شناسهٔ خبر: 16936003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنش میان گروه های تروریستی داعش و القاعده در یمن

تهران – ایرنا – گروه القاعده در یمن در واکنش به حمله انتحاری هفته گذشته گروه تروریستی داعش به پادگان نظامی عدن، این گروه را یک گروه منحرف نامید.

صاحب‌خبر -

گروه تروریستی داعش هفته گذشته به پادگان نظامی ارتش یمن در شهر حمله کرد که بر اثر آن 48 سرباز یمنی کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به 'انصار الشریعه' شاخه القاعده در یمن روز پنج شنبه با صدور بیانیه ای ضمن رد دخالت خود در انفجار هفته گذشته ی عدن، گفت که به صورت واضح و روشن اعلام می کنیم که ما هیچ گونه رابطه ای با عملیات روز شنبه نداریم.
در ادامه این بیانیه آمده است: بارها و بارها موضع خود را نسبت به داعش اعلام و تاکید کردیم که از نظر ما، این یک گروه منحرف است.
این بیانیه درحالی صورت می گیرد که خود القاعده نیز در عملیات های انتحاری در سال های اخیر، بسیاری را به کام مرگ فرستاده است.
ایمن الظواهری فرودین ماه 93 نیز با ادعای نبود ارتباط میان القاعده و داعش، از گروههای تروریستی مسلح حاضر در سوریه خواسته بود تا به جنگ داخلی میان خود پایان دهند.
داعش مسولیت انفجار شنبه گذشته در پادگان صولبان در شهر عدن در جنوب این کشور را برعهده گرفت، انفجاری که طی آن 48 سرباز کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند.
پس از کنترل کامل شهر صنعا از سوی انصارالله یمن و نیروهای علی عبدالله صالح، عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، عدن دومین شهر بزرگ یمن را پایتخت موقت خود قرار داد.
حمله ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی که بیش از 21 ماه از آن می گذرد، شرایط را برای حضور هرچه بیشتر گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش در شهرهای جنوبی یمن فراهم کرده است.
خاورم**9363**1908
مترجم: محمد تدو ** انتشار دهنده : افشار دارابی

نظر شما