شناسهٔ خبر: 1704136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تقوی در همایش اصولگرایان:

از طرف آیت‌الله‌مهدوی‌کنی مامور وحدت اصولگرایان شدم/ فقط به جامعتین و آیت‌الله مصباح گزارش می‌دهم

خبرگزاری میزان: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حادثه غدیر خم به معنای واقعی بر شایسته سالاری تاکید دارد و باید از آن بهره گرفت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حادثه غدیر خم به معنای واقعی بر شایسته سالاری تاکید دارد و باید از آن بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان حجت الاسلام رضا تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و میزبات اولین نشست همگرایی اصولگرایان در سخنانی در این نشست با تبریک هفته ولایت و عید قربان به همه مسلمین جهان اظهار کرد: جفا در چنین روزهایی از غدیر سخن نگوییم زیرا غدیر حادثه ای است که در تاریخ حامل پیام های مهمی بوده اند و انسان های هوشمند پیام تحولات آن را درک می کنند.

وی افزود: باید از پیام هایی که غدیر داشته است درس بگیریم و آن را درک بکنیم زیرا غدیر زنجیره امت را به سلسله امامت پیوند داده است.

تقوی خاطرنشان کرد : پیام غدیر این است که در مسیر حق باید بر حق تاکید کرد و آن را به جهانیان معرفی کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: با نوجه به پیام غدیر نمی توان کارها را رها و به دست تقدیر سپرد لذا اگر کسی مسئولیتی را بر عهده می گیرد باید به پیام غدیر توجه داشته باشد و مسئولیت خود را به سرانجام برساند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصویب کرد: یکی دیگر از پیام های مهم غدیر این است باید برپایی یک جریان اعتقادی را معرفی کرد تا مردم به وظایف خود آشنا شوند.

تقوی افزود: بیعت با ولی امر و تایید ولایت از دیگر درس هایی است که باید از غدیر دریافت کرد.

حجت الاسلام تقوی با تشکر از آیت الله مصباح یزدی برای حضور در نشست گفت: زمانی که به حضور وی شرف یاب شدیم و خواستیم در این همایش حضور پیدا کنند با کمال میل قبول کردند و ما این موضوع را به فال نیک می گیریم.

تقوی در ادامه با اشاره به این که نعمت با ولایت تمام می شود تصریح کرد: از دیگر پیام های مهم غدیر شایسته سالاری است چنان چه حادثه غدیر خم بر محور شایسته سالاری شکل گرفته است.

وی افزود: اعتماد به آینده و افق روشن و ایجاد جهانی سرتاسر امید به طور حتم با ظهور حضرت مهدی رخ خواهد داد و ما امیدواریم این روز محقق شود تا ما گوشهایمان با ذکر الله اکبر شنوا شود.

عضو جامعه روحانیت تصریح کرد: بهره گیری از فرصت ها یکی از مهم ترین نکاتی است که باید از حادثه غدیر درس گرفت همانگونه که حضرت محمد (ص) با استفاده از پیام حج درس جدیدی را به عرصه جهانیان ابلاغ کرد.

تقوی در ادامه با اشاره به اینکه ما حدود یک سال است بحث همگرایی را بین اصولگرایان شروع کرده ایم گفت: بنده از تمامی جریانات اصولگرا برای حضور در جلسات اصولگرایان دعوت می کنم.

وی افزود: از همه اصولگرایانی که دعوت من را پذیرفته اند و یا نپذیرفته اند تشکر می کنم، زیرا سبب شده اند که امید جدیدی در این جریان شکل بگیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: ما احساس کردیم بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بسیاری از اصولگرایان در پیام های مختلف به این موضوع تاکید داشتند که اصولگرایان نباید نا امید شوند و خواستار این بودند که این پیام را به آیت اله مهدوی کنی ابلاغ کنند که وی در آن مقطع چون ناراحت بودند این پیام را نپذیرفتند، اما خواستند که یک نفر از جامعه روحانیت مسئول رسیدگی به وحدت اصولگرایان شود.

وی افزود: در این بین قرعه به نام بنده افتاد و مامور شدم تا جلسات همگرایی اصولگرایی را تشکیل دهم.

تقوی با اشاره به این که جلسات همگرایی اصولگرایان یک سال است که شروع به کار کرده گفت: در تهران توانسته ایم تا به امروز 4 جلسه تشکیل دهیم که جلسه اول 22 بهمن با سخنرانی آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

وی در ادامه تاکید کرد: جلسه دوم همگرایی اصولگرایان در سوم شعبان مصادف با میلاد امام حسین با سخنرانی آیت الله مهدوی کنی برگزار شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: جلسه سوم اصولگرایان نیز با حضور هزار نفر از بانوان به مناسبت ولادت حضرت فاطمه و سخنرانی آیت الله جنتی برگزار شد و بحمد خدا دست آوردهای زیادی در بر داشت.

وی با اشاره به این که در جلسه چهارم که نشست امروز است درصدد بودیم از محضر آیت الله مصباح استفاده کنیم که این موضوع به تحقق پیوست، اظهار کرد: این حرکت ها متصل به جریان ولایت است و ما درصددیم در این مسیر به حرکت خود ادامه دهیم.

تقوی تصریح کرد: تا به امروز در راستای ایجاد وحدت میان اصولگرایان به 14 استان کشور سفر کردم و امیدواریم به هدف اصلیمان که ایجاد یک اجماع میان اصولگرایان است دست پیدا کنیم.

وی با اشاره با اینکه ما بدنبال حل دغدغه های مقام معظم رهبری هستیم که فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن را حذف کرد، تصریح کرد: باید در این مسیر به حرکت خود ادامه دهیم، اما ذکر این نکته نیز مهم است که برای دوری از سوء تفاهم باید بگویم که مقام معظم رهبری هیچ گاه نفرمودند که این جلسه تشکیل شود.

تقوی با اشاره به اینکه بعضی از افراد با تشکیل این جلسات گفتند که چرا این جلسات را شروع کردید و آیا با کسی یا جریان خاصی پیمان بسته اید، اظهار کرد: من با هیچ کس پیمانی نبسته ام و اگر قرار است گزارشی بدهم تنها به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله مصباح یزدی گزارش خواهم داد.

وی خاطرنشان کرد : بنده با هیچ فرد و جریان خاصی پیمان نبسته ام و ما مبلغین رهبر معظم انقلاب هستیم و می خواهیم مواضع رهبری را به سبک خودمان تبلیغ کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که جلسات همگرایی اصولگرایان هر 5 شنبه و یک هفته در میان برگزار می شود، تصریح کرد: خدمت تمامی اصولگرایان برای حضور در این نشست رسیده ایم و این جلسات برای تقویت، ایجاد وفاق و همگرایی میان اصولگرایان است و هدف ما تنها وحدت است.

نظر شما