شناسهٔ خبر: 17012444 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

در لحظه آخر هم می‌توانید یلدایی شوید

این یادداشت راهنمایی‌ست برای لحظات آخری که گمان می‌کنید خیلی دیر شده و دیگر نمی‌توان کاری انجام داد تا بزم یلدا برقرار باشد.

صاحب‌خبر -
سرویس سبک زندگی فردا: در دنیای امروز که همه کارها سرعت زیادی دارند و افراد هر چه می‌دوند باز هم وقت کم می‌آورند، طبیعی‌ست که بعضی کارها برای روز آخر و حتی ساعات پایانی روز باقی بماند. جشن آغاز زمستان یا همان «شب یلدا» نیز از این قاعده مستثنی نیست. این یادداشت راهنمایی‌ست برای لحظات آخری که گمان می‌کنید خیلی دیر شده و دیگر نمی‌توان کاری انجام داد تا بزم یلدا برقرار باشد.
 
تزئین انار.  چند انار بردارید و با روبان‌هایی که در منزل دارید دست به کار شوید. دور گردن یا همان تاج انارها را گره بزنید یا از انتهای انار شکافی ایجاد کنید و انار را از ته به روبان بیاویزید. این انارها را می‌توانید به دسته درها بیاویزید.
 
در لحظه آخر یلدایی شوید

برگ‌های خشک.  برگ‎‌های خشکی که در باغچه ریخته شده را بردارید. برگ‌های سالم‌تر را جدا کنید و آن‌ها را دورتادور ظرف میوه بگذارید. حتی می‌توانید این برگ‌ها را روی سفره پخش کنید.
 
ظرف یلدای طبیعی.  حتماً کاسه‌های جدیدی که به شکل انار و هندوانه هستند را دیده‌اید. شاید حتی طالب خریدن آن‌ها بودید و وقت نکرده باشید. جای نگرانی نیست. به سراغ انارها بروید و آن‌ها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. داخل انارها را به صورت کامل و با احتیاط خارج کنید تا پوست انار خراب نشود. لایه‌های سفید را تمیز کرده و بشویید. حالا می‌توانید ظرف‌های طبیعی داشته باشید که انارهای دانه شده را در آن‌ها بریزید و پذیرایی کنید. همچنین می‌توانید این ایده را در مورد هندوانه پیاده کنید و در نیم‌کاسه‌های تخلیه شده انواع میوه فصل را بچینید.
 
شمعدان دست‌ساز.  تاج دو انار را به آرامی و دقت شکافته و در حالی که شکل اصلی آن‌ها از بین نرود، دو شمع را در آن فرو کنید تا شمعدان دست‌ساز طبیعی داشته باشید.

در لحظه آخر یلدایی شوید

یخ‌های اناری.  در قالب‌های یخ دانه‌های انار و انواع گل‌های فصل را بریزید و روی آن آب ببندید. سپس آن را در فریزر قرار دهید تا بعد از دو سه ساعت، قالب‌های یخی زیبا داشته باشید.
 
ظرف یخی انار و هندوانه. دو کاسه در دو اندازه مختلف به صورتی که یکی در دیگری قرار بگیرد و فاصله مناسبی داشته باشد انتخاب کنید. هر نوع میوه و گل که می‌خواهید در فاصله بین دو ظرف ریخته و روی آن آب ببندید. ترجیح بر آن است که از برگ‌های پاییزی، تیله، پوست هندوانه و دانه انار استفاده کنید. ظرف کوچک را در دل ظرف بزرگتر با چسب ثابت کنید و آن را داخل یخچال بگذارید. خواهید دید بعد از چند ساعت یخ می‌زند و بعد ظرف کوچک را با ریختن اندکی آب گرم داخل آن جدا کنید. ظرف بزرگ را هم مانند همه قالب‌های یخی با اندکی فشار و آب گرم خارج می‌سازید. در پایان ظرفی خواهید داشت که با جداره شگفت انگیز یخ زده از مواد یاد شده، حفره خالی دارد که می‌توانید یخ‌های کوچ اناردار را در آن‌ها ریخته و پذیرایی کنید.
 
قیف‌های کوچک اناری. قیف‌های کوچک بستنی و پایه‌های تارت آماده را می‌توانید از مغازه‌های ویژه وسایل شیرینی‌پزی تهیه کنید. می‌توانید بستنی وانیلی یا شکلاتی را در آن‌ها ریخته و با دانه‌های انار تزئین کنید. از آن گذشته می‌توانید آجیل و انارهای دانه شده را در قیف‌های کوچک ریخته و استفاده کنید.
 
در لحظه آخر یلدایی شوید

بستنی هندوانه‌ای. هندوانه را به صورت مثلثی بریده و با ایجاد شکافی کوچک، جایی برای چوب بستنی بسازید. حالا یک شیوه جدید برای خوردن هندوانه دارید.
 
کیک‌های آماده. با سر زدن به شیرینی‌فروشی‌ها، کیک‌های مخصوص این شب با نمادهای ویژه را تهیه کنید. کوکی‌های مناسبتی آماده شده نیز، ایده‌های خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها به‌ویژه مهمان‌های کوچک هستند.
 
در لحظه آخر یلدایی شوید

ژله با ظرف میوه‌ای.  مرکباتی مانند پرتغال یا لیموشیرین را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و داخل آن‌ها را اندکی گود کنید. ژله انار و هندوانه را تهیه کرده و از این پوست‌ها به عنوان قالب استفاده کنید. در پایان قاچ‌های میوه‌ای دارید که به زیبایی با ژله هماهنگ شده است.
انار دست‌ساز.  انارهای دانه شده را در سلفون بپیچید و به صورت فشرده قرار دهید. بعد می‌توانید تاج‌های انار اصلی را روی آن‌ها قرار دهید. این شیوه برای بخش مهمان‌ها مفید است.
 
تزئین تنقلات.  کیسه‌های آماده حریر در رنگ‌های سبز و قرمز را تهیه کرده و درون آن‌ها آجیل بریزید. همچنین می‌توانید از پارچه‌های ساتن یا حریری که در خانه دارید برای این کار استفاده کرده و دور آن‌ها را روبان ببندید.
 
میوه درخت کاج.  کاج‌های کوچک خیابان را جمع کرده و بعد از شستن و خشک شدن، بر سر سفره بگذارید. همچنین می‌توانید برای فضاسازی زمستانه، از برف شادی یا دانه‌های یونولیت به عنوان برف بر روی کاج‌ها برای استفاده کرده و آن‌ها را تزئین کنید. یلدای شما مبارک .

نظر شما