حالا که دوستان سلیقه‌شان عوض شده طور دیگری رفتار می‌کنیم درست نیست.
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام‌خمینی(ره) در نشست همگرایی اصولگرایان که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان با حضور اکثر اصول‌گرایان برگزار شد ، ضمن گرامیداشت یاد امام، یادگارش و شهدای انقلاب به منشا اختلافات پرداخته و با اشاره به این که برخی از اختلاف‌ها از جهل نشأت می‌گیرد یادآور شد : این یک جور اختلاف است که در تشخیص ظاهر می‌شود ولی برخی اختلافات این‌گونه نیست؛ قرآن در آیات متعددی می فرماید اختلاف در دین همیشه عامدانه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام این نوسانات از افراد مختلف دیده می‌شود افزود: در زمان پس از انقلاب خودمان افرادی را دیده‌ایم که چه تحولاتی برای آنها روی داد؛ تحولاتی که به نظر من اگر از خود آنها سوال می کردیم باور نمی‌کردند که چنین اتفاقی برایشان روی دهد اما این اتفاق افتاد.
آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به حاضرین در این نشست گفت: برای بنده و شما نیز امکان این تحولات وجود دارد و ما از این قاعده مستثنی نیستیم و ما نیز باید نگران باشیم که پول، دنیا، ذخیره بانک‌های خارجی و زمین‌های در اختیار ما مانع از انجام وظیفه شود و این امتحان برای همه ما است.
در صورت رعایت اصول از سقوط
مصون می مانیم
وی ادامه داد: تصور مان این است که جمع حاضر افرادی هستند که می‌خواهند خود را از این سقوط‌ها حفظ کنند، اگر می‌خواهند این‌طور باشد شرطش این است که اصول بینشی، ارزشی و روشی داشته باشند.
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر بنا را بر رعایت اصول گذاشتیم 99 درصد از سقوط مصون می‌شویم، اظهار داشت: اما اگر امروز یک حرف زدیم و فردا گفتیم حالا که دوستان سلیقه‌شان عوض شده طور دیگری رفتار می‌کنیم درست نیست.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شاخصه‌های افراد جامعه در اصولگرا بودن و غیر اصولگرا بودن تصریح کرد: اصولگرا یعنی کسانی که ارزش‌ها را قبول کرده‌اند و حاضرند بر آنها پایداری کنند.
وی ادامه داد : اصولگرا کسی است که تا پای جان پای ولایت‌فقیه بماند. اینکه فرضا کمک کردی که ایشان به حقش برسد منت چه می‌گذاری؟ آیا آنهایی که با پیامبر(ص) بیعت کردند حق پیامبری را به او دادند و یا اینکه افتخار کنند که پیامبر را شناختند.
آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که برای این مقام خدا کسی را به ما شناساند که شایسته‌تر از او هیچ‌کس برای این مقام زیر این آسمان نبود. دیگران هرجا کوتاه آمدند همان‌جا اشتباه کردند. هم دنیا را از دست دادند و هم آخرت را و اگر می‌خواهیم ما این‌گونه نشویم، باید اصول را بشناسیم.
وی همچنین اظهار داشت با خدا عهد می بندیم که از ایشان تبعیت کنیم زیرا آن را شعاعی از ولایت غدیر می‌دانیم.
آیت‌الله مصباح یزدی همچنین هدف از این اجتماعات را به دست آوردن بینش آگاهانه، باور آگاهانه نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و اعتماد به روش امام و جانشین امام دانست و افزود: دیگران هر جا کوتاه آمدند همان جا اشتباه کردند و هم دنیای خود را از دست دادند و هم آخرت‌شان را از دست دادند.
به جامعتین و آیت‌الله مصباح گزارش می‌دهیم
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نیز در این همایش با تأکید بر اینکه ما به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری راه افتاده‌ایم، گفت: هدف ما این است که همه سلیقه‌های مختلف اصولگرایی را کنار یکدیگر جمع کنیم.
