شناسهٔ خبر: 17049926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

صنعت گردشگری در لرستان باید به عنوان یکی از اولویت های توسعه اقتصادی مورد توجه باشد

لرستان سرزمین فرهنگ و تمدن، آبشارها و پل های تاریخی است که صنعت گردشگری در این استان باید به عنوان یکی از اولویت های توسعه اقتصادی مورد توجه باشد.

صاحب‌خبر -

معاون امور عمرانی استانداری لرستان: لرستان سرزمین فرهنگ و تمدن، آبشار‌ها و پل‌های تاریخی است که صنعت گردشگری در این استان باید به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه اقتصادی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مجید کیان پورˈ در نخستین همایش گردشگری سلامت و توسعه استان که در تالار اجتماعات بیمارستان شفا خرم آباد برگزار شد، افزود: ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رونق صنعت گردشگری، نقش مهمی در رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در استان دارد.

کیان‌پور با اشاره به ظرفیت مناسب گردشگری و جاذبه‌های بیشمار تفریحی و توریستی استان لرستان، گفت: لرستان سرزمین فرهنگ و تمدن، آبشار‌ها و پل‌های تاریخی است که صنعت گردشگری در این استان باید به عنوان یکی از اولویت‌های توسعه اقتصادی مورد توجه باشد.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: وجود ۳۶ منطقه نمونه گردشگری در این استان شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذار در حوزه صنعت گردشگری با هدف توسعه اقتصادی این صنعت فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: صنعت گردشگری دارای بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی است که گردشگری سلامت و پزشکی یکی از بخش‌های مهم و قابل توجه این صنعت است.

وی اظهار داشت: گردشگری درمانی و سلامت در کشورهای توسعه یافته، یکی از منابع اصلی و مهم درآمدزایی و رونق اقتصادی محسوب می‌شود.

کیان‌پور با اشاره به ظرفیت بالا و تنوع جاذبه‌های گردشگری کشور به ویژه لرستان، تصریح کرد: دراین میان سهم ایران و استان لرستان از گردشگری سلامت و درمانی، بسیار ناچیز است.

وی گفت: براساس برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور، صنعت گردشگری به عنوان یک اولویت، می‌بایست نقش قابل توجهی در رشد و توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تامین و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب رفاهی و خدماتی در صنعت گردشگری، افزود: جذب گردشگر و توسعه و رونق این صنعت مهم اقتصادی، نیازمند تامین و ایجاد تاسیسات و زیرساخت‌های مناسب اقامتی، خدماتی و رفاهی است.

معاون عمرانی استانداری لرستان اظهار داشت: تعداد گردشگران بخش درمانی ورودی به ایران در سال ۸۴ حدود ۱۷ هزار نفر بوده که این رقم در سال‌های اخیر به ۱۵۰ هزار نفر در سال رسیده است.

وی با اشاره به موقعیت ویژه اقلیمی و آب و هوایی ایران، گفت: زمینه و امکان جذب گردشگر متناسب با ظرفیت‌های موجود در ایران اسلامی بسیار بالا و قابل توجه است که تحقق آن مستلزم ایجاد امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز است.

وی گفت: توانمندی پزشکان و رشد و پیشرفت علم پزشکی در کشور یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه و ونق گردشگری سلامت در ایران محسوب می‌شود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی شفا نیز در این همایش گفت: این همایش با هدف معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری سلامت برگزار شده است.

دکتر روح اله فکوری افزود: فراهم کردن زمینه مناسب توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت، نقش مهم و مورثی در رشد و توسعه اقتصادی لرستان دارد.

نظر شما