شناسهٔ خبر: 16900719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

روحاني: آزادي قدس بايد مسئله اول منطقه باشد

رئيس‌جمهور با بيان اينکه راهي جز جهاد و مقاومت براي فلسطيني‌ها در مقابل رژيم غاصب صهيونيستي نيست، گفت: توطئه‌اي که براي انحراف افکار عمومي از موضوع فلسطين در منطقه ايجاد شده با شکست مواجه مي‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در ديدار رمضان‌ عبدالله، دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين تأکيد کرد: امروز موضوع فلسطين و قدس شريف، به آرماني براي همه مسلمانان جهان تبديل شده و آزادي قدس عزيز و احقاق حقوق ملت فلسطين بايد مسئله اول منطقه باشد. وي با اشاره به اينکه «نبايد اجازه دهيم انواع توطئه‌ها و سختي‌ها ما را از ادامه حرکت در مسير تحقق آرمان بلند فلسطين مأيوس کند»، گفت: امروز جنبش جهاد اسلامي و ديگر گروه‌هاي مقاومت در اين مسير مسئوليت بزرگي را به عهده دارند. روحاني افزود: رژيم صهيونيستي طي دو دهه اخير از معضلات امنيتي منطقه سوءاستفاده کرده است، به ويژه آنکه امروز در بسياري از کشورهاي منطقه از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، سوريه و لبنان و حتي مناطقي از شمال آفريقا در مصر و ليبي، شرايطي را براي تروريست‌ها به‌وجود آورده‌اند تا اين مناطق را به مسائل امنيتي خود مشغول و از موضوع فلسطين غافل کنند. وي با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران از آغاز انقلاب اسلامي بر حمايت از مردم فلسطين و آرمان آنان پايبند بوده، گفت: دولت و ملت ايران همواره بر همان اساس حرکت کرده و در کنار ملت فلسطين از هيچ کمک و حمايتي دريغ نخواهد کرد.
 
تروريسم و اختلاف افکني، 2 توطئه دشمنان در منطقه
روحاني همچنين در ديدار حجت‌الاسلام سيدعمار حکيم، رئيس ائتلاف ملي شيعيان عراق و شماري از اعضاي ديگر اين ائتلاف، تروريسم و اختلاف‌افکني ميان ملت‌هاي منطقه را دو توطئه دشمنان خواند و با تأکيد بر ضرورت حفظ هوشياري و وحدت مسلمانان گفت: ترديدي نيست که ملت‌هاي مظلوم منطقه و به ويژه مردم عراق، با حفظ وحدت خود پيروز نهايي اين مبارزه خواهند بود.
رئيس‌جمهور موفقيت‌هاي سياسي و نظامي مردم، دولت و همه نيروهاي عراقي در مقابله با توطئه‌هاي خارجي و در رأس آنها تروريسم را بسيار ارزنده دانست و گفت: ملت و دولت ايران در اين مبارزه، در کنار ملت‌هاي مظلوم منطقه از جمله عراق و سوريه خواهد بود و از هيچ تلاشي در اين مسير دريغ نمي‌کنند. رئيس‌جمهور با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد اختلاف ميان اقوام و ملت‌هاي منطقه گفت: مخالفان وحدت و تماميت ارضي عراق به دنبال اين هستند که ميان اقوام و مذاهب مردم عراق تفرقه بيندازند تا فضا براي پيشبرد طرح‌هاي آنها مهيا شود و در چنين فضايي، شکل‌گيري ائتلاف ملي شيعيان عراق در مسير حفظ و تقويت پايه‌هاي وحدت ملي در اين کشور با جذب همه جريان‌ها، اقوام و مذاهب، اقدامي بسيار ارزشمند است. روحاني با تأکيد بر اينکه مسئله مهم در عراق، حفظ تماميت ارضي و تقويت وحدت ميان مردم اين کشور است، اظهار داشت: متأسفانه اعمال و گفتار برخي از قدرت‌هاي بزرگ نشان مي‌دهد که آنها همچنان مثل گذشته به دنبال تفرقه‌افکني در ميان مردم عراق هستند.

نظر شما