وی خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این جلسه چهارم همگرایی اصولگرایان است و از صحبت‌های شما استفاده می‌کنیم و از حضرتعالی تقاضا می‌کنیم که این‌گونه حرکات متصل به ولایت را که همیشه کمک کرده‌اید این بار هم این حرکت را کمک کنید.
عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما به دنبال دغدغه حضرت آقا راه افتاده‌ایم؛ زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و ولایی را کنار بزنند، ما قصد کردیم نشاط عمومی به وجود بیاوریم و این جریان به این نیروها کمک کرد.
وی با انتقاد از برخی افراد که می‌گویند این جلسات را با چه کسی بسته‌اید، گفت: این جلسات پشت و رو ندارد و اگر بخواهیم گزارشی بدهیم این گزارش به جامعتین ارائه خواهد شد و همچنین خدمت آیت‌الله مصباح خواهد رسید.
آیت‌الله مصباح هم در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور دارد
در حاشیه این مراسم آیت الله موحدی کرمانی عضو جامعه روحانیت مبارز در مصاحبه با خبرنگاران گفت : علاوه بر جامعتین، آیت‌الله مصباح نیز در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور خواهد داشت.
وی درباره همایش دیروز اظهار داشت: علاوه بر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین، مرکز آموزشی امام خمینی (ره) و شخص آیت‌الله مصباح نیز در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور دارد.
غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در حاشیه این مراسم با تأکید بر اینکه رسیدن به لیست واحد اصولگرایان کمال مطلوب است، گفت: ارزیابی‌ام از همایش همگرایی، مثبت است.
وی درباره اینکه برخی این همایش را در ارائه لیست واحد موثر می‌دانند، گفت: صحبت از فهرست واحد هنوز زود است اما این موضوع یک کمال مطلوب است.
علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه باید به سمت همگرایی و وحدت برویم و از گذشته درس بگیریم، گفت: هرکجا تفرقه داشتیم، دیگران بهره برده‌اند و استفاده‌های خودشان را کرده‌اند.
حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حاشیه نشست همگرایی اصولگرایان در مصاحبه با خبرنگاران گفت : ساز و کار وحدت میان اصولگرایان جای بحث دارد اما محوریت روحانیت و فراگیری آن نقش اساسی در همگرایی میان اصولگرایان دارد.
کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم نیز گفت : روحانیت در همگرایی اصولگرایان جای خود را دارد و جامعتین پرچمدار وحدت میان اصولگرایان است.
روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای اینکه باز اختلاف ایجاد نشود تأکید می‌کنم اشخاص نباید محور واقع شوند بلکه اصول مد نظر رهبری و اصولی که سازمان اصولگرایان را تشکیل می‌دهد باید به دقت مشخص شوند.
مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت ادامه یافتن نشست‌های همگرایی بین اصولگرایان گفت: برخی‌ها با انداختن اختلاف در بین اصولگرایان نمی‌توانند ناکارآمدی خود را پنهان کنند.
وی گفت: امیدواریم قدم‌های مؤثرتری برداشته شود و وحدت بین اصولگرایان از اختلافات بین آنها بیشتر است.
سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد نیز پس از برگزاری اولین نشست همگرایی اصولگرایان اظهار داشت: امیدواریم شاهد قدم‌های بعدی برای همگرایی اصولگرایان باشیم.
وی درباره کیفیت و نتایج اولین همایش همگرایی اصولگرایان گفت:‌ این همایش همایش بسیار خوبی بود و می‌تواند نقش مهمی در وحدت و همگرایی اصولگرایان داشته باشد.
گفتنی است همایش همگرایی اصولگرایان عصر دیروز با حضور شخصیت‌هایی چون آیات مصباح یزدی، موحدی کرمانی و آقایان حداد عادل، سعید جلیلی، محمدنبی حبیبی و برخی دیگر از اصولگرایان برگزار شد.
در این مراسم سعید حدادیان به مناسبت عید سعید غدیر خم به مدیحه سرایی پرداخت.

نظر شما