شناسهٔ خبر: 1704636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همایش سراسری غدیر گامی جدی برای وحدت اصولگرایان/حضور پررنگ طیف های مختلف اصولگرایی

صاحب‌خبر -
همایش سراسری اصولگرایان عصر امروز با دعوت و اعلام حضور طیف های مختلف اصولگرایی و با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی برگزار می شود.


به گزارش جماران به نقل از مهر،همایش سراسری اصولگریان در حالی عصر امروز شنبه با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی برگزار می شود که در فاصله گذشت چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری، جلسات مشترک اصولگرایی با تاکید بر سازوکار وحدت میان اصولگریان با هدایت حجت الاسلام تقوی و با حضور برخی چهره ها و طیف های اصولگرایی آغاز شده است.


در این جلسات نمایندگانی از برخی احزاب اصولگرا مانند موتلفه اسلامی،جامعه روحانیت مبارز و برخی وزاری دولت نهم و دهم حضور پیدا کرده اند. اگرچه تاکنون در این جلسات برخی دیگر از طیف های اصولگرا از جمله جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، رهپویان و جبهه پایداری حضور نداشته اند. اما گروههای متعدد اصولگرا اعلام کرده اند در اجلاس امروز که با نام جشن ولایت و به مناسبت عید غدیر با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی برگزار می شود، حضور خواهند یافت. از این رو همایش امروز را باید نقطه عطف و گامی جدی در همگرایی اصولگرایان تلقی نمود. 


همایش وحدت اصولگرایی مقدمه رسیدن به وحدت بین طیف های اصولگراست


مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وعضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به برگزاری همایش وحدت اصولگرایی به خبرنگار مهر گفت: پیش بینی می کنیم همه گروه ها و طیف های اصولگرایی در این نشست که روز شنبه در لانه جاسوسی برگزار می شود کنار هم جمع شده و حضور داشته باشند.


وی افزود: تردیدی نیست که این همایش نتایج خوبی در شکل گیری وحدت اصولگرایان خواهد داشت.


آقاتهرانی ادامه داد: اینکه همه ما بزرگان را قبول داریم و حرمت آنها را نگه می داریم باعث می شود که موجب وحدت فکری بین طیف های مختلف اصولگرایی شده و اگر اختلاف سلایقی هم وجود داشته باشد آرام آرام رفع می شود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این جلسه علاوه براینکه برای رسیدن به وحدت اصولگرایان برگزار می شود بلکه خود مقدمه ای برای جلسات بعدی بین طیف های مختلف اصولگرا خواهد بود.


رسیدن به وحدت را نباید منحصر به برگزاری همایش کرد


 در همین حال حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز درباره برگزاری همایش سراسری اصولگرایان معتقد است: همایش اصولگرایان به منظور هم گرایی و دست یابی به وحدت بیشتر میان گروه های اصولگرا برگزار می شود.


نماینده مردم تهران در گفتگو با مهر ادامه داد: دست یابی به وحدت را نباید به این راهکار منحصر کرد ولی این همایش می تواند یکی از راهکارهایی باشد که وحدت میان اصولگرایان را افزایش می دهد.


وی گفت: روش وحدت میان اصولگرایان با ایجاد یک کمیته برای استفاده از حضور احزاب اصولگرا توسط بزرگان اصولگرا در حال تدبیر است و سر جای خود باقی است، این طور نیست روش های اصلی بریا وحدت کنار گذاشته شده باشد و این همایش ها برگزار شود


همه اصولگرایان امروز به دنبال وحدت هستند


محمد سلیمانی دیگر نماینده تهران هم در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری همایش اصولگرایان گفت: همه اصولگرایان امروز به دنبال وحدت هستند تا بتوانند نقش مهمتری را در جامعه بازی کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز از یک سو خطرات مهمی در منطقه ایران را تهدید می کند و از سوی دیگر بعضی از فتنه گران در پست های مهم قرار گرفته اند بنابر این ضرورت وحدت میان اصولگرایان نمایان است.


