شناسهٔ خبر: 16930922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاد الازهر در کنفرانس بین المللی وحدت:

ویروس تکفیر در جهان اسلام پراکنده شده است

حوزه/ مفتی سابق استرالیا، با بیان این که باید جوانان مسلمان را نسبت به افکار تکفیری هشیار کرد، گفت: ویروس و میکروب های داعشی در همه نقاط جهان اسلام وارد شده است و فقط موصل و حلب را درگیر نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر تاج الدین الهلالی پیش از ظهر امروز در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: همه مسلمانان باید برای جوانان خود فکری کنند و ذهن آنها را از تکفیر و افکار تکفیری پاکسازی کنند.

وی با بیان این که باید برنامه اندیشه ای در جهان اسلام ایجاد کنیم و این شی سیاه تکفیر را که جوانان ما را به لبه پرتگاه می برد را از بین ببریم، ابراز داشت: ما باید کاری کنیم که با ریشه کن کردن مسایل حزبی و جناحی و قومیتی، فاصله های فی مابین را از بین ببریم.

مفتی سابق استرالیا اظهارکرد: ویروس و میکروب های داعشی در همه نقاط جهان اسلام پراکنده شده است و فقط موصل و حلب را درگیر نکرده است؛ به همین خاطر باید این ویروس کشنده از بین ببریم.

الهلالی خاطرنشان کرد: در آینده نباید پرچمی غیر از اسلام برافراز باشد و نباید اجازه دهیم که دشمنان دیگر چنین جریانات نامیمونی را در میان ما ایجاد کنند.

وی افزود: امیدواریم عراق و سوریه و لیبی و... از شر داعش خلاص شوند ولی در این مسیر کشورهای اسلامی نیز نقش خود را باید ایفا کنند.

نظر شما