شناسهٔ خبر: 1699784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

مانور «وحدت گفتمانی» اصولگرایان در لانه جاسوسی با سخنرانی علامه مصباح یزدی

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598 ، امروز بعد از ظهر سالن اجتماعات لانه جاسوسی میزبان همایشی با عنوان «همایش بزرگ همه با هم» خواهد بود تا اصولگرایانی که قرابت‌های گفتمانی قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر دارند، اینبار زیر یک چتر به تمرین «وحدت گفتمانی» بپردازند، همایشی که قرار است محور آن سخنرانی علامه مصباح یزدی باشد.

به گزارش رجانیوز، همایش بزرگ اصولگرایان که از هفته‌ها پیش اخبار برگزاری آن در رسانه‌ها منتشر شده بود، پس از یک دوره رایزنی‌های فشرده و البته پشت پرده برخی گروه‌های موثر اصولگرا که اشتراکات گفتمانی قابل ملاحظه‌ای دارند، شنبه 19 مهرماه در سالن اجتماعات لانه جاسوسی با سخنرانی مهم علامه مصباح یزدی برگزار خواهد شد.

این همایش که از ساعت 15 روز شنبه در لانه جاسوسی برگزار می‌شود، با سخنرانی حجت‌الاسلام تقوی و

ارائه گزارشی از فعالیت‌های ماه‌های اخیر آغاز شده و سپس با مداحی یکی از مادحین اهل بیت علیهمالسلام درباره غدیر ادامه خواهد یافت. پس از این مراسم نیز علامه مصباح یزدی سخنرانی مهم خود را ایراد خواهند کرد.

در همین زمینه حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی این جبهه گفت: روز شنبه 19 مهر ساعت 4 بعد از ظهر در محل لانه جاسوسي اجتماعي عظيم با سخنراني مهم علامه آيت الله مصباح يزدي بر پا مي شود كه نقطه عطفي در مناسبات سياسي روز خواهد بود كه به نظر مي آيد مخالفان به همين دليل درصدد تخريب و به حاشيه راندن اين جلسه هستند.

وی با اشاره به برخی شبهه افكني ها در خصوص علامه آيت الله مصباح يزدي در آستانه همايش بزرگ اصولگريان در روز شنبه ، این رفتارها را دست و پازدن هاي هميشگي جهت تخريب دانسته و افزود: اين شبهه افكني ها سابقه طولاني دارد و دست و پازدن هاي هميشگي جهت تخريب است.

سقای بی‌ریا با اشاره به آيه 32 سوره توبه كه در آن آمده است "مي خواهند نور خدا را با دهان هايشان خاموش كنند و خداوند نمي گذارد و نور خود را كامل مي كند گرچه منكران دوست نداشته باشند" تصريح كرد: در كارنامه درخشان استاد علامه مصباح حفظه الله مي بينيم هميشه اين تخريب ها وجود داشته و به رغم اين دست و پا زدن ها اين منطق روشن و مستدل ايشان بوده كه همه تخريب ها را خنثي كرده و حق بر همگان آشكار شده است.

از سوی دیگر برخی اخبار حاکی از حضور چهره‌های گفتمانی اصولگرا در این همایش سیاسی با محوریت سخنرانی علامه مصباح یزدی است، چنانکه تا کنون حضور دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این همایش بزرگ قطعی شده است.

حجت‌الاسلام تقوی نیز با تاکید بر اینکه این همایش براساس تشکیل جلسات همگرایی میان اصولگرایان شکل گرفته است، گفت: هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی، تنها ایجاد وحدت و همگرایی بین اصولگرایان است. تاکید بر همگرایی و وحدت، شعار اصلی همایش اصولگرایان در نوزدهم مهر ماه خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با اشاره به حضور برخی اعضای جامعه مدرسین در این همایش، اظهار داشت: در شرایطی که آیت‌الله مهدوی‌کنی به دلیل بیماری نمی‌توانند نقش فعالی ایفاء کنند، اصولگرایی به لطف خداوند به این نتیجه رسید که حول محورِِِِِ مورد تأئید مقام معظم رهبری و شخصی فرهیخته یعنی آیت‌الله مصباح جمع شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سخنرانی آیت‌الله مصباح در همایش اصولگرایان را موجب استحکام و وحدت اصولگرایانی که دل در گرو منویات رهبری دارند دانست و خاطرنشان کرد: خدای جبهه و جنگ در اینجا هم حضور دارد و امیدواریم همانطور که بر دشمن غلبه کردیم بر مشکلات نیز فائق آییم.

وی در خصوص حضور اعضای جامعه مدرسین در همایش روز شنبه گفت: اعضای جامعه مدرسین در همایش‌های عمومی خارج از قم شرکت نمی‌کنند چرا که اکثر آنها اساتید درس خارج از حوزه هستند ولی با این حال وحدت اصولگرایان و خطی مشی اتخاذ شده را قبول دارند. با این حال احتمالاً برخی از اعضای جامعه مدرسین به نمایندگی از این تشکل در همایش روز شنبه حضور خواهند داشت.

به نظر می‌رسد شکل گیری یک مدل وحدت حول محور گفتمانی انقلاب اسلامی، در میان جریانات اصولگرا، می‌تواند شکل گیری یک وحدت پایدار و عمیق والبته راهگشا را در این جریان مهم سیاسی کشور نوید دهد، وحدتی که پیش از این علامه مصباح یزدی بایدها و نبایدهای فقهی و شرعی آن را در گفتگو با حجت‌الاسلام تقوی بصورتی مبسوط طرح کرده بود.


نظر شما