شناسهٔ خبر: 16900912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شمخانی: آزادی حلب؛ پیروزی بزرگ ارتش سوریه و مقاومت اسلامی

دبیر شورای عالی امنیت ملی، آزادسازی حلب را پیروزی بزرگ ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر دریابان علی شمخانی گفت: عناصر تحریک و حمایت شده از جانب بعضی کشورهای منطقه و غرب، شش سال جنگ نابرابر، درگیری و مصیبت را بر سوریه آرام و باثبات تحمیل کردند و اکنون با مقاومت ملت و ارتش این کشور پیروزی بزرگ رقم خورد.
وی افزود: اقدامات مختلفی اعم از تبلیغات روانی، حقوق بشر و مذاکره برای جلوگیری از موفقیت ارتش سوریه و ممانعت از هزیمت تروریست ها در حلب انجام شد اما به اذن حق تعالی این ساعت فرا رسید.
شمخانی با تبریک این پیروزی به ملت، دولت و ارتش سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا همواره دیدگاهش این بود که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد  بلکه راه حل آن سیاسی است و بر این اساس مذاکره میان معارضان و دولت این کشور را تشویق می کرد.
وی افزود: اکنون نیز سیاست ما ادامه همان مسیر پیشین یعنی راه حل سیاسی است.
مقام عالی هماهنگ کننده سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه گفت: متاسفانه در شش سال گذشته صدمات و تلفات بیشماری به زیر ساخت ها و نیروی انسانی سوریه وارد شد که این مایه تاسف است و در این اثنا هنوز هم برخی درس عبرت نمی گیرند و در حالی که حلب رو به آزادی است عناصر مسلح تروریست به تحریک غرب به تدمر حمله کردند.
شمخانی گفت: اما واقعیت این است که موصل و حلب نهایتی جز پاکسازی از تروریسم با مقاومت ملت های منطقه ندارند که تاکنون به شکل موفقیت آمیزی رقم خورده است.
وی گفت: در طول ایام درگیری مذاکرات متعددی صورت گرفت و دولت سوریه در پی این بود که بعضی از معارضان مسلح را از تروریست ها تفکیک کند تا بدون درگیری تسلیم شوند.
شمخانی اضافه کرد: در نهایت پذیرفتند گذرگاه های امنی فراهم شود و بخشی از این افراد به شکل امنی حلب را ترک کردند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیش از این نیز دولت روسیه با امریکایی ها مذاکره کرده بود که این کار انجام شود اما نشد. در ادامه دولت روسیه با دولتی منطقه ای در این باره مذاکره کرد که می توانست این کار را انجام دهد اما نکرد زیرا در پی اهدافی عملیاتی در شمال سوریه بود.
وی تاکید کرد: واقعیت این است که برای تروریست ها و حامیان غربی و منطقه ای آنها دو راه حل بیشتر وجود ندارد. نخست  تشویق شوند و به درهای باز مذاکره در دمشق بپیوندند و از طریق گفتگو به راه حلی منطقی برسند. راهکار دیگر آن است که  دوباره از این شکست عبرت نگیرند و با پشتیبانی سیاسی، تروریست ها سلاح های مدرن در اختیارشان قرار دهند تا دوباره به حلب حمله کنند که راهکار اول منطقی و درست است و راهکار دوم انتهایی غیر از پذیرش شکست ندارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شکست جبهه گسترده غربی - عربی - عبری در مقابل جبهه مقاومت، این شکست را درسی بزرگ دانست و تاکید کرد: نتیجه ی مقاومت و ایستادگی پیروزی است.
وی گفت: این را در مدارهای مختلف جغرافیایی جهان و در اعصار مختلف به ویژه در منطقه غرب آسیا با همه وجود در 37 سال گذشته لمس کرده ایم که هر جا ایستادگی هست، در نهایت  قب نشینی و ذلت بر طرف ناحق تحمیل خواهد شد.
شمخانی افزود: جنگ تحمیلی علیه ما نیز اینگونه  ود همچنانکه مقاومت ملت فلسطین  نتهایی غیر از این نخواهد داشت و در سوریه نیز همان شد که از قبل انتظار می رفت.
وی گفت: با این حال واقعیت مصیبت بار این است که  فرصت و منابع مالی و انسانی که باید صرف  فاه و توسعه علم و پیشرفت شود، به شکلی مستهلک می شود و آن کسی که از این وضع  سود می برد رژیم اشغالگر قدس است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی بقای رژیم صهیونیستی را یگانه دلیل ناامنی و ناآرامی در منطقه دانست.
 

نظر شما