شناسهٔ خبر: 16901921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

۱۱۰ مهاجر لاتین در مکزیک از مرگ نجات یافتند

بیش از ۱۰۰ نفر از مهاجران غیرقانونی که بر اثر یک حادثه و فرار قاچاقچی انسان در آستانه مرگ قرار گرفته بودند، نجات یافتند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: مقامات مکزیکی 110 مهاجر غیر قانونی را که بر اثر تصادف و در راه سفر به امریکا در یک کامیون گیر افتاده بودند، نجات داد.

این مهاجران با ملیت‌ کشورهای آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی با یک کامیون در حال سفر به آمریکا بوده‌اند که در یکی از آزاد راه‌های مکزیک به نام «وراکروز» با یک کامیون دیگر برخورد می‌کنند و راننده مسافران را به حال خود رها کرده و فرار می‌کند.

به گزارش «‌اروپا پرس»، موسسه ملی مهاجرت در بیانیه‌ای گفت: «در بین مهاجران 62 بزرگسال و 48 کودک وجود داشته که شماری از آن‌ها بر اثر تصادف مجروح شده‌اند. در تعداد دیگری از این مهاجران آثار خفگی به خاطر شرایط نامطلوب سفر دیده شده است.»

هر ساله هزاران مهاجر آمریکای مکزی در سودای سفر به ایالات متحده امریکا  و برای داشتن یک زندگی بهتر از مکزیک عبور می‌کنند. بسیاری از آن‌ها قربانی مافیای تجارت انسان‌ها می‌شوند که آن‌ها را می‌ربایند و از خانواده‌های آن‌ها برای دریافت پول اخاذی می‌کنند.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا در طول مبارزات انتخاباتی خود این قول را داده بود تا میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی را از امریکا اخراج و یک دیوار در مرز جنوبی ایالات متحده بسازد.

برچسب‌ها:

نظر شما