وی با تاکید بر لزوم اتخاذ ساز و کار روشن برای وحدت میان اصولگرایان گفت: احزاب اصولگرا هم باید برای دست یابی به وحدت خواسته های خود را تعدیل کرده و با هم تعامل کنند.


عضو جبهه پایداری گفت: اصولگرایان باید وحدت کنند زیرا باید نظام در خط امام و رهبری بماند و نیرو های نظام متفرق نشوند و حول محور ولایت سازماندهی شوند.


 وی تاکید کرد: ما باید اصول را محور قرار دهیم و در بحث های انتخاباتی به جای اینکه به سهمیه خواهی بپردازیم شایسته سالاری را با شاخص های تجربه، سوابق و توانمندی مدیریتی مد نظر قرار دهیم.


سلیمانی گفت: باید بر اساس منشور اصولگرایی شاخص هایی تعیین شود و بر اساس آن شاخص ها فهرست اصولگرایی بسته شود و افرادی که مورد اعتماد همه اصولگرایان هستند انتخاب شوند.


ضرورت وحدت بین اصولگرایان امری روشن و حتمی است


محمدصالح جوکار، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت شکل گیری وحدت بین طیف های اصولگرایی به مهر گفت: ضرورت وحدت بین اصولگرایان امری روشن و حتمی است و اینکه بزرگان، ریش سفیدان و متفکران اصولگرا در یک جلسه مشترک با ارائه راهکار و راهنمایی بتوانند نقطه وصلی برای گروه های اصولگرا شده و نقطه نظرات را در اصول و مبانی مشترک مدنظر قرار دهند، امری مناسب و مبارک است.


وی ابراز امیدواری کرد همایش وحدت اصولگرایان که روز شنبه در لانه جاسوسی برگزار می شود در راستای تحقق اهداف اصولگرایان که همان اهداف کلی و اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران است محقق شود.


عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: در این همایش بزرگان اصولگرا بیشتر بر روی نقاط اشتراک متمرکز شوند که این نقاط اشتراکی از حیث فراوانی می تواند همه اختلاف سلایق را تحت پوشش قرار دهد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر اشتراکات اصولگرایی به عنوان یک مانیفست و اساسنامه در نظر گرفته شود جلسات برای رسیدن به وحدت تداوم پیدا کرده و آنچه حاصل خواهد شد عزت و شکوهی است که بدون شک بیانگر وحدت آحاد جامعه و مردم خواهد بود.


همیشه وحدت حول ارزش‌های انقلاب اسلامی خوب بوده است


 آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد  نیز با بیان اینکه وحدت و نزدیک شدن طیف های مختلف اصولگرا به هم می‌تواند موجب هم افزایی بیشتر شود ادامه داد: همیشه وحدت حول ارزش‌های انقلاب اسلامی خوب بوده و اقدام طیف‌های اصولگرا برای برگزاری همایش به منظور دستیابی به وحدت امر مبارکی است که امیدواریم در جهت تقویت حاکمیت دینی، اصول و ارزش‌های انقلاب، عدالت و درست کاری باشد که نفع آن به کشور و مردم برسد.


آقامحمدی با اشاره به اینکه محتمل است در ادامه برگزاری چنین همایش‌هایی برخی افراد سهم خواهی کنند گفت: باید مراقبت کرد و از همین ابتدای مسیر طوری جهت گیری نمود که سهم خواهی‌های شخصی مانع وحدت نشده و همه برای دفاع از نظام اسلامی و پیشبرد کشور در ابعاد مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... تلاش کنیم.


به باور بسیاری از فعالان اصولگرا این همایش  می تواند مقدمه آغاز وحدت و ائتلاف طیف های گروه های اصولگرا باشد چرا که در همایش امروز از طیف های مختلف مجموعه اصولگرایی حضور خواهند داشت.


همایش سراسری اصولگرایان عصر امروز شنبه ساعت 3 بعد از ظهر در مجتمع فرهگی سیزده آبان با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی برگزار می شود.


نظر